DUAGRAJ: Civil Lines ve Zero Road’daki iki şehir içi otobüs terminali, yakında havalimanı benzeri bir makyajdan geçecek ve birinci sınıf kamu olanaklarıyla donatılacak.
Bu, UP kabinesinin Cuma günü eyalette kamu-özel ortaklıkları (PPP) aracılığıyla 23 otobüs istasyonunun geliştirilmesini onaylayan kararını takip ediyor.
Terminaller DBFOT modeline göre geliştirilir (tasarım, inşa, finans, işletme ve devretme). 16 ilçedeki otobüs terminalleri – Ghaziabad, Bulandshahr, Agra, Mathura, Kanpur, Varanasi, Prayagraj, Mirzapur, Lucknow, Rae Bareli, Bareilly, Meerut, Hapur, Aligarh, Ayodhya ve Gorakhpur – ilk aşama geliştirme için seçildi.
“Bölgenin bu iki büyük otobüs deposunun – Sivil Hatlar ve Sıfır otobüs deposu – tesislerinin yeniden modellenmesi ve iyileştirilmesi için bir teklif sunduk ve şimdi eyalet kabinesi 23 otobüs terminalinin geliştirilmesi için onay verdi. UP Eyalet Karayolu Taşımacılığı Şirketi bölge müdürü (UPSRTC), MK Trivedi.
Trivedi, Mirzapur ve Vindhyachal’daki iki otobüs terminalinin de aynı şekilde geliştirileceğini sözlerine ekledi.
Bu otobüs terminalleri iyileştirilmiş yolcu tesislerine ve güvenlik düzenlemelerine sahip olacak ve birkaç kattan oluşacaktır.
Otobüs duraklarında yemekhanenin yanı sıra alışveriş merkezi, tiyatro, yolcular için klima ve klimasız bekleme salonları, koli odası, vestiyer, ATM’ler, postane, polis kulübesi ve her durumda acil sağlık hizmetleri de bulunacak. Park alanı, tuvaletler, yeterli aydınlatma, klima, teşhir panoları, CCTV’ler ve mürettebat dinlenme alanı, kolaylık seviyesini daha da artıracaktır.
Otobüs durak yüzeyinin yaklaşık %70’i işletme amaçlı, %30’u ise bina inşaatı için kullanılacaktır.
Ayrıca müteahhit, otogarın bakımını 35 yıl boyunca masrafları kendisine ait olmak üzere yapacak. Bununla birlikte, ana ticari kompleks, UPSRTC’ye teslim edilmeden önce müteahhit tarafından 90 yıl süreyle bakımını yapıp işletilebilir. Geliştiriciler para kazanmak için işyerini kiralayabilirler.
İkinci aşamada, eyalet hükümeti 35 otobüs terminalinin daha geliştirilmesini üstlenebilir.
Bu iki otobüs deposunun yenilenmesi, UPSRTC ve Prayagraj Kalkınma Otoritesi (PDA) tarafından ortaklaşa ele alınacaktır. Eyalet hükümeti tarafından alınan bir karara göre tamamen geliştirilmiş olan bu iki otobüs deposu, Maha Kumbh 2025’e yoğun yolcu katılımını karşılamada kullanışlı olacaktır.
Bu model otogarlarda ayrıca yolcular için bir otel ve restoran bulunacak, böylece özellikle gece geç saatlerde şehre varmaları halinde sığınacak bir yer aramalarına gerek kalmayacak. Binanın öne çıkan özelliği, engelli dostu olması olacaktır.
Trivedi, “Binanın tamamı güneş panelleri ile donatılacak, böylece güç tüketiminin çoğu güneş enerjisi tarafından üretilecek” diyor.
Bu, UP kabinesinin Cuma günü eyalette kamu-özel ortaklıkları (PPP) aracılığıyla 23 otobüs istasyonunun geliştirilmesini onaylayan kararını takip ediyor.
Terminaller DBFOT modeline göre geliştirilir (tasarım, inşa, finans, işletme ve devretme). 16 ilçedeki otobüs terminalleri – Ghaziabad, Bulandshahr, Agra, Mathura, Kanpur, Varanasi, Prayagraj, Mirzapur, Lucknow, Rae Bareli, Bareilly, Meerut, Hapur, Aligarh, Ayodhya ve Gorakhpur – ilk aşama geliştirme için seçildi.
“Bölgenin bu iki büyük otobüs deposunun – Sivil Hatlar ve Sıfır otobüs deposu – tesislerinin yeniden modellenmesi ve iyileştirilmesi için bir teklif sunduk ve şimdi eyalet kabinesi 23 otobüs terminalinin geliştirilmesi için onay verdi. UP Eyalet Karayolu Taşımacılığı Şirketi bölge müdürü (UPSRTC), MK Trivedi.
Trivedi, Mirzapur ve Vindhyachal’daki iki otobüs terminalinin de aynı şekilde geliştirileceğini sözlerine ekledi.
Bu otobüs terminalleri iyileştirilmiş yolcu tesislerine ve güvenlik düzenlemelerine sahip olacak ve birkaç kattan oluşacaktır.
Otobüs duraklarında yemekhanenin yanı sıra alışveriş merkezi, tiyatro, yolcular için klima ve klimasız bekleme salonları, koli odası, vestiyer, ATM’ler, postane, polis kulübesi ve her durumda acil sağlık hizmetleri de bulunacak. Park alanı, tuvaletler, yeterli aydınlatma, klima, teşhir panoları, CCTV’ler ve mürettebat dinlenme alanı, kolaylık seviyesini daha da artıracaktır.
Otobüs durak yüzeyinin yaklaşık %70’i işletme amaçlı, %30’u ise bina inşaatı için kullanılacaktır.
Ayrıca müteahhit, otogarın bakımını 35 yıl boyunca masrafları kendisine ait olmak üzere yapacak. Bununla birlikte, ana ticari kompleks, UPSRTC’ye teslim edilmeden önce müteahhit tarafından 90 yıl süreyle bakımını yapıp işletilebilir. Geliştiriciler para kazanmak için işyerini kiralayabilirler.
İkinci aşamada, eyalet hükümeti 35 otobüs terminalinin daha geliştirilmesini üstlenebilir.
Bu iki otobüs deposunun yenilenmesi, UPSRTC ve Prayagraj Kalkınma Otoritesi (PDA) tarafından ortaklaşa ele alınacaktır. Eyalet hükümeti tarafından alınan bir karara göre tamamen geliştirilmiş olan bu iki otobüs deposu, Maha Kumbh 2025’e yoğun yolcu katılımını karşılamada kullanışlı olacaktır.
Bu model otogarlarda ayrıca yolcular için bir otel ve restoran bulunacak, böylece özellikle gece geç saatlerde şehre varmaları halinde sığınacak bir yer aramalarına gerek kalmayacak. Binanın öne çıkan özelliği, engelli dostu olması olacaktır.
Trivedi, “Binanın tamamı güneş panelleri ile donatılacak, böylece güç tüketiminin çoğu güneş enerjisi tarafından üretilecek” diyor.