Gujarat’ta 2023’e kadar 22.000 daha az öğrenci standart matematiği seçecek | Ahmedabad Haberleri

SinemT

Member
Gujarat’ta 2023’e kadar 22.000 daha az öğrenci standart matematiği seçecek | Ahmedabad Haberleri


AHMEDABAD: Matematik korkusu, Gujarat’ta 10. sınıftaki daha fazla öğrencinin Standart Matematik yerine Temel Matematik’i seçmesine neden oluyor. Bu yıl sadece 88.000 öğrenci temel matematiği seçerken, 8 bin öğrencinin aslan payı 10. sınıfta temel matematiği seçti.
Bu, 2022’de Standart Matematiği seçecek olan 1,10 bin öğrenciye kıyasla 22.000 daha az öğrencinin Matematiğin ileri sürümünü seçmesine ve 6,61 bin öğrencinin Temel Matematiği tercih etmesine eşittir.
Geçen yıl, Gujarat hükümeti 10. sınıf öğrencilerine Temel veya Standart Matematik arasında seçim yapma seçeneği sunmuştu. Seçim, önceki sonuçlarda %40 ile %50 arasında olan matematik başarısızlık oranını azaltmak amacıyla yapılmıştır.
Matematiği standart olarak seçen öğrenci sayısının azalması, bilim dalını seçen daha az öğrenci nedeniyle akademiyi ve hatta teknik kolejleri endişelendirdi.
Matematik fakültesi üyeleri, temel matematiği kaçıran öğrencilerin büyük çoğunluğunun konuyla ilgili artan kaygının bir göstergesi olduğunu söylüyor.
eski başkanı Gujarat ikincil ve Yüksek Öğretim Kurulu (GSHSEB) Hasmukh Hingu, Temel ve Standart Matematik arasındaki seçimin öğrencilere %40 ila %50 arasında değişen yüksek başarısızlık oranını kontrol etmek ve bilim yönünü takip etmek istemeyen öğrencilerin yolunu kolaylaştırmak için verildiğini söyledi.
“Problemin kökü, alt sınıflardaki öğrenciler arasında matematik kavramlarının net olmamasıdır. Matematiğin temeli zayıf olduğu için, öğrenciler açıkça onu üst sınıflarda sürdürmekten çekinirler. Bu temel nedenin alt sınıflarda ele alınması gerekir. ve üst sınıflar. ikincil” diyor Kalpeş Akhaniyaklaşık otuz yıllık deneyime sahip kıdemli bir matematik öğretmeni.
Bu arada, bu yıl 10. sınıftaki öğrenciler önümüzdeki iki ila üç yıl içinde kolejlere kabul edileceğinden, standart matematik alan öğrencilerin sayısındaki azalma, mühendislik ve diğer teknik dersleri veren kolejler için zaten baş ağrısına neden oluyor.
Bu kolejler için en büyük endişe, bilimi seçen daha az öğrencinin gelecekte kolejlerinde daha fazla boş kontenjana yol açabileceğidir. 2022’de yaklaşık 70.000 mühendislik koltuğunun yaklaşık %50’si boş kalacak. “Öğrencilerin standart matematiği alma isteksizliği gelecekte daha fazla boş kontenjana yol açabilir” dedi. Janak KhandwalaGujarat Kendi Kendini Finanse Eden Teknik Kolej Yönetim Derneği başkanı.