FCC'nin ağ tarafsızlığı kuralları Biden yönetimine bir darbe daha vurdu

AMate

Global Mod
Global Mod
Perşembe günü bir federal temyiz mahkemesi, Başkan Biden'ın Federal İletişim Komisyonu'na darbe indirerek, kurumun zorlu ve uzun süredir tartışılan açık internet kurallarını geçersiz kıldı.

FCC, Başkan Obama döneminde internet hizmetini su veya elektrik hizmetlerine benzer şekilde temel bir kamu hizmeti olarak ele almak üzere tasarlanmış kapsamlı bir politikayı yeniden uygulamaya çalışmıştı.

Ağ tarafsızlığı adı verilen kurallar uyarınca, internet servis sağlayıcıları daha büyük düzenlemelere tabi tutulacaktı. Cumhuriyetçi liderliğindeki bir komisyon, 2017 yılında Başkan seçilen Donald Trump'ın ilk döneminde kuralları yürürlükten kaldırmıştı.

Geçen yılın başlarında, o zamanlar tekrar Demokrat kontrolü altında olan FCC, geniş bant internet hatları üzerinden iletilen bilgilerin engellenmesini veya yavaşlamasını önlemek amacıyla internet hizmetine yönelik ulusal bir standardı resmileştirmek için oy kullandı. Açık internetin temel prensibi, internet servis sağlayıcılarının içerik tedarikçileri arasında ayrım yapamayacağı anlamına geliyordu.

Bu emir aynı zamanda FCC'ye, internet sağlayıcılarının hizmet kesintileri veya tüketici verileriyle ilgili güvenlik ihlallerine yanıt vermesini talep etme konusunda daha fazla gözetim yetkisi verecekti. FCC, komisyonun güvenlik tehdidi olarak kabul edilen yabancı sermayeli şirketlere etkili bir şekilde müdahale edebilmesi için daha fazla gözetimin gerekli olduğunu söyleyerek ulusal güvenliğe atıfta bulundu.

Ancak Perşembe günü, Cincinnati merkezli 6. ABD Temyiz Mahkemesi, beş üyeli komisyonun geniş bant interneti bir telekomünikasyon hizmeti olarak yeniden sınıflandırma yetkisinin bulunmadığına karar verdi. Karar, Biden'ın en büyük teknoloji girişimlerinden birini ortadan kaldırıyor.

6. Daire kararında, FCC'nin net tarafsızlık emrini “sert bir düzenleyici rejim” olarak nitelendirdi.

Mahkeme, yakın tarihli bir ABD Yüksek Mahkemesi kararının, mahkemelerin kuralları, onları oluşturan federal kuruma saygı göstererek yorumlamalarına izin veren adli çerçeveyi kaldırdığını söyledi. 6. Daire, FCC'nin geniş bant internetin sınıflandırmasını telekomünikasyon hizmeti olarak değiştirme konusunda yasal yetkisinin olmadığını söyledi. Bu rol Kongre'ye aittir.

Dava, internet servis sağlayıcılarını temsil eden bir ticari kuruluş olan Ohio Telecom Assn. tarafından açıldı.

Uzun süredir ağ tarafsızlığı kurallarını savunan FCC Başkanı Jessica Rosenworcel, mahkeme kararının ardından milletvekillerini görevi üstlenmeye çağırdı. Teşkilat liderliğindeki görev süresi boyunca bu kişilerin yeniden göreve getirilmesine yönelik hamleye öncülük etmiş ve geçen yıl net tarafsızlık kurallarını yeniden tesis etmek için parti hattında 3-2'lik oylamalara öncülük etmişti.

Rosenworcel yaptığı açıklamada, “Ülkenin dört bir yanındaki tüketiciler bize hızlı, açık ve adil bir internet istediklerini defalarca söylediler.” dedi. “Bu kararla, Kongre'nin artık çağrılarına kulak vermesi, ağ tarafsızlığı sorumluluğunu üstlenmesi ve açık internet ilkelerini federal yasaya koyması gerektiği açıktır.”



FCC Başkanı Jessica Rosenworcel, ajansın 2020'de incelenmesi için Senato komitesi duruşmasında konuşuyor.

(Jonathan Newton / Havuz Fotoğrafı)



Düzenleyici ortam son yıllarda önemli ölçüde değişti ve Trump'ın Beyaz Saray'a geri dönmesinin ardından yeniden değişmesi bekleniyor. Trump'ın FCC başkanlığına seçtiği Brendan Carr, Project 2025 muhafazakar politika planına FCC hakkında bir bölüm yazdı. Şirketler, Carr yönetimindeki komisyonun daha iş dostu olmasını bekliyor.

Carr, yaptığı açıklamada, “Başkan Biden'ın tüm planı, Chicken Little'ın Amerikalıları bu sözde 'ağ tarafsızlığı' düzenlemeleri olmadığında İnternet'in çökeceğine ikna etme taktiğine dayanıyordu” dedi. “Amerikan halkı artık bu hilenin gerçekliğini gördü.”

Ağ tarafsızlığı anlaşmazlığı, FCC'nin, komisyonun 1934 tarihli İletişim Yasası ve 1996 tarihli Telekomünikasyon Yasası kapsamında Kongre'den aldığı yetki kapsamında geniş bant internet servis sağlayıcılarını ne ölçüde düzenleyebileceğine bağlıydı.

“Geniş Bant İnternet Servis Sağlayıcılarının yalnızca bir 'bilgi hizmeti' sunduğunu düşünüyoruz… ve bu nedenle FCC, İletişim Yasası'nın 'telekomünikasyon hizmeti' hükmü aracılığıyla arzu ettiği ağ tarafsızlığı politikalarını dayatma konusunda yasal yetkiye sahip değil.” 6. Daire Yargıç Richard Allan Griffin 26 sayfalık kararda şunları yazdı.

Ağ tarafsızlığı düzenlemeleri için on yılı aşkın süredir kulis yapan tüketici grupları karardan yakındı.

Public Knowledge hukuk direktörü John Bergmayer yaptığı açıklamada, “Bugünkü karar tüketiciler, rekabet ve Açık İnternet için büyük bir gerilemeyi temsil ediyor” dedi.

“FCC'nin geniş bantı bir telekomünikasyon hizmeti olarak sınıflandırma yetkisini reddeden mahkeme, onlarca yıllık emsali göz ardı etmiş ve hem geniş bandın nasıl çalıştığına ilişkin teknik gerçekleri hem de Kongre'nin İletişim Yasası'ndaki açık niyetini temelden yanlış anlamıştır.”

Ağ tarafsızlığı 15 yılı aşkın bir süredir tahterevalli bir mücadele olmuştur.

Geniş bant penetrasyonunun ilk günlerinde büyük şirketler karşıt taraflarda yer alıyordu. Google, Netflix ve diğer teknoloji şirketleri, AT&T, Verizon, Comcast Corp. veya Charter Communications gibi internet servis sağlayıcıları ile oyun alanını eşitlemek için ağ tarafsızlığı kuralları çağrısında bulunan tüketici gruplarına katıldı.

Ağ tarafsızlığını destekleyenler, bu sağlayıcıların, FCC'ye daha büyük bir uygulama rolü verecek olan dönüm noktası niteliğindeki iletişim yasasının Başlık II kapsamında düzenlenmesini istedi.

Kablo analisti Craig Moffett yatırımcılara yazdığı bir notta, “Piyasanın Başlık II'nin yeniden sınıflandırılmasına ilişkin başlangıçtaki endişesinin hiçbir zaman net tarafsızlıkla hiçbir ilgisi olmadığını hatırlayın” diye yazdı. Moffett, bunun yerine telekomünikasyon hisse senedi yatırımcılarının böyle bir yeniden sınıflandırmanın “geniş bant fiyat düzenlemesine” kapı açacağından endişe duyduklarını yazdı.

Ama bu olmadı.

Moffett, “Bu risk artık ortadan kalktı” diye yazdı.