Ahmedabad’da ‘Sinyal zamanlamasını kalibre edin, akımı daha düzgün hale getirin’ | Ahmedabad Haberleri

SinemT

Member
Ahmedabad’da ‘Sinyal zamanlamasını kalibre edin, akımı daha düzgün hale getirin’ | Ahmedabad HaberleriAHMEDABAD: Ahmedabad trafik polisi tarafından her yıl yaklaşık 1.000 trafik kazası (RTA) kaydedilmektedir.
Toplamın yaklaşık üçte biri ölümcül olurken, vakaların %45’inde işe gidip gelenler ciddi şekilde yaralandı. Komal Parikh ve Birva Joshi tarafından ‘Kentsel Yol Kavşağı Tasarımı ve Analizi’ başlıklı bir stüdyo CEPT Üniversitesi karayolu güvenliğinin 3E’lerinin teknik yönüne odaklanmıştır – diğer ikisi Kurs ve uygulama – Ahmedabad’ın yoğun kavşaklarını anlamak için.

kavşak


Öğrenciler trafik akışı, araç sayısı, araç kompozisyonu, yol koşulları, trafik ışığı zamanlayıcı döngüleri, yol tasarım öğeleri (dönel kavşaklar ve trafik adaları dahil) ve yakındaki insan etkinliği gibi faktörleri analiz ettiler. Hukuk BahçesiNehrunagar, Panjrapol, Satadhar, Miğfer, Mansive Parimal kavşakları incelenmiştir. Bulgular yakın zamanda tamamlanan Kış Sergisinde sunuldu.
Farklı alanlardan kapsayıcı temalar, trafik akışı farklı alanlarda farklı olabilse de, tekdüze hız eksikliği, yol genişliklerinde veya huni etkisinde ani değişiklikler, trafik ışıklarını görmede zorluk, yoğun saatlerde yoğun trafik ve tek tip zamanlayıcılar idi. belirli bir kavşakta yol tarifi.
Öğrencilere ayrıca kaza yeri verileri verildi ve kazaların nerelerde ve neden yaygın olduğunu anlamaları için haritalara yerleştirildi. Noktalardan alınan video görüntüleri ve görüntüler de yaya altyapısı ve yol tasarımındaki boşlukları vurgulamaktadır. Örneğin, Sattadhar Kavşağı’nda serbest sola dönüş nispeten daha kısadır ve bu da araçlar için tehlikeli olabilir.
Öğrencilerin dikkatlerini çeken bir diğer nokta da trafik ışıklarının zamanlaması oldu. Birkaç yerde, tek tip zamanlayıcı döngüleri yerine daha sıkışık şeritlerin daha hızlı temizlenebileceğini belirttiler. Bazı yerlerde, daha iyi trafik akışı için zamanlamanın birkaç saniye kısaltılmasını da önerdiler.
Şehirdeki bir yol güvenliği uzmanı, bu tür projelerin yalnızca farklı alanların benzersiz özelliklerini anlamak için değil, aynı zamanda kazaların azaltılmasını sağlamak için de önemli olduğunu söyledi.
Uzman, “Genellikle hız yapmayı kazaların tek faktörü olarak adlandırırız, ancak nedenleri bundan çok daha karmaşıktır. Kör noktalar, şerit genişliğindeki ani değişiklikler, insan faktörleri vb. Olabilir” dedi.
“İyi yol tasarımı, yalnızca daha düzgün trafik akışı sağlamakla, sıkışıklığı ve trafik sıkışıklığını azaltmakla kalmaz, aynı zamanda hayat kurtarır.”
Uzman, son yıllardaki kazaların büyük çoğunluğunun tali yolların ana yollarla kesiştiği noktalarda meydana geldiğini de sözlerine ekledi.