Federal Adalet Bakanlığı, La County Şerif Departmanının insanların silah haklarını aşırı ücretlerle ihlal edip etmediği ve gizli taşıma izinleri için bekleme süreleri hakkında bir soruşturma başlattığını söyledi.
DOJ, Perşembe öğleden sonra, Kaliforniya ve diğer eyaletlerde “kısıtlayıcı ateşli silahlarla ilgili yasalar” ın daha geniş bir incelemesinin bir parçası olan Şerif Departmanının 2. Değişiklik Haklarını olası kötüye kullanması hakkında bir soruşturma başlattığını açıkladı.
Federal yetkililer, soruşturmanın bir nedeni olarak LASD'den gizli taşıma lisansları almada karşılaşılan 18 aylık gecikme davacılarına meydan okuyan bir dava belirtti. Bir DOJ haber bülteni, başkalarının “Los Angeles halkının ikinci değişiklik haklarını haksız yere yükleyen veya etkili bir şekilde inkar eden benzer uzun gecikmeler yaşadığını” belirtti.
Adalet Bakanlığı, Kaliforniya'yı Yüksek Mahkemenin son zamanlarda 2. Değişiklik kararlarına direnen ve silah taşıma hakkını daha da kısıtlamak için yeni mevzuat çıkaran “özellikle berbat bir suçlu” olarak adlandırdı. Geçen ay Trump Atty'yi yönetti. General Pam Bondi, ülke çapında 2. Değişiklik Yasası ve İhlalleri'nin bir incelemesini başlatacak.
Bondi, LASD soruşturması hakkında yaptığı açıklamada, “Bu Adalet Bakanlığı, devletler ve yerler sıradan, yasalara uyan Amerikalıların İkinci Değişiklik haklarını ihlal ederken boş durmayacak” dedi. “İkinci Değişiklik ikinci sınıf bir hak değil ve saatim altında, departman ikinci değişikliği aktif olarak yürürlüğe koyacak, tıpkı diğer temel anayasal hakları aktif olarak uyguluyor.”
Şerif Departmanı Perşembe günü 2. Değişikliğe saygı duyduğunu ve desteklediğini belirten bir açıklama yaptı. Departman, sınırlı personelin ve uygulama birikiminin izin onaylarındaki gecikmeler için suçlanacağını söyledi.
Açıklamada, “Sorumlu silah sahipliğini teşvik etmek için eyalet ve yerel yasalara uygun olarak tüm gizli taşıma silahları (CCW) başvurularını işlemeye kararlıyız” dedi. “Bölüm, CCW birimimizde sadece 14 personel ile önemli bir personel kriziyle karşı karşıya, ancak 15.000 CCW başvurusunu başarıyla onayladık. Şu anda, bu fonlanmamış görevi karşılamaya çalışarak yaklaşık 4.000 aktif davada özenle çalışıyoruz.”
2. Değişikliği inceleyen Pepperdine Caruso Hukuk Fakültesi'nde hukuk profesörü olan Jacob Charles, daha önce benzer bir soruşturma görmediğini söyledi. Bir örüntü veya uygulama soruşturması olarak sınıflandırılan bu tür DOJ probu, tipik olarak aşırı güç kullanımı veya ırksal önyargı gibi polis suistimaline odaklanır.
Soruşturma, Trump'ın liberal yargı bölgeleri ve gruplarının yönetimi tarafından daha geniş bir “partizan hedefleme” telaşının ortasında “maviye karşı kırmızıya karşı başka bir kültür savaşı sorunu” olarak vurdu.
Charles, “Bu, Trump'ın hukuk firmalarına, üniversitelerine ve kendisine ve vizyonuna karşı sadakat kazanmayan şehirlere, ilçelere ve eyaletlere saldıran bağlamda görülmeli” dedi. “Tüm Amerika için başkan gibi davranmıyor bile.”
2. Değişiklik Yasası konusunda başka bir uzman olan Chicago Üniversitesi Hukuk Profesörü Darrell Ah Miller, soruşturmaya “şu anda sahip oldukları her güç kanalı aracılığıyla destekçilerine kırmızı et teslim etme” bir örneği olarak adlandırdı.
“O gerçeği [the investigation] Daha önce yapılmadı, yapılamayacağı anlamına gelmez, ancak açıkça, Trump yönetimi için 2. Değişiklik haklarının, özellikle Trump tabanı için gerçekten önemli haklar olduğunu vurgulamaktadır, ”dedi Miller,“ Ve bu nedenle Adalet Bakanlığı'nın bu öncelikleri ilerletmek için gücünü kullanacaklar. ”
California Tüfek ve Pistol Assn. Başkanı Chuck Michel, soruşturmayı kutladı ve Times'a, grubunun LASD'nin gizli taşıma izin sürecinin anayasasına meydan okumasına “bir sonucu” olduğunu söyledi.
“Bence DOJ'un bu yargı alanına katılmasının nedeni, bu davada ortaya çıkardığımız şeylerden kaynaklanıyor” dedi.
Michel, soruşturmanın ilçenin ötesine geçmesi durumunda şaşırmayacağını söyledi, çünkü Los Angeles Emniyet Müdürlüğü de dahil olmak üzere Kaliforniya'daki diğer yargı bölgeleri ve polis teşkilatları da uzun bekleme sürelerinden ve izinlerin fahiş maliyetlerinden suçlu olduğunu söyledi.
“Şu anda biraz inatçı yargı bölgelerinden karşılaştığımız temel konular, bir başvuru sürecinden geçmek için aşırı ücretler ve lisans almaya çalışmak için aşırı bekleme süreleri-ve 120 günlük sınırını aşan bekleme süreleri, bazıları 18 ay veya iki yıla çıkıyor” dedi.
Bondi, Perşembe günkü duyurunun diğer yerleri “İkinci Değişiklik haklarını koruma görevlerini gönüllü olarak kucaklamaya” yönlendireceğini umduğunu söyledi. Değilse, bu soruşturmanın Kaliforniya ve ülke çapında benzer birçok soruşturmanın ilki olacağını da sözlerine ekledi.
Patern veya uygulama soruşturmaları, belirli bir kolluk kuvveti içindeki suistimal kalıplarını aramak için Adalet Bakanlığı'ndaki sivil haklar avukatları tarafından yürütülmektedir.
Chicago Üniversitesi profesörü Miller, soruşturmanın, geçmişte sorunlu polis departmanları da dahil olmak üzere diğer kalıp ve uygulama soruşturmalarına karşı konuşan Cumhuriyetçiler için keskin bir tersine döndüğünü söyledi. Son problar, bir Louisville, Ky., Polis Memuru ve George Floyd'un Minneapolis polis memuru tarafından öldürülmesi gibi Breonna Taylor'ın öldürülmesi gibi sivil ölümleri izledi.
“Özellikle Cumhuriyetçiler yerel kontrol ve devletlerin haklarına çok inandılar” dedi. Şimdi, 2. Değişiklik için, “bu öncelikler tersine çevriliyor.”
Miller, soruşturmanın, Adalet Bakanlığı'nın La County'nin bekleme süreleri ve ücretleriyle sorunlu bulabileceğini kısıtlayacak mevcut yasa ile sınırlı olduğunu söyledi.
Yüksek Mahkeme, özellikle “zahmetli” silah izni süreçlerinin çok ileri gidebileceğini öne sürmüş olsa da, bir izin beklemek için ne kadar uzun süre tanımlamadığını veya hangi lisans ücretinin çok yüksek olduğunu söyledi. Mahkemeler henüz bir standart belirlemedikleri için, Adalet Bakanlığı, ilçenin izin verme süreciyle ilişkili belirli bir süre veya ücretin anayasaya aykırı davranış oluşturduğunu ilan etmekte zorlanacağını söyledi.
İlçe, izin sürecinin sınırlı kaynaklar ve finansmanla olabildiğince iyi işlediğini göstererek kendini savunabilir. Bununla birlikte, Adalet Bakanlığı daha hain bir şey bulursa-şerif departmanının kasıtlı ve sistematik olarak yavaş yürüyüş izinleri olduğuna dair kanıt gibi-anayasaya aykırı davranışların bir modelini veya uygulamasını beyan etmek için bir durum olacaktır.
DOJ, Perşembe öğleden sonra, Kaliforniya ve diğer eyaletlerde “kısıtlayıcı ateşli silahlarla ilgili yasalar” ın daha geniş bir incelemesinin bir parçası olan Şerif Departmanının 2. Değişiklik Haklarını olası kötüye kullanması hakkında bir soruşturma başlattığını açıkladı.
Federal yetkililer, soruşturmanın bir nedeni olarak LASD'den gizli taşıma lisansları almada karşılaşılan 18 aylık gecikme davacılarına meydan okuyan bir dava belirtti. Bir DOJ haber bülteni, başkalarının “Los Angeles halkının ikinci değişiklik haklarını haksız yere yükleyen veya etkili bir şekilde inkar eden benzer uzun gecikmeler yaşadığını” belirtti.
Adalet Bakanlığı, Kaliforniya'yı Yüksek Mahkemenin son zamanlarda 2. Değişiklik kararlarına direnen ve silah taşıma hakkını daha da kısıtlamak için yeni mevzuat çıkaran “özellikle berbat bir suçlu” olarak adlandırdı. Geçen ay Trump Atty'yi yönetti. General Pam Bondi, ülke çapında 2. Değişiklik Yasası ve İhlalleri'nin bir incelemesini başlatacak.
Bondi, LASD soruşturması hakkında yaptığı açıklamada, “Bu Adalet Bakanlığı, devletler ve yerler sıradan, yasalara uyan Amerikalıların İkinci Değişiklik haklarını ihlal ederken boş durmayacak” dedi. “İkinci Değişiklik ikinci sınıf bir hak değil ve saatim altında, departman ikinci değişikliği aktif olarak yürürlüğe koyacak, tıpkı diğer temel anayasal hakları aktif olarak uyguluyor.”
Şerif Departmanı Perşembe günü 2. Değişikliğe saygı duyduğunu ve desteklediğini belirten bir açıklama yaptı. Departman, sınırlı personelin ve uygulama birikiminin izin onaylarındaki gecikmeler için suçlanacağını söyledi.
Açıklamada, “Sorumlu silah sahipliğini teşvik etmek için eyalet ve yerel yasalara uygun olarak tüm gizli taşıma silahları (CCW) başvurularını işlemeye kararlıyız” dedi. “Bölüm, CCW birimimizde sadece 14 personel ile önemli bir personel kriziyle karşı karşıya, ancak 15.000 CCW başvurusunu başarıyla onayladık. Şu anda, bu fonlanmamış görevi karşılamaya çalışarak yaklaşık 4.000 aktif davada özenle çalışıyoruz.”
2. Değişikliği inceleyen Pepperdine Caruso Hukuk Fakültesi'nde hukuk profesörü olan Jacob Charles, daha önce benzer bir soruşturma görmediğini söyledi. Bir örüntü veya uygulama soruşturması olarak sınıflandırılan bu tür DOJ probu, tipik olarak aşırı güç kullanımı veya ırksal önyargı gibi polis suistimaline odaklanır.
Soruşturma, Trump'ın liberal yargı bölgeleri ve gruplarının yönetimi tarafından daha geniş bir “partizan hedefleme” telaşının ortasında “maviye karşı kırmızıya karşı başka bir kültür savaşı sorunu” olarak vurdu.
Charles, “Bu, Trump'ın hukuk firmalarına, üniversitelerine ve kendisine ve vizyonuna karşı sadakat kazanmayan şehirlere, ilçelere ve eyaletlere saldıran bağlamda görülmeli” dedi. “Tüm Amerika için başkan gibi davranmıyor bile.”
2. Değişiklik Yasası konusunda başka bir uzman olan Chicago Üniversitesi Hukuk Profesörü Darrell Ah Miller, soruşturmaya “şu anda sahip oldukları her güç kanalı aracılığıyla destekçilerine kırmızı et teslim etme” bir örneği olarak adlandırdı.
“O gerçeği [the investigation] Daha önce yapılmadı, yapılamayacağı anlamına gelmez, ancak açıkça, Trump yönetimi için 2. Değişiklik haklarının, özellikle Trump tabanı için gerçekten önemli haklar olduğunu vurgulamaktadır, ”dedi Miller,“ Ve bu nedenle Adalet Bakanlığı'nın bu öncelikleri ilerletmek için gücünü kullanacaklar. ”
California Tüfek ve Pistol Assn. Başkanı Chuck Michel, soruşturmayı kutladı ve Times'a, grubunun LASD'nin gizli taşıma izin sürecinin anayasasına meydan okumasına “bir sonucu” olduğunu söyledi.
“Bence DOJ'un bu yargı alanına katılmasının nedeni, bu davada ortaya çıkardığımız şeylerden kaynaklanıyor” dedi.
Michel, soruşturmanın ilçenin ötesine geçmesi durumunda şaşırmayacağını söyledi, çünkü Los Angeles Emniyet Müdürlüğü de dahil olmak üzere Kaliforniya'daki diğer yargı bölgeleri ve polis teşkilatları da uzun bekleme sürelerinden ve izinlerin fahiş maliyetlerinden suçlu olduğunu söyledi.
“Şu anda biraz inatçı yargı bölgelerinden karşılaştığımız temel konular, bir başvuru sürecinden geçmek için aşırı ücretler ve lisans almaya çalışmak için aşırı bekleme süreleri-ve 120 günlük sınırını aşan bekleme süreleri, bazıları 18 ay veya iki yıla çıkıyor” dedi.
Bondi, Perşembe günkü duyurunun diğer yerleri “İkinci Değişiklik haklarını koruma görevlerini gönüllü olarak kucaklamaya” yönlendireceğini umduğunu söyledi. Değilse, bu soruşturmanın Kaliforniya ve ülke çapında benzer birçok soruşturmanın ilki olacağını da sözlerine ekledi.
Patern veya uygulama soruşturmaları, belirli bir kolluk kuvveti içindeki suistimal kalıplarını aramak için Adalet Bakanlığı'ndaki sivil haklar avukatları tarafından yürütülmektedir.
Chicago Üniversitesi profesörü Miller, soruşturmanın, geçmişte sorunlu polis departmanları da dahil olmak üzere diğer kalıp ve uygulama soruşturmalarına karşı konuşan Cumhuriyetçiler için keskin bir tersine döndüğünü söyledi. Son problar, bir Louisville, Ky., Polis Memuru ve George Floyd'un Minneapolis polis memuru tarafından öldürülmesi gibi Breonna Taylor'ın öldürülmesi gibi sivil ölümleri izledi.
“Özellikle Cumhuriyetçiler yerel kontrol ve devletlerin haklarına çok inandılar” dedi. Şimdi, 2. Değişiklik için, “bu öncelikler tersine çevriliyor.”
Miller, soruşturmanın, Adalet Bakanlığı'nın La County'nin bekleme süreleri ve ücretleriyle sorunlu bulabileceğini kısıtlayacak mevcut yasa ile sınırlı olduğunu söyledi.
Yüksek Mahkeme, özellikle “zahmetli” silah izni süreçlerinin çok ileri gidebileceğini öne sürmüş olsa da, bir izin beklemek için ne kadar uzun süre tanımlamadığını veya hangi lisans ücretinin çok yüksek olduğunu söyledi. Mahkemeler henüz bir standart belirlemedikleri için, Adalet Bakanlığı, ilçenin izin verme süreciyle ilişkili belirli bir süre veya ücretin anayasaya aykırı davranış oluşturduğunu ilan etmekte zorlanacağını söyledi.
İlçe, izin sürecinin sınırlı kaynaklar ve finansmanla olabildiğince iyi işlediğini göstererek kendini savunabilir. Bununla birlikte, Adalet Bakanlığı daha hain bir şey bulursa-şerif departmanının kasıtlı ve sistematik olarak yavaş yürüyüş izinleri olduğuna dair kanıt gibi-anayasaya aykırı davranışların bir modelini veya uygulamasını beyan etmek için bir durum olacaktır.