Ahmedabad’da kadınlar mülkten vazgeçme konusunda erkeklerden daha özverili | Ahmedabad Haberleri

SinemT

Member
Ahmedabad’da kadınlar mülkten vazgeçme konusunda erkeklerden daha özverili | Ahmedabad Haberleri


AHMEDABAD: Mülkiyet haklarından vazgeçmek kolay bir karar değil. Ahmedabad bölgesinde, atalarından veya babalarından kalma mülklerinden paylarına düşen cömertliği gösterme konusunda kadınların sayısı erkeklerden çok daha fazladır. Son altı yılda mülkiyet haklarından vazgeçen 9 bin 326 kişinin yüzde 70’ini kadınlar oluşturdu.
Ahmedabad ilçesindeki 22 tapu dairesinden alınan kayıtlara göre, 2017 ile 2022 arasında, 2017 ile 2022 yılları arasında mülkten feragat etmek için 9.326 belge kaydedildi. Çoğu durumda, kadınlar evlendikten sonra mülkiyet hakkından vazgeçtiler.
Dipak Patel, “Genellikle bir kadın evlendikten veya babasının ölümünden sonra erkek kardeşleri lehine mülkiyet hakkından vazgeçer. Geçen hafta içinde kadınların evlendikten sonra erkek kardeşleri lehine mülkiyet hakkından vazgeçtiği dört eylemde bulundum” dedi Dipak Patel , Ahmedabad’dan bir avukat. Ahmedabad Unvan Temizleme Derneği başkanı Prakash Shah, “Evlendikten sonra baba malını paylaşmak isteyen kadınlar çok nadirdir” diyor. Utthan’daki STK’dan Jayaben Rathod, toplumun bir kadının babalık mülkünden adil bir pay istemesini hâlâ onaylamadığına inanıyor. “Kadınların toprak ve mülkiyet haklarından vazgeçmeye zorlandığı durumlar oldu” diye ekliyor.
Bu, her ikisi de 20’li yaşlarındaki girişimciler Anushree ve Ananya Maloo’nun akrabalarına yeni iş fikirlerinden – erkekler için cinsel organlardan teri emen bir “sıvı toz”dan bahsettiklerinde bekledikleri bir tepkiydi. “Bize sorulan soru şuydu: ‘Evli olmayan bir kadın olarak, bu segmente girdikten sonra bir eşleşme bulmayı nasıl bekleyebilirsiniz?’ En azından isim ve profillerinizi bir internet sitesine koymayın ki dolandırılmayın” diyen Ananya, kadın bakım markalarının çoğunun erkekler tarafından yönetildiğine işaret etti. Kuzenlerin 2020’de başlayan yolculuğu Ürünlerini özel bir TV kanalındaki bir realite şovunda tanıttıklarında büyük bir destek aldılar.
Geniş bir tanınırlık kazandı ve artık ürünlerini yalnızca Hindistan’da değil, Güney Asya ve Körfez Ülkelerinde de satarken, Kuzey Amerika pazarını da izliyorlar. “Gerçekten de bu ürüne yol açan şey ihtiyaçtı. Anushree, “Ailedeki erkekler duşu her kullandığında toz izini temizlemek zorunda kaldık” dedi. Teri emmek ve kokuyu önlemek için bir çözüme ihtiyaçları olduğunu anlayan kadınlar, seçenekleri araştırmaya başladılar. Anushree, “Sorun için sadece tozlar ve semptomlara özel birkaç krem vardı” dedi. Kuzenler, uluslararası pazarda bulunan bazı ürünleri test ettiler, kendilerini işe kaptırdılar ve başarıya ulaştılar. Arkadaşlardan ve aileden gelen olumlu eleştirilerin ardından kadınlar, ürünlerini 2021’in ortalarında ticari olarak piyasaya sürdü. “2020 sonrası erkek bakım trendiyle ilgili genel farkındalıktan da faydalandığımızı düşünüyorum. Bu tür sağlık ürünleri artık daha fazla kabul görüyor.
Seviye I şehirler en büyük müşteri tabanımız olsa da onlardan da talep görmek bizi şaşırtmadı Seviye III diyen Ananya, şu anda değerleme aşamasında olduklarını ve hem erkek hem de kadın ürün yelpazelerinde iyi tepkiler aldıklarını sözlerine ekledi. KADINLARIN İŞ SAYISINDA ÜÇ YÜKLÜ ARTIŞ Bununla birlikte, şehrin ve genel olarak Gujarat’ın tek başarı öyküsü bu değil: Ahmedabad ve Gandhinagar’daki iş kuluçka merkezleri, işletme sayısında ve değerlemelerde iki ila üç kat artış kaydetti. Satya Ranjan AcharyaEDII’de bir profesör ve enstitünün Cradle kuluçka merkezinin direktörü, kadın liderliğindeki toplam dokuz girişimin şimdiye kadar 1.84 Rs artırdığını söyledi.
Bunlar arasında, Rs 11.2 lakh yükselten Nikita Tiwari liderliğindeki teknoloji inovasyon girişimi, Rs 16.2 lakh yükselten Menka Gurnani liderliğindeki yaşam bilimleri girişimi ve Namrata Diwakerled 25 lakh Rs getiren doğal elyaf girişimi. Çiftçiler için yerinde toprak testi yapan başka bir girişim de kısa süre önce Forbes 30 Under 30’da yer aldı. Bununla birlikte, teknoloji şirketlerinin de iyi durumda olduğunu gördük” dedi ve gelişmenin arkasındaki nedenlerden birinin artan devlet desteği olduğunu da sözlerine ekledi. Acharya, “Artık daha iyi farkındalık ve güven de var” diye ekledi. “Bazı raporlar, finanse edilen beş girişimden birinin kadınlar tarafından yönetildiğini gösteriyor. Bu birkaç yıl önce çok daha düşüktü. Hindistan Cumhurbaşkanı tarafından başlatılan reSTART ve ilgili girişimler gibi çabalar sonuç verdi” dedi. Rahul BhagchandaniGÜSEC müdürü