Langley, Va. – CIA karargahında, lobi katındaki yakışıklı granit mühürün ötesinde ve ajansın düşmüş onuruna oyulmuş bir yıldız duvarı, uzmanlar spycraft'ın karmaşık görevlerinde çalışıyor: silah eğitimli memurlar, bilgisayar mühendisleri, virologlar, nükleer bilim adamları.
Ancak hikaye anlatıcıları, makyaj sanatçıları, tiyatro bölümleri ve balerinler de var – muhtemelen becerilerinin bir casus ajansının ihtiyaçlarına uygun olacağını düşünmeyen Amerikalılar. Yine de CIA aksini düşündü.
Nadiren spot ışığı alsa da, ülkenin prömiyeri istihbarat ajansı ile eğlence endüstrisi arasında döner bir yetenek kapısı var, ilham ve etki genellikle her iki yönde de çalışıyor.
Ajans, işe alım için sanat ve teknolojinin kesişim noktasında profesyonelleri hedefliyor, CIA memurları Times'a verdiği demeçte ve yeni nesil yaratıcı casuslara ilham vermek için eğlence devleriyle işbirliği yapmaya devam ediyor.
Bu ay, ajans New York Times'ın en çok satan bir yazarı, II. Dünya Savaşı sırasında atılan CIA'nın temellerini inceleyen genç bir yetişkin kitabında yardımcı oluyor. Yaklaşan büyük bir film yapımından gelen sahneler, genel merkezinde çekildi, Virginia banliyölerinde, memurların Bluetooth sinyallerini kırdığını dolaşan güvenlik çevrelerinin halkalarına sıkışmış bir istihbarat kampüsünde lojistik bir başarı. Bir başka popüler akış TV dizisi, bu sonbaharda filme almak için Langley'e geri dönecek.
Ancak memurlar, işbirliklerinin bundan çok daha derine indiğini söyledi. Hollywood ve eğlence endüstrisindeki yaratıcı zihinler, Merkezi İstihbarat Ajansı'nda uzun zamandır bir rol oynadı, bu da kılık değiştirme sanatını mükemmelleştirmek ve bir sihirbazın büyüleyici illüzyonlar yayınlama yeteneğini kullanma gibi en can sıkıcı sorunlarına akıllı çözümler tasarladı. Gerçekten de, 1950'lerde, New York'tan John Mulholland adlı bir sihirbaz, hile ve aldatma üzerine Soğuk Savaş casusları için bir el kitabı yazmak için ajansla gizlice sözleşme imzalandı.
Bu günlerde memurlar, yaratıcı becerilerin bu tür teknolojik olarak karmaşık bir dünyada her zamankinden daha değerli olduğunu söyledi.
CIA Halkla İlişkiler Görevlisi olan Janelle, Ajansın isteği üzerine ilk adı altında konuşma yeteneği verdi. “Her zaman ortak arıyoruz.”
Zor bir tarih
Eski bir CIA analisti ve “Damascus İstasyonu” nun yazarı David McCloskey ve diğer casus gerilim filmleri, ajansın neden Hollywood ile sağlam bir ilişkiyi teşvik etmekle ilgilenebileceği ve “iki yönlü bir sokak” olarak adlandırdığı konusunda birkaç teori sundu.
McCloskey, “Kesinlikle casusluk için operasyonel uygulamalar oldu,” dedi. “Muhtemelen kuralın istisnası, ama olduğunda zorlayıcı.”
Kısmen ajansın izlenimlerini şekillendirmek için CIA liderlerinin Hollywood ile neden ilgilendiğini görmek kolay. “Ama ekmek ve tereyağı işi insanları sır vermek için alıyor,” diye devam etti, “bunun bir kısmı iktidardaki insanlara yaklaşıyor.”
“Hollywood'a ne kadar yakın olursanız,” diye ekledi McCloskey, “Bu gerçekten ilginç bir '' ilginç sohbete sahip.”
CIA'nın “Argo” filminin konusu olan İran Rehin Krizi sırasında Tahran'dan altı Amerikan diplomatını kurtarma misyonu, fabrikasyon bir film projesi etrafında toplanan ayrıntılı bir ruse içeriyordu.
(CIA Müzesi)
CIA'nın en ikonik görevlerinden bazıları – en azından sınıflandırılmamış olanlar – CIA operatörleri, İran rehin krizi sırasında Tahran'da altı Amerikan diplomatını kurtarmak için bir film ekibi olarak gizlediklerinde, Ajansın zengin tarihini Hollywood ile olan zengin tarihini belgeliyor, bir sinema yapan bir operasyon “Argo'nun arsa olarak tanıyacak.
CIA karargahında şirket içi bir tarihçi olan Brent, “'Argo' neredeyse inanmak için çok fazla zorlayıcıydı” dedi. “Hollywood'dan neredeyse Hollywood'dan daha fazla.”
Kanada Caper hem Hollywood'dan ilham aldı hem de Hollywood yeteneklerine güveniyordu. Ajan Tony Mendez, ajansa katılmadan ve görevi hazırlamadan önce bir grafik sanatçıydı.
Bir diğer önemli oyuncu, “Star Trek” üzerine Dünya Spock'ın kulaklarını veren makyaj sanatçısı John Chambers'di ve “Maymunlar Gezegeni” nde trailblazing Simian çalışması için fahri bir Oscar kazandı. Gizli kurtarma çabası üzerindeki çalışmaları için CIA'nın zeka madalyası liyakat madalyası aldı.
Los Angeles Times, Şubat 1975'te Business Tycoon Howard Hughes'un gemisini Glomar Explorer'a bir CIA operasyonunun kapağı olarak ödünç verdiği hikayesini kırdı.
(CIA Müzesi)
Sadece birkaç yıl önce, o zaman dünyanın en zengin adamlarından biri ve medya, film ve havacılıkta bir kralı olan Howard Hughes, Ajans tarafından Pasifik Okyanusu'nun tabanından batık bir Sovyet nükleer denizaltısını kaldırmak için bir çaba sağlamak için CIA ile çalışmayı kabul etti.
Hughes'un Glomar Explorer'ı mineral çıkarma kisvesi altında konuşlandıran CIA, CIA parlantında, “çabalarımızı batıran hikaye” kapağını üfleyen bir hikayeyi kırmadan önce altın çoğunu kurtarabildi.
Ve profesyonel bir fotoğrafçı tarafından icat edilen bir cihaz sayesinde başka bir görev de mümkün oldu-daha sonra gişe rekorları kıran Batman filmi “The Dark Knight” da üst düzey bir sahnenin ilham kaynağı oldu.
Coldfeet Projesi'nde, Kuzey Kutbu'nda güvencesizce sürüklenen bir buz tabakasına dikilen bir Sovyet istasyonunda istihbarat toplayan CIA ajanları güvenilir bir ekstraksiyon planına ihtiyaç duyuyordu. Fakat buza uçağa inmeden bir ajanı nasıl alır?
Cevap “Skyhook” idi: Balonlar, gökyüzüne yüksek bir ajan tarafından giyilen bir kablo demetine bağlı bir tether'i kaldırdı. Bir CIA düzlemi tether'i taktı ve ajanı güvenliğe taşıdı.
“Kara Şövalye” de Batman, aynı tür balon marness mekanizmasını konuşlandıran dramatik bir kaçış yapar.
'Süper Kahraman Spy'
CIA Liderliği sık sık ajansa kabulün Harvard ve Yale'nin bir araya gelmesinden daha zor olduğunu söylüyor. Yine de ajans, ya alışılmadık becerilere sahip olanlara ulaşmada ya da kamu hizmetinin gizli bir yaşamı için güvenli, nispeten iyi ücretli, konforlu işler bırakmaları gerektiğine ikna etmek için aradığı yetenek türünü işe almak için hala zorluklara sahiptir.
CIA yetkilileri, ajansta, özellikle aileyle birlikte çalışmayı yönetmenin kolay bir görevi değildir. Birinin gerçek kimliğini çocuklarıyla ne zaman paylaşacağına ve ne zaman paylaşacağına karar vermek düzenli bir mücadele. Ancak Janelle, CIA'nın potansiyel işe alımlara mevcut yaşamlarını tamamen terk etmelerini gerektirmeyen bir orta zemin olduğunu söylediğini söyledi.
CIA ile çalışan profesyonel bir fotoğrafçı, Casus Ajansı tarafından Arktik Misyonunda kullanılan ve daha sonra 2008 Batman filmi “The Dark Knight” da yer alan “Skyhook” olarak bilinen şeyi icat etti.
(CIA Müzesi)
Janelle, “İnsanlar ülkelerine yardım etmek ve CIA ile çalışmak için şirketlerini terk etmek zorunda değiller” dedi. “İnsanlar buraya geliyorlar çünkü ülkelerini seviyorlar ve fark yaratabileceklerini biliyorlar.”
Janelle, ajansı veya casusları olabildiğince doğru bir şekilde tasvir etmek isteyen reklamacılarla düzenli olarak etkileşime giren bir ekibin parçasıdır.
“Bazı yapımcılar ve yönetmenler uzanıyor ve doğruluğu önemsiyorlar,” dedi Janelle, “ama sonuçta film veya gösteri için neyin işe yarayacağını seçip seçiyorlar.”
CIA analistlerinin, eğlence endüstrisinde fırsatlar için ajanstan ayrıldıkları, deneyimlerinden kitap ve senaryolar yazdıkları – bu deneyimlerle çok yakından takip etmedikleri sürece.
Televizyon dizisinin arkasındaki yazar ve yapımcı Joe Weisberg ve ABD ve İngiliz istihbaratına odaklanan beşinci bir roman üzerinde çalışan McCloskey, yazma kariyerlerini başlatmadan önce ajansın bir parçasıydı. Ve CIA mezunları olarak, çalışmalarını inceleme için sunmak zorunda kaldılar.
Brent, “Bütün bir yayın ve sınıflandırma-gözden geçirme süreci var,” dedi.
Bu süreç biraz bir slog olabilir, dedi McCloskey: “Kelimenin tam anlamıyla siyah mürekkeple düzeltiliyorlar.”
Ancak kurgusal olmayan yazarlar için romancılardan çok daha zor.
McCloskey, “Tradecraft parçaları ya da varlıklar ya da ajansta net hayır olan insanlar olabilir” dedi. “Ama romanlarla, onları inceleme kurulundan alacak şekilde yazmak zor değil.”
Mümkün olduğu gibi deneyin, stüdyolar, ne sıklıkta düzeltildikleri önemli değil, CIA ile ilgili aynı yalanları tekrarlayın. Memurlar ve temsilciler aynı şey değil. Ve casus gerilim filmleri için olduğu kadar hayal kırıklığı yaratan memurların çoğunluğu silah taşımak için lisanslı veya eğitilmez.
Janelle, “Hollywood'un sık sık yanlış yaptığı bir şey, burada gerçekten bir takım sporu olduğunda, her şeyi yapan bir memurun olduğu fikri” dedi.
Center Jessica Chastain, gizlice Al Kaide lideri Osama Bin Ladin'i Columbia Pictures 2012 filmi “Zero Dark Thirty” filminde bulmaya adanmış seçkin casus ve askeri operatörler ekibinin bir üyesini oynuyor.
(Jonathan Olley / Sony Pictures)
2012 yılında El Kaide lideri Osama Bin Laden'in avı hakkında yayınlanan Oscar ödüllü bir film olan “Sıfır Dark Thirty”, onu izlemek için tek bir kurgusal CIA analisti ödünç verdiği kredi üzerinden istihbarat topluluğu içindeki bazıları tarafından eleştirildi.
McCloskey yazarın ikilemine sempati duyuyor.
“Bir takımda 35 kişi olamaz. Hikaye anlatımı açısından, işe yaramıyor,” dedi, casusluk alanındaki çok azın ekranda doğru bir şekilde yakalandığını kabul ederek, danışman olarak çalışacak çok sayıda eski casus olmasına rağmen.
“Doğru yapmak için kaynak eksikliği yok” dedi. “Süper kahraman casusu – Jack Ryans ve Jason Bournes – casuslukun Hollywood temsili.”
Ancak yanlış yüceltilmiş ve dramatize edilmiş olan ajans, Hollywood'un çalışmalarının döner kapıyı hareket ettirebileceğini ve atipik yeteneklere katılmak için ilham verebileceğini umuyor.
Brent, “Mimarlarımız, marangozlarımız, lojistikte çalışan insanlar var” dedi. “İnsanlar burada CIA'da beceri setlerinin farkına varamayabilirler.”
Ve Kanada Caper'ın gösterdiği gibi, bazen spycraft stagecraft gerektirir. Bir sonraki görevi tamamlamak için en çok ihtiyaç duyulan şey oşinografi veya veri madenciliği değil, kostüm tasarımı olmayacak. Ya da belki başka bir balerin.
Ancak hikaye anlatıcıları, makyaj sanatçıları, tiyatro bölümleri ve balerinler de var – muhtemelen becerilerinin bir casus ajansının ihtiyaçlarına uygun olacağını düşünmeyen Amerikalılar. Yine de CIA aksini düşündü.
Nadiren spot ışığı alsa da, ülkenin prömiyeri istihbarat ajansı ile eğlence endüstrisi arasında döner bir yetenek kapısı var, ilham ve etki genellikle her iki yönde de çalışıyor.
Ajans, işe alım için sanat ve teknolojinin kesişim noktasında profesyonelleri hedefliyor, CIA memurları Times'a verdiği demeçte ve yeni nesil yaratıcı casuslara ilham vermek için eğlence devleriyle işbirliği yapmaya devam ediyor.
Bu ay, ajans New York Times'ın en çok satan bir yazarı, II. Dünya Savaşı sırasında atılan CIA'nın temellerini inceleyen genç bir yetişkin kitabında yardımcı oluyor. Yaklaşan büyük bir film yapımından gelen sahneler, genel merkezinde çekildi, Virginia banliyölerinde, memurların Bluetooth sinyallerini kırdığını dolaşan güvenlik çevrelerinin halkalarına sıkışmış bir istihbarat kampüsünde lojistik bir başarı. Bir başka popüler akış TV dizisi, bu sonbaharda filme almak için Langley'e geri dönecek.
Ancak memurlar, işbirliklerinin bundan çok daha derine indiğini söyledi. Hollywood ve eğlence endüstrisindeki yaratıcı zihinler, Merkezi İstihbarat Ajansı'nda uzun zamandır bir rol oynadı, bu da kılık değiştirme sanatını mükemmelleştirmek ve bir sihirbazın büyüleyici illüzyonlar yayınlama yeteneğini kullanma gibi en can sıkıcı sorunlarına akıllı çözümler tasarladı. Gerçekten de, 1950'lerde, New York'tan John Mulholland adlı bir sihirbaz, hile ve aldatma üzerine Soğuk Savaş casusları için bir el kitabı yazmak için ajansla gizlice sözleşme imzalandı.
Bu günlerde memurlar, yaratıcı becerilerin bu tür teknolojik olarak karmaşık bir dünyada her zamankinden daha değerli olduğunu söyledi.
CIA Halkla İlişkiler Görevlisi olan Janelle, Ajansın isteği üzerine ilk adı altında konuşma yeteneği verdi. “Her zaman ortak arıyoruz.”
Zor bir tarih
Eski bir CIA analisti ve “Damascus İstasyonu” nun yazarı David McCloskey ve diğer casus gerilim filmleri, ajansın neden Hollywood ile sağlam bir ilişkiyi teşvik etmekle ilgilenebileceği ve “iki yönlü bir sokak” olarak adlandırdığı konusunda birkaç teori sundu.
McCloskey, “Kesinlikle casusluk için operasyonel uygulamalar oldu,” dedi. “Muhtemelen kuralın istisnası, ama olduğunda zorlayıcı.”
Kısmen ajansın izlenimlerini şekillendirmek için CIA liderlerinin Hollywood ile neden ilgilendiğini görmek kolay. “Ama ekmek ve tereyağı işi insanları sır vermek için alıyor,” diye devam etti, “bunun bir kısmı iktidardaki insanlara yaklaşıyor.”
“Hollywood'a ne kadar yakın olursanız,” diye ekledi McCloskey, “Bu gerçekten ilginç bir '' ilginç sohbete sahip.”
CIA'nın “Argo” filminin konusu olan İran Rehin Krizi sırasında Tahran'dan altı Amerikan diplomatını kurtarma misyonu, fabrikasyon bir film projesi etrafında toplanan ayrıntılı bir ruse içeriyordu.
(CIA Müzesi)
CIA'nın en ikonik görevlerinden bazıları – en azından sınıflandırılmamış olanlar – CIA operatörleri, İran rehin krizi sırasında Tahran'da altı Amerikan diplomatını kurtarmak için bir film ekibi olarak gizlediklerinde, Ajansın zengin tarihini Hollywood ile olan zengin tarihini belgeliyor, bir sinema yapan bir operasyon “Argo'nun arsa olarak tanıyacak.
CIA karargahında şirket içi bir tarihçi olan Brent, “'Argo' neredeyse inanmak için çok fazla zorlayıcıydı” dedi. “Hollywood'dan neredeyse Hollywood'dan daha fazla.”
Kanada Caper hem Hollywood'dan ilham aldı hem de Hollywood yeteneklerine güveniyordu. Ajan Tony Mendez, ajansa katılmadan ve görevi hazırlamadan önce bir grafik sanatçıydı.
Bir diğer önemli oyuncu, “Star Trek” üzerine Dünya Spock'ın kulaklarını veren makyaj sanatçısı John Chambers'di ve “Maymunlar Gezegeni” nde trailblazing Simian çalışması için fahri bir Oscar kazandı. Gizli kurtarma çabası üzerindeki çalışmaları için CIA'nın zeka madalyası liyakat madalyası aldı.
Los Angeles Times, Şubat 1975'te Business Tycoon Howard Hughes'un gemisini Glomar Explorer'a bir CIA operasyonunun kapağı olarak ödünç verdiği hikayesini kırdı.
(CIA Müzesi)
Sadece birkaç yıl önce, o zaman dünyanın en zengin adamlarından biri ve medya, film ve havacılıkta bir kralı olan Howard Hughes, Ajans tarafından Pasifik Okyanusu'nun tabanından batık bir Sovyet nükleer denizaltısını kaldırmak için bir çaba sağlamak için CIA ile çalışmayı kabul etti.
Hughes'un Glomar Explorer'ı mineral çıkarma kisvesi altında konuşlandıran CIA, CIA parlantında, “çabalarımızı batıran hikaye” kapağını üfleyen bir hikayeyi kırmadan önce altın çoğunu kurtarabildi.
Ve profesyonel bir fotoğrafçı tarafından icat edilen bir cihaz sayesinde başka bir görev de mümkün oldu-daha sonra gişe rekorları kıran Batman filmi “The Dark Knight” da üst düzey bir sahnenin ilham kaynağı oldu.
Coldfeet Projesi'nde, Kuzey Kutbu'nda güvencesizce sürüklenen bir buz tabakasına dikilen bir Sovyet istasyonunda istihbarat toplayan CIA ajanları güvenilir bir ekstraksiyon planına ihtiyaç duyuyordu. Fakat buza uçağa inmeden bir ajanı nasıl alır?
Cevap “Skyhook” idi: Balonlar, gökyüzüne yüksek bir ajan tarafından giyilen bir kablo demetine bağlı bir tether'i kaldırdı. Bir CIA düzlemi tether'i taktı ve ajanı güvenliğe taşıdı.
“Kara Şövalye” de Batman, aynı tür balon marness mekanizmasını konuşlandıran dramatik bir kaçış yapar.
'Süper Kahraman Spy'
CIA Liderliği sık sık ajansa kabulün Harvard ve Yale'nin bir araya gelmesinden daha zor olduğunu söylüyor. Yine de ajans, ya alışılmadık becerilere sahip olanlara ulaşmada ya da kamu hizmetinin gizli bir yaşamı için güvenli, nispeten iyi ücretli, konforlu işler bırakmaları gerektiğine ikna etmek için aradığı yetenek türünü işe almak için hala zorluklara sahiptir.
CIA yetkilileri, ajansta, özellikle aileyle birlikte çalışmayı yönetmenin kolay bir görevi değildir. Birinin gerçek kimliğini çocuklarıyla ne zaman paylaşacağına ve ne zaman paylaşacağına karar vermek düzenli bir mücadele. Ancak Janelle, CIA'nın potansiyel işe alımlara mevcut yaşamlarını tamamen terk etmelerini gerektirmeyen bir orta zemin olduğunu söylediğini söyledi.
CIA ile çalışan profesyonel bir fotoğrafçı, Casus Ajansı tarafından Arktik Misyonunda kullanılan ve daha sonra 2008 Batman filmi “The Dark Knight” da yer alan “Skyhook” olarak bilinen şeyi icat etti.
(CIA Müzesi)
Janelle, “İnsanlar ülkelerine yardım etmek ve CIA ile çalışmak için şirketlerini terk etmek zorunda değiller” dedi. “İnsanlar buraya geliyorlar çünkü ülkelerini seviyorlar ve fark yaratabileceklerini biliyorlar.”
Janelle, ajansı veya casusları olabildiğince doğru bir şekilde tasvir etmek isteyen reklamacılarla düzenli olarak etkileşime giren bir ekibin parçasıdır.
“Bazı yapımcılar ve yönetmenler uzanıyor ve doğruluğu önemsiyorlar,” dedi Janelle, “ama sonuçta film veya gösteri için neyin işe yarayacağını seçip seçiyorlar.”
CIA analistlerinin, eğlence endüstrisinde fırsatlar için ajanstan ayrıldıkları, deneyimlerinden kitap ve senaryolar yazdıkları – bu deneyimlerle çok yakından takip etmedikleri sürece.
Televizyon dizisinin arkasındaki yazar ve yapımcı Joe Weisberg ve ABD ve İngiliz istihbaratına odaklanan beşinci bir roman üzerinde çalışan McCloskey, yazma kariyerlerini başlatmadan önce ajansın bir parçasıydı. Ve CIA mezunları olarak, çalışmalarını inceleme için sunmak zorunda kaldılar.
Brent, “Bütün bir yayın ve sınıflandırma-gözden geçirme süreci var,” dedi.
Bu süreç biraz bir slog olabilir, dedi McCloskey: “Kelimenin tam anlamıyla siyah mürekkeple düzeltiliyorlar.”
Ancak kurgusal olmayan yazarlar için romancılardan çok daha zor.
McCloskey, “Tradecraft parçaları ya da varlıklar ya da ajansta net hayır olan insanlar olabilir” dedi. “Ama romanlarla, onları inceleme kurulundan alacak şekilde yazmak zor değil.”
Mümkün olduğu gibi deneyin, stüdyolar, ne sıklıkta düzeltildikleri önemli değil, CIA ile ilgili aynı yalanları tekrarlayın. Memurlar ve temsilciler aynı şey değil. Ve casus gerilim filmleri için olduğu kadar hayal kırıklığı yaratan memurların çoğunluğu silah taşımak için lisanslı veya eğitilmez.
Janelle, “Hollywood'un sık sık yanlış yaptığı bir şey, burada gerçekten bir takım sporu olduğunda, her şeyi yapan bir memurun olduğu fikri” dedi.
Center Jessica Chastain, gizlice Al Kaide lideri Osama Bin Ladin'i Columbia Pictures 2012 filmi “Zero Dark Thirty” filminde bulmaya adanmış seçkin casus ve askeri operatörler ekibinin bir üyesini oynuyor.
(Jonathan Olley / Sony Pictures)
2012 yılında El Kaide lideri Osama Bin Laden'in avı hakkında yayınlanan Oscar ödüllü bir film olan “Sıfır Dark Thirty”, onu izlemek için tek bir kurgusal CIA analisti ödünç verdiği kredi üzerinden istihbarat topluluğu içindeki bazıları tarafından eleştirildi.
McCloskey yazarın ikilemine sempati duyuyor.
“Bir takımda 35 kişi olamaz. Hikaye anlatımı açısından, işe yaramıyor,” dedi, casusluk alanındaki çok azın ekranda doğru bir şekilde yakalandığını kabul ederek, danışman olarak çalışacak çok sayıda eski casus olmasına rağmen.
“Doğru yapmak için kaynak eksikliği yok” dedi. “Süper kahraman casusu – Jack Ryans ve Jason Bournes – casuslukun Hollywood temsili.”
Ancak yanlış yüceltilmiş ve dramatize edilmiş olan ajans, Hollywood'un çalışmalarının döner kapıyı hareket ettirebileceğini ve atipik yeteneklere katılmak için ilham verebileceğini umuyor.
Brent, “Mimarlarımız, marangozlarımız, lojistikte çalışan insanlar var” dedi. “İnsanlar burada CIA'da beceri setlerinin farkına varamayabilirler.”
Ve Kanada Caper'ın gösterdiği gibi, bazen spycraft stagecraft gerektirir. Bir sonraki görevi tamamlamak için en çok ihtiyaç duyulan şey oşinografi veya veri madenciliği değil, kostüm tasarımı olmayacak. Ya da belki başka bir balerin.