2022’de A’bad’da banka şikayetleri %22 azaldı | Ahmedabad Haberleri

SinemT

Member
2022’de A’bad’da banka şikayetleri %22 azaldı | Ahmedabad HaberleriAhmedabad: Artan sayıda dijital bankacılık işlemi ve dijital ödeme yöntemlerinin kullanılmasıyla, Ahmedabad Bankacılık Ombudsmanı’na kaydedilen şikayetlerin çoğu dijital bankacılık ve ATM’lerle ilgili sorunlarla ilgili.
yıllık raporu RBI Yakın zamanda yayınlanan Bankacılık Ombudsmanı (BO), 2021-22 mali yılında Ahmedabad BO’ya kayıtlı yaklaşık 16.426 şikayet olduğunu ortaya çıkardı.
Şikayet sayısı, 2020-21 mali yılında kaydedilen 21.078 şikayetten %22 azaldı. Ülke çapında bankacılıkla ilgili alınan toplam 3,04 lakh şikayetin %5,39’unu oluşturan Ahmedabad BO, Hindistan’daki diğer BO’lar arasında 8. sırada yer aldı.
Üst düzey bir Ahmedabad BO yetkilisi, isim vermek istemeden, “Şikayetlerin çoğu, dijital bankacılık işlemlerine ek olarak ATM’ler ve banka kartlarıyla – özellikle internet ve mobil bankacılıkla ilgili” dedi.
Kasım 2021’de RBI, Entegre Ombudsman Planını (RBI-OS) başlattı. RBI-OS 2021 kapsamında, “Tek Ulus, Tek Ombudsman” ilkesi kapsamında, ORBIO’lar için bölgesel yargı yetkileri kaldırılmıştır ve şikayetler CMS tarafından tüm ORBIO’lara tahsis edilecektir.
Pan HindistanATM/banka kartları ile ilgili şikayetler toplamın %14,6’sı ile en yüksek, mobil/elektronik bankacılık ise %13,6 ile olmuştur.