IIM-Ahmedabad: Ankete göre, 2. Kademe şehirlerden e-alışveriş yapanlar 1. Kademeden daha fazla harcıyor | Ahmedabad HaberleriAHMEDABAD: Tarafından yürütülen bir soruşturma IIM Ahmedabad (IIM-A), Ahmedabad da dahil olmak üzere 2. kademe şehirlerin artık çevrimiçi satın alma başına Mumbai, Delhi vb.
Ülke çapındaki anket Surat, Vadodara, Rajkot, Jamnagar ve valsad Gujarat’ın diğer kademe II, III ve IV şehirleri gibi. Araştırmacılar, çalışmanın genel bulgularının Gujarat’ın şehirleriyle rezonansa girdiğini söyledi.
Profesörler tarafından ‘Dijital Perakende Platformları ve Tüketici Duyguları: Hintli Bir Bakış Açısı’ araştırmasının bulguları Pankaj Setia ve araştırma yöneticisi (CDT) ile Swanand Deodhar Ujjwal Dadhich Pazartesi günü B okulu tarafından serbest bırakıldı. Anket, çevrimiçi harcamaları, çevrimiçi alışveriş portallarında geçirilen süreyi, satın alma işleminin niteliğini ve cinsiyet ve yaş gibi faktörleri ölçtü.
Araştırmacılar TOI’ye, anketin müşterinin son çevrimiçi alışveriş işleminin sipariş değeriyle ilgili ayrıntıları yakaladığını söyledi. Bu metrik sayesinde Tier 2 şehirlerdeki tüketicilerin ortalama son işlem harcamalarının Tier 1 şehirlerinkinden %60 daha fazla olduğu gözlemlendi” dediler.
TOI’den gelen bir soruyu yanıtlayan araştırmacılar, 10.000 Rs’nin son işlemlerinde 35 yıldan az zaman harcayan en yüksek tüketiciler olduğunu söyledi. Son işlem için yapılan medyan harcama, 50 yaşın üzerindeki tüketiciler için en yüksektir.
Araştırmacılar, “35 yaşına kadar olan yaş grubundaki tüketicilerin %50’den fazlasının son işlemlerinde moda ve giyim ürünleri satın aldığını da bulduk.”
Çevrimiçi alışveriş, işten eğitime kadar her şeyin çevrimiçi hale geldiği Covid pandemisiyle aynı zamana denk gelen son üç yılda zirve yaptı. Araştırmacılar, “Araştırmamız, yanıt verenlerin üçte ikisinden fazlasının son üç yıl içinde çevrimiçi alışverişe başladığını gösteriyor. Ancak, bu model tek bir faktöre atfedilemez.”
Anket sonuçları, kadınların kıyafet ve moda aksesuarları satın alma olasılığının daha yüksek olduğunu, erkeklerin ise çevrimiçi olarak elektronik alet satın almayı tercih ettiğini gösterdi. Çevrimiçi alışveriş, satın alma kolaylığı, çeşitlilik ve teslimat süresi gibi faktörler tarafından yönlendirildi.
Ülke çapındaki anket Surat, Vadodara, Rajkot, Jamnagar ve valsad Gujarat’ın diğer kademe II, III ve IV şehirleri gibi. Araştırmacılar, çalışmanın genel bulgularının Gujarat’ın şehirleriyle rezonansa girdiğini söyledi.
Profesörler tarafından ‘Dijital Perakende Platformları ve Tüketici Duyguları: Hintli Bir Bakış Açısı’ araştırmasının bulguları Pankaj Setia ve araştırma yöneticisi (CDT) ile Swanand Deodhar Ujjwal Dadhich Pazartesi günü B okulu tarafından serbest bırakıldı. Anket, çevrimiçi harcamaları, çevrimiçi alışveriş portallarında geçirilen süreyi, satın alma işleminin niteliğini ve cinsiyet ve yaş gibi faktörleri ölçtü.
Araştırmacılar TOI’ye, anketin müşterinin son çevrimiçi alışveriş işleminin sipariş değeriyle ilgili ayrıntıları yakaladığını söyledi. Bu metrik sayesinde Tier 2 şehirlerdeki tüketicilerin ortalama son işlem harcamalarının Tier 1 şehirlerinkinden %60 daha fazla olduğu gözlemlendi” dediler.
TOI’den gelen bir soruyu yanıtlayan araştırmacılar, 10.000 Rs’nin son işlemlerinde 35 yıldan az zaman harcayan en yüksek tüketiciler olduğunu söyledi. Son işlem için yapılan medyan harcama, 50 yaşın üzerindeki tüketiciler için en yüksektir.
Araştırmacılar, “35 yaşına kadar olan yaş grubundaki tüketicilerin %50’den fazlasının son işlemlerinde moda ve giyim ürünleri satın aldığını da bulduk.”
Çevrimiçi alışveriş, işten eğitime kadar her şeyin çevrimiçi hale geldiği Covid pandemisiyle aynı zamana denk gelen son üç yılda zirve yaptı. Araştırmacılar, “Araştırmamız, yanıt verenlerin üçte ikisinden fazlasının son üç yıl içinde çevrimiçi alışverişe başladığını gösteriyor. Ancak, bu model tek bir faktöre atfedilemez.”
Anket sonuçları, kadınların kıyafet ve moda aksesuarları satın alma olasılığının daha yüksek olduğunu, erkeklerin ise çevrimiçi olarak elektronik alet satın almayı tercih ettiğini gösterdi. Çevrimiçi alışveriş, satın alma kolaylığı, çeşitlilik ve teslimat süresi gibi faktörler tarafından yönlendirildi.