Crash City: Ahmedabad’da kazalar %21 ve ölümler %19 arttı | Ahmedabad Haberleri

SinemT

Member
Crash City: Ahmedabad’da kazalar %21 ve ölümler %19 arttı | Ahmedabad HaberleriAHMEDABAD: Ahmedabad şehrinde 2021 yılında trafik kazası sayısı 2020 rakamlarına göre %21, ölümlü kaza sayısı ise %19 arttı. Devlete gelince, 2020’deki 13.398’e kıyasla 2021’de kaza sayısı %13 arttı ve ölüm sayısı %21 arttı.
Birlik Karayolu Taşımacılığı ve Karayolları Bakanlığı araştırma ekibinden alınan veriler, Ahmedabad şehrinde 2020’de 1.185 olan kaza sayısının 2021’de 1.433’e çıktığını gösteriyor. Ölüm sayısı 2020’de 340’tan 2021’de 404’e yükseldi. Kazalar açısından Ahmedabad şehri, 2020’de Hindistan’ın 50 milyondan fazla şehri arasında 14. sırada yer aldı. 2021’de Ahmedabad şehri 11. sırada yer aldı.

Crash City: Ahmedabad'da kazalar %21 ve ölümler %19 arttı


50 milyondan fazla olan diğer şehirler arasında Rajkot ve Vadodara kaza ve ölüm sayısında düşüş kaydederken, Surat 2020’de 575 kazadan 2021’de 704’e artış gösterdi. Ölüm sayısı da 191’den 272’ye yükseldi.
2020 yılında kazaya bağlı ölümlerin yüzde değişimi açısından, %90,9 ile Tamil Nadu ve %20,8 büyüme ile Gujarat, %16,9 olan ulusal ortalamanın üzerinde oranlar kaydetti.
Trafik uzmanı Amit Khatri, Covid zirvesinin ardından araç sayısındaki artışın sadece Ahmedabad’da değil eyalette de ölümlü kaza sayısını artırdığını söyledi. Khatri, “Ayrıca, Ahmedabad’da artık mevcut olan hızlı araçların kaza sayısına katkıda bulunduğunu düşünüyorum” dedi. “Ancak ana faktörler, tek tip hız limitleri, tek yönlü sokakların olmaması ve yolun her iki tarafına park etme gibi uygun altyapı eksikliğidir.”
Pravin KanabarAhmedabad Aktif Trafik Danışma Komitesi Başkanı, “Kazaların artmasında diğer nedenlerin yanı sıra denetim eksikliğinin de büyük rol oynadığını düşünüyorum. Daha önce e-challan sistemi sıkı bir şekilde uygulandığında 80’den fazla kaza olmuştu. İki tekerlekli sürücülerin %10’u kask takmaya başladı, şimdi sadece %10.” SG Otoyolu geceleri, kazalara neden olan hız iblislerini çeken otoyol üst geçitleriyle bir tür yarış pisti haline geldi. “Ayrıca aşırı hız nedeniyle SG otoyolunda araç tıkanıklığı fark ettik” Kanabar söz konusu. “Yayaları korumak için SG Karayolu üzerinde yaya köprülerine ihtiyaç var.”
Kıdemli bir devlet ulaşım departmanı yetkilisi, BRTS şeritlerinin daha dar yol genişliklerine sahip olduğunu ve AMTS ve ST otobüslerinin karışık trafik şeritlerinde çalıştığını söyledi. Yetkiliye göre bu yollarda hasara neden oluyor. Memur, geçmişte, bu otobüslerin BRTS şeritlerine itilerek yolcuların sorunsuz geçişine izin verildiğini söyledi.