Gujarat’ta ‘okul çocuklarının becerilerinde büyük düşüş’ | Ahmedabad Haberleri

SinemT

Member
Gujarat’ta ‘okul çocuklarının becerilerinde büyük düşüş’ | Ahmedabad HaberleriAHMEDABAD: Covid’den sonra Gujarat’taki bazı aileler çocukları için özel dersleri durdurdu ve ebeveynler de çocuklarını başka bir yere taşıdı. özel Okullar düşük gelir nedeniyle küçük kasabalardaki devlet okullarına.
Son Eğitim Durumuna İlişkin Yıllık Rapor 2022 (ASER) aracılığıyla Pratham 2018’de çocukların %12’si özel okullarda olsaydı, bu sayının 2022’de %8’e düşeceğini öne sürüyor.

'Öğrencilerin becerilerinde büyük düşüş'


Gözlenen bir diğer önemli etki de özel derslerde oldu. 2022’de, ankete katılan çocukların yalnızca %9,6’sı, 2018’deki %14,8’e kıyasla özel ders aldı.
Çocukların öğrenme becerilerinde de keskin bir düşüş oldu.
Örneğin III. sınıftaki çocukların %9.8’i 1’den 9’a kadar olan sayıları, yaklaşık %29.6’sı 9’a kadar olan sayıları tanıyamazken, 99’a kadar olan sayıları tanıyamamaktadır. Çocukların yaklaşık %37,5’i 99’a kadar olan sayıları tanıyabildi ancak çıkarma yapamadı ve çocukların yalnızca %4,6’sı bölme işlemi yapabildi.
III. Sınıf çocuklarda okuma becerisi söz konusu olduğunda, %7.1’i harfleri bile okuyamıyor, %19.3’ü harfleri okuyabiliyor ancak kelime veya cümleleri okuyamıyor, %25.1’i kelimeleri okuyabiliyor ancak I. Sınıf metin veya üzeri metinleri okuyamıyor, ankete katılan çocukların %24.6’sı I. sınıf düzeyindeki bir metni okuyabilir, ancak II. sınıftaki bir metni okuyamaz ve %23.9’u II. sınıf düzeyindeki bir metni okuyabilir. İngilizce harfleri okumaya gelince, III. Sınıf çocukların %30.8’i büyük harfleri bile okuyamazken, %30.4’ü büyük harfleri okuyabiliyor ancak küçük harfleri okuyamıyordu.