Gms: Altın varlıklarının yalnızca %0,22’si GMS kapsamında paraya çevriliyor: Hindistan Altın Politikası Merkezi | Ahmedabad Haberleri

SinemT

Member
Gms: Altın varlıklarının yalnızca %0,22’si GMS kapsamında paraya çevriliyor: Hindistan Altın Politikası Merkezi | Ahmedabad Haberleri


AHMEDABAD: Hindistan dünyanın en büyük ikinci altın tüketicisi ve Hintliler para kazanmak için altınlarından ayrılma konusunda çok isteksiz görünüyorlar. tarafından yapılan bir araştırmaya göre bu Hindistan Altın Politikası Merkezi Ahmedabad’daki Hindistan Yönetim Enstitüsü’nün (IGPC) (IGPC), Hintli hanelerin fazla altın varlıklarının yalnızca %0,22’si Altın Para Kazanma Planı kapsamında paraya çevrildi (gsm), programın 2015 yılında başlatılmasından bu yana yedi yıldan fazla bir süre geçmiştir.
Araştırmaya göre, Hindistan’daki toplam özel altın mevcudiyeti yaklaşık 30.000 ton olup, bunun 10.000 tonu fazla altındır. “Çalışmamıza göre Aralık 2022 itibarıyla sadece 22 ton özel şahıs altını GMS kapsamına girdi. Bu, GMS’nin geçen yıl Ağustos ayında RBI tarafından yenilenmesine rağmen.
Planın, tüketicilere ve bankalara altından para kazanmaları için makul teşvikler sağlamada başarısız olduğu açıktır. Hindistan’a karşı Türkiye, elindeki fazla altının yaklaşık yüzde 6’sını paraya çevirdi” dedi. Arvind Sahaybaşkan, IGPC-IIMA.
Sektör tahminleri, Gujarat’ın Hindistan’ın altın hacminin yaklaşık %10’unu tükettiğini gösteriyor. Bir analist, “Altın mevcudu için aynı oranı kullanırsak, eyaletteki fazla özel altın mevcudu 100 ton olur” dedi.
2017 yılında IGPC, ‘Dönüştürücü Bir Politika Olarak Hindistan’da Altından Para Kazanma’ adlı çalışmasını yürüttüğünde, yaklaşık yedi ton altın GMS kapsamına girdi. IGPC’ye göre, Hintli hanelerdeki 10.000 ton fazla altından para kazanılırsa, bankalarda 6 lakh crore dolaşıma sokma potansiyeline sahiptir, bu da 2022-23 Mali Yılı ile 10 Şubat arasındaki doğrudan vergi tahsilatlarının neredeyse %38’i anlamına gelir. 2023
Sahay, “Oransal hesaplamaya göre, bunun %60’ı kredi için kullanılsa bile, kişinin ekonomik faaliyeti ve sermaye harcamalarını finanse etmek için 3,6 milyon Rs’lik ek nakit parası var” diye açıkladı.
Son zamanlarda düzenlenen IGPC-IIMA yıllık konferansında uzmanlar, hem bankalar hem de tüketiciler için teşvikler sağlamak üzere planın ayarlanması hakkında konuştu.
Sahay, “Şu anda bankaların altın tutmayla ilgili belirli risk maliyetleri var. Hindistan Merkez Bankası’nın (RBI), bankaları bu maliyetleri karşılamaya ve bu tür programları daha fazla başlatmaya teşvik etmenin bir yolunu bulması gerekiyor” dedi. Aynı zamanda, müşterilerin altından para kazanma teşviki de olmalıdır.
Altın satın alma, büyük ölçüde düğünler ve festivaller gibi kültürel faktörlerden etkilenir ve çoğu zaman insanlar, esas olarak altına verilen duygusal değer nedeniyle, ondan para kazanmak için altından ayrılma konusunda isteksizdir. Kârlı bir teşvik olmadıkça, güvenli bir sığınakla para kazanmak zor.”
Endüstri kaynakları, planın başarısız olmasının başlıca sebeplerinin, resmi olmayan tedariklere ek olarak, uzun altın sertifikasyon süreci olduğunu da söyledi.