Covid etkisi: Gujarat’ta 8. sınıftaki çocukların yalnızca %52’si 2. sınıf metinlerini okuyabiliyor | Ahmedabad Haberleri

SinemT

Member
Covid etkisi: Gujarat’ta 8. sınıftaki çocukların yalnızca %52’si 2. sınıf metinlerini okuyabiliyor | Ahmedabad Haberleri


AHMEDABAD: Akademisyenlerin çevrimiçi olduğu iki yıllık Covid salgını sırasında korkulan öğrenme kaybı gerçekten bir gerçek.
2022 Yıllık Eğitim Durumu Raporu’ndan (ASER) elde edilen bulgular, eyaletteki çocukların hem temel metinleri okuma hem de temel matematik problemlerini çözme konusundaki öğrenme düzeylerinin Covid öncesi verilere göre önemli ölçüde düştüğünü ortaya koydu. Kırsal Hindistan Çarşamba günü Pratham Vakfı tarafından yayınlandı.
Okuma ve aritmetik için ASER testleri 6-14 yaş arası 16.500 çocuğa ve 15.200 haneye uygulandı.
Diğer dikkate değer bulgular arasında, devlet okullarına devam eden 6-14 yaş grubundaki çocukların sayısında bir artış kaydeden devlet okulları yer almaktadır. Pandemi nedeniyle bu sayı 2018’de %85,6’dan 2022’de %90,9’a yükseldi.
Gujarat, devlet okullarındaki devlet öğrencilerinin yalnızca %52’sinin 2. sınıf seviyesinde temel metinleri okuyabildiği 8. sınıfta yüzde 20’lik en keskin düşüşü kaydetti. 2018’de Covid öncesi zamanlarda, 8. sınıf öğrencilerinin %72’si bu okuma görevini gerçekleştirebildi. Eyalet, Hindistan eyaletlerinde bu kategoride öğrenmede en keskin düşüşlerden birini kaydetti. 2. Sınıf seviyesinde temel metinleri okuyabilen 5. Sınıf öğrencilerinin sayısı da 2018’de %52’den 2022’de %33,9’a düştü.
Kayıp, temel bölme yapabilen 8. Sınıf öğrencilerinde daha azdı ve 2018’de %35,8’den 2022’de %31,3’e düştü. 2018’de %18,4’ten sadece paylaşabilen 5. Sınıf öğrencilerinde marjinal öğrenme kaybı kaydedildi. 2022’de %14,5’e.
3. Sınıfta, 2. Sınıf düzeyinde metin okuyabilen öğrenci sayısı 2018’de %32,3’ten 2022’de %23,2’ye düştü. Burada Kerala, Maharashtra ve Himachal Pradesh gibi eyaletler Gujarat’tan daha büyük bir düşüş kaydetti. 2018 yılında %22,8 olan kesinti yapabilen 3. Sınıf öğrenci sayısı 2022 yılında %22,9 olarak sabit bulunmuştur.
Eğitimden Sorumlu Devlet Bakanı Vincent Rao Covid nedeniyle öğrenme kaybı evrensel olsa da, kurum içi değerlendirmelerin devlet eğitim departmanı ve Ulusal Başarı Anketi (NAS), diğer eyaletlere kıyasla Gujarat’ta Covid’e bağlı öğrenme kaybının minimum düzeyde olduğunu göstermiştir. Rao, “ASER raporu hakkında yorum yapamam çünkü bulguları henüz incelemedik” dedi.
Gujarat Eyalet İlköğretim Öğretmenleri Derneği başkanı Digvijaysinh Jadeja, beden eğitimi eksikliğinin öğrenmeyi olumsuz etkilediğini söyledi. “Okullarda beden eğitimini sekteye uğratan Covid nedeniyle öğrencilerde öğrenme kaybına tanık oluyoruz. Her sınıftaki öğrencilerin yaklaşık yüzde 25’i öğrenme kaybı yaşadı. Bunu ek süre tutarak tersine çevirmeye çalıştık. sınıflar okuldan önce ve sonra ve bunu mümkün olan en kısa sürede tersine çevirmeyi umuyoruz” dedi Jadeja. Ancak devlet, 2. ve 4. sınıf (bölümlü standart) için birleştirilmiş sınıfların yüzdesinde bir iyileşme kaydetti ve bu oran, 2018’de %50,9’dan 2022’de %69,3’e yükseldi. 2018’de %85,6 olan 6-14 yaş grubu, 2022’de %90,9’a yükseldi.