'Kamyoncular karıştırıyor': Trump'ın tarifeleri sürücüler, la port işçileri sert

AMate

Global Mod
Global Mod
Benzeri görülmemiş bir tarife dalgasının ortasında, Los Angeles'tan kargo konteynerleri ve Long Beach limanları depolara ve Güney Kaliforniya'daki diğer müşterilere vererek yaşamını sağlayan Helen gibi kamyon şoförleri için kaygı yüksek.

Yıla güçlü bir başlangıç yaptıktan sonra, son günlerde iş sayısı kaymaya başladı ve kamyon şoförleri Mayıs ve Haziran aylarında gelen kargoda keskin bir düşüş öngören raporlar duydu.

Üç yaşındaki 38 yaşındaki bir annesi Helen, ailesinin normal koşullar altında bile sona ermesi için gerilmesi gerektiğini söyledi.

“Mücadele edeceğimiz konusunda gerçek bir endişe var,” dedi bir Downey sakini olan Helen, hoşnutsuz kabul edilirse işini kaybedebileceğinden korkmak için soyadını vermeyi reddetti. “Gemiler gelmiyorsa ve yük yoksa, o zaman iş yok. İş yoksa para yok.”

Başkan Trump'ın agresif tarifeleri, işletme sahiplerini çıngırak ve Amerikan ithalatının temelini salladığında, ülkenin en işlek limanında yerde çalışan erkekler ve kadınlar da etkileri hissediyor.

Binlerce rıhtım işçisi, ağır ekipman operatörü ve kamyon sürücüleri, Los Angeles Limanı'nda San Pedro Körfezi'nde 7.500 dönümlük bir dönümlük bir faaliyet telaşını destekledi ve 2024'te 10 milyondan fazla 20 metrelik kargo birimini işledi. Long Beach'in komşu limanı, geçen yıl 9.6 milyon 20 metrelik eşdeğer birim taşıyordu.

Çin'de% 145 tarife, Kanada ve Meksika'da% 25 tarife ve düzinelerce diğer ülkelerde% 10 tarife ile ABD'ye mal akışının büyük ölçüde yavaşlaması bekleniyor.

Kuzey Amerika Punjabi Kamyon Assn genel müdürü Raman Dhillon, Los Angeles ve Long Beach limanlarına daha az sevkiyatın kargo taşıyan Kaliforniyalılar için daha az iş anlamına geldiğini söyledi.

“Kamyoncular şu anda karıştırıyor” dedi. “Yıkmanın eşiğinde. Yönetimin hızlı hareket etmesi gerekiyor ya da kaos ve fiyat zamları ve boş raflar olacak.”

ABD Senatörü California'dan Alex Padilla ve diğer iki Demokrat senatör Perşembe günü Trump'ın tarifelerini çözmek için bir haber konferansı çağırdı ve kayıp işleri, daha yüksek fiyatları ve mağazaları mal yoktu.

Düzinelerce tarımsal ihracatçı da bu hafta, tarifelerin ve diğer ülkelerin misilleme vergilerinin denizaşırı pazarları nasıl etkileyeceğine dair korkularını ifade etmek için bir konferans görüşmesi düzenledi.

Padilla, “Trump'ın tarifelerinin neden olduğu kargo hacmindeki düşüş, ürünler mağazalarımıza ulaşmadığında boş raflar, yiyeceklerden kıyafetlere, arabalara kadar her şeyde artan fiyatlar ve şüphesiz daha fazla Amerikalı işsiz kalacak” dedi.

A 2023 raporu Los Angeles ve Long Beach limanlarının yerel hizmet sağlayıcılarına 21,8 milyar dolar doğrudan gelir kattığını, eyalet ve yerel vergilerde 2.7 milyar dolar ürettiğini ve doğrudan ve dolaylı olarak 165.462 iş yarattığını buldu.

Çalışmada, kargoda sadece% 1'lik bir düşüş 2.769 işi ortadan kaldıracak ve 4.000 kadarı tehlikeye atacak.

Geçen hafta, Los Angeles Port genel müdürü Gene Seroka, gelenlerin önümüzdeki 14 gün içinde% 35 düşebileceğini söyledi.

Bu tehdit, kargoları boşaltan ve liman operasyonlarını destekleyen longshoremenleri temsil eden bir sendika olan ILWU Local 13 üyeleri için büyük görünmektedir.

“Sadece ne olacağını merak ediyorlar,” dedi Ilwu yerel 13 Başkanı Gary Herrera üyeleri. “İşgücünün bir kısmı kargo kaybına dayanarak haftada 40 saatini almayacak. İş kaybı kesinlikle bir endişe kaynağı.”

Herrera ve liman yetkililerine göre, Mayıs ayında Long Beach ve Los Angeles limanlarında 30'dan fazla “boş yelken” olacak ve kargo gemileri planlanan gezileri iptal ettiğinde ortaya çıkıyor. Yetkililer, bu, limanlardan 400.000 daha az konteynerin gönderileceği anlamına geleceğini söyledi.

Long Beach ve Los Angeles limanlarına yaklaşmakta olan gerileme, ikiz tesislerin doğu ve Körfez kıyılarındaki büyük limanları kapatan bir emek anlaşmazlığına bağlı olan patlama faaliyetleri bildirmesinden kısa bir süre sonra geliyor. Los Angeles ve Long Beach üzerinden ABD seyahatine teslim edilen tüm kargo konteynerlerinin yaklaşık üçte biri.

Kuzey Kaliforniya kamyon şirketi Ocean Rail Logistics'in sahibi olan Navdeep Gill, işletmesinin tarifelerin bir sonucu olarak zaten% 60 ila% 70 daha az kargo hareket ettiğini söyledi.

Gill'in Oakland Limanı'ndan mal çeken kamyoncular, genellikle haftada 50 konteyner taşıyor. Gill, son zamanlarda 10 ila 15 hareket ediyorlar, dedi Gill.

“Hiçbir şey yapmadığımız ve kamyonlar çalışmadığı zaman para kaybediyoruz” dedi. Şirketi endüstriyel malları, kağıt ve gıda ürünlerini taşıyor.

Gill, “Sigorta gibi atlayamayacağımız masraflarımız var, bu yüzden para kaybediyoruz” dedi.

Pazar günü sona eren üç günlük dönemde Los Angeles Limanı'nda 10 konteyner gemisi bekleniyor. Ticaretçileri temsil eden bir ticaret grubunun notuna göre, bu, yılın bu zamanında her üç günde bir gelen 17 konteyner gemisinden bir düşüş.

Birlik başkanı Herrera, “Bunun sadece ABD değil, kamyon şoförleri, depo işçileri ve lojistik ekipleri için çalışma fırsatları üzerinde bir etkisi olacak” dedi. “Bu, sahilde çalışmamanın dalgalanma etkisidir.”

Helen, bazı sürücülerinin Trump altında daha iyi bir ekonomi umduğunu söyledi. Kendi maruziyeti iki katına çıktı çünkü kocası da kamyonları limanlara ve limanlara götürüyor. Yük başına ödendiği için, Helen'in geliri çok az iş olduğunda asgari ücreti karşılamıyor.

“Daha iyi hale gelmeden daha da kötüleşeceğini düşünüyoruz” dedi. “Bu yaklaşan belirsizliği hissediyorsun. Herkesin üzerinde asılı duruyor.”