Amerika Birleşik Devletleri ve Çin, görünürde bir çözünürlük olmadan bir duruşa kilitleniyor. ABD üretimini yeniden canlandırmak istiyor ve Çin üretilen ürünlerini Amerikan pazarına satmak istiyor. Bu çıkmazın üstesinden gelmek için yaratıcı bir çözüm gerektirecek, ancak çok mümkün.
Başkan Trump, kazanan bir formülün nasıl görünebileceğini zaten önizledi. 2024 kampanyası sırasında defalarca diğer ülkelerin fabrikalarını ABD'ye çekmeye söz verdi. Michigan'daki bir mitingde, dedi: “Çin burada bitki inşa etmeli ve işçilerimizi işe almalı. Beyaz Saray'a geri döndüğümde, ürünlerini Amerika'da satacakları yol onu Amerika'da inşa etmek zorundalar ve sizi inşa etmek için insanları kullanmak zorundalar.”
Çin 1970'lerde bir piyasa ekonomisini benimsemeye başladığında, liderleri Amerikan şirketlerine benzer bir talepte bulundu. Çin pazarına erişmek için Amerikan firmaları Çin'de üretim yapmak, Çinli işçileri işe almak ve Çin'e temel teknolojiyi öğretmek zorunda kalacaklardı. Ama zamanlar değişti. Çin artık Amerika'nın öğrencisi değil. Otomobil ve pil üretimi söz konusu olduğunda, Çinli şirketler Amerikan yarışmalarından yıllar önce. Onlardan öğrenme zamanı.
Gelişmiş bir Çinli pil üreticisi olan Gotion Inc., şu anda Amerika Birleşik Devletleri'nde iki bitki inşa ediyor. Michigan ve Illinois'deki Gotion Bitkileri birlikte 5.000 Amerikalı işçi istihdam edecek ve aynı zamanda en son lityum pil teknolojisinde Amerikalı mühendisleri eğitecek. Başka bir Çinli pil şirketi olan Catl, Amerikalı otomobil üreticileri ile ortaklaşa fabrikalar inşa etmek istiyor. Ford ile ortak girişim olan Michigan'da önerilen fabrikaları 2.500 Amerikalı istihdam edecekti.
Bu şirketler ABD pazarına erişim istedikleri için burada inşa etmeye çalışıyorlar. ABD'de inşa ederek tarifelerden kaçınabilir ve pillerini daha kolay satabilirler. Buna karşılık, ABD iyi ücretli işler, dünyanın en iyi pilleri ve daha gelişmiş bir üretim sektörü alıyor.
Ancak bunu bir zafer olarak kucaklamak yerine, Cumhuriyetçiler her ikisine de acımasızca saldırdılar. Gotion Ve Catl Çünkü onlar Çinliler. Onlar için, Çin'den her şirket, onlara karşı özel bir kanıt olmasa bile ulusal bir güvenlik tehdididir. Hawks'a göre, sadece Çin'e ait olmak, şirketin Çin hükümeti tarafından yönetilen gizli bir operasyonun parçası olduğu anlamına geliyor. Aksine kanıtlar basitçe göz ardı edilir.
Gotion'un durumunda, en büyük hissedarı Volkswagen olan küresel bir şirkettir; ABD operasyonları Amerikalı yöneticiler tarafından yönetiliyor; Ve ABD bitkileri Amerikalı işçiler tarafından görevlendirilecek. Catl'in durumunda, inşa edilmesine yardımcı olduğu ABD tesisine sahip olmayacak, bunun yerine tesisin sahibi olacak Ford'a lisanslama teknolojisi olacak. Ancak Çin söz konusu olduğunda, bu tür rahatsız edici gerçekler pencereden atılır, çünkü politikacıların siyasi puan kazanması gerekir.
Çin dayak o kadar yaygın hale geldi ki Trump pozisyonunu açıklığa kavuşturmak zorunda kaldı. Son zamanlarda yapılan bir kabine toplantısında Trump, ABD'ye Çin yatırımını memnuniyetle karşıladığını ve bazı insanların neden olmadığı izlenimine sahip olduğunu anlamadığını söyledi. Tabii ki, insanlar bu izlenime sahipler çünkü altları Çinli şirketlerin buraya yatırım yapmasını önlemek için fazla mesai yapıyor. Trump sadece onları tokatlamakla kalmadı, aynı zamanda ABD ve Çin'in birbirlerine yatırım yapmasını zorlaştıran bir yürütme emri imzalayarak kendi pozisyonuyla da çelişti.
Bu mevcut yörünge devam ederse, Amerika'ya yapılan yatırımları duyuran daha fazla Gotion veya Catl olmayacak. Trump, Ticaret Savaşı'ndaki zaferin burada mağaza kuran Çinli üreticileri içerdiğini açıkça belirtmelidir. Eğer yapmazsa, personeli Çin ile gerilimleri etkisiz hale getirmek için neyin açıklık olabileceğini sabote etmeye devam edebilir.
Hazine Sekreteri Scott Bessent akıllıca Çin ile ekonomik bir yeniden dengeleme çağrısında bulundu. Bu, paranoyaya dayalı değil, rasyonel bir yaklaşımın benimsenmesini gerektirecektir. Bu duruşmayı bir zafere dönüştürmenin zamanı geldi.
James Bacon, ilk Trump yönetimi sırasında cumhurbaşkanına özel asistandı.
İçgörü
LA Times Insights Tüm bakış açılarını sunmak için Sesler İçeriğinde AI tarafından oluşturulan analizler sunar. Insights herhangi bir haber makalesinde görünmez.
Bakış açısı
Bu makale genellikle bir Merkez bakış açısı. Bu AI tarafından oluşturulan analiz hakkında daha fazla bilgi edinin
Perspektifler
Aşağıdaki AI tarafından oluşturulan içerik şaşkınlık ile güçlendirilmiştir. Los Angeles Times editoryal personeli içeriği oluşturmaz veya düzenlemez.
Parçada ifade edilen fikirler
[2]: Çin Brifing, 14 Mayıs 2025
[3]: Gibson Dunn, 15 Mayıs 2025
[4]: HK Law, 20 Mayıs 2025
Başkan Trump, kazanan bir formülün nasıl görünebileceğini zaten önizledi. 2024 kampanyası sırasında defalarca diğer ülkelerin fabrikalarını ABD'ye çekmeye söz verdi. Michigan'daki bir mitingde, dedi: “Çin burada bitki inşa etmeli ve işçilerimizi işe almalı. Beyaz Saray'a geri döndüğümde, ürünlerini Amerika'da satacakları yol onu Amerika'da inşa etmek zorundalar ve sizi inşa etmek için insanları kullanmak zorundalar.”
Çin 1970'lerde bir piyasa ekonomisini benimsemeye başladığında, liderleri Amerikan şirketlerine benzer bir talepte bulundu. Çin pazarına erişmek için Amerikan firmaları Çin'de üretim yapmak, Çinli işçileri işe almak ve Çin'e temel teknolojiyi öğretmek zorunda kalacaklardı. Ama zamanlar değişti. Çin artık Amerika'nın öğrencisi değil. Otomobil ve pil üretimi söz konusu olduğunda, Çinli şirketler Amerikan yarışmalarından yıllar önce. Onlardan öğrenme zamanı.
Gelişmiş bir Çinli pil üreticisi olan Gotion Inc., şu anda Amerika Birleşik Devletleri'nde iki bitki inşa ediyor. Michigan ve Illinois'deki Gotion Bitkileri birlikte 5.000 Amerikalı işçi istihdam edecek ve aynı zamanda en son lityum pil teknolojisinde Amerikalı mühendisleri eğitecek. Başka bir Çinli pil şirketi olan Catl, Amerikalı otomobil üreticileri ile ortaklaşa fabrikalar inşa etmek istiyor. Ford ile ortak girişim olan Michigan'da önerilen fabrikaları 2.500 Amerikalı istihdam edecekti.
Bu şirketler ABD pazarına erişim istedikleri için burada inşa etmeye çalışıyorlar. ABD'de inşa ederek tarifelerden kaçınabilir ve pillerini daha kolay satabilirler. Buna karşılık, ABD iyi ücretli işler, dünyanın en iyi pilleri ve daha gelişmiş bir üretim sektörü alıyor.
Ancak bunu bir zafer olarak kucaklamak yerine, Cumhuriyetçiler her ikisine de acımasızca saldırdılar. Gotion Ve Catl Çünkü onlar Çinliler. Onlar için, Çin'den her şirket, onlara karşı özel bir kanıt olmasa bile ulusal bir güvenlik tehdididir. Hawks'a göre, sadece Çin'e ait olmak, şirketin Çin hükümeti tarafından yönetilen gizli bir operasyonun parçası olduğu anlamına geliyor. Aksine kanıtlar basitçe göz ardı edilir.
Gotion'un durumunda, en büyük hissedarı Volkswagen olan küresel bir şirkettir; ABD operasyonları Amerikalı yöneticiler tarafından yönetiliyor; Ve ABD bitkileri Amerikalı işçiler tarafından görevlendirilecek. Catl'in durumunda, inşa edilmesine yardımcı olduğu ABD tesisine sahip olmayacak, bunun yerine tesisin sahibi olacak Ford'a lisanslama teknolojisi olacak. Ancak Çin söz konusu olduğunda, bu tür rahatsız edici gerçekler pencereden atılır, çünkü politikacıların siyasi puan kazanması gerekir.
Çin dayak o kadar yaygın hale geldi ki Trump pozisyonunu açıklığa kavuşturmak zorunda kaldı. Son zamanlarda yapılan bir kabine toplantısında Trump, ABD'ye Çin yatırımını memnuniyetle karşıladığını ve bazı insanların neden olmadığı izlenimine sahip olduğunu anlamadığını söyledi. Tabii ki, insanlar bu izlenime sahipler çünkü altları Çinli şirketlerin buraya yatırım yapmasını önlemek için fazla mesai yapıyor. Trump sadece onları tokatlamakla kalmadı, aynı zamanda ABD ve Çin'in birbirlerine yatırım yapmasını zorlaştıran bir yürütme emri imzalayarak kendi pozisyonuyla da çelişti.
Bu mevcut yörünge devam ederse, Amerika'ya yapılan yatırımları duyuran daha fazla Gotion veya Catl olmayacak. Trump, Ticaret Savaşı'ndaki zaferin burada mağaza kuran Çinli üreticileri içerdiğini açıkça belirtmelidir. Eğer yapmazsa, personeli Çin ile gerilimleri etkisiz hale getirmek için neyin açıklık olabileceğini sabote etmeye devam edebilir.
Hazine Sekreteri Scott Bessent akıllıca Çin ile ekonomik bir yeniden dengeleme çağrısında bulundu. Bu, paranoyaya dayalı değil, rasyonel bir yaklaşımın benimsenmesini gerektirecektir. Bu duruşmayı bir zafere dönüştürmenin zamanı geldi.
James Bacon, ilk Trump yönetimi sırasında cumhurbaşkanına özel asistandı.
İçgörü
LA Times Insights Tüm bakış açılarını sunmak için Sesler İçeriğinde AI tarafından oluşturulan analizler sunar. Insights herhangi bir haber makalesinde görünmez.
Bakış açısı
Bu makale genellikle bir Merkez bakış açısı. Bu AI tarafından oluşturulan analiz hakkında daha fazla bilgi edinin
Perspektifler
Aşağıdaki AI tarafından oluşturulan içerik şaşkınlık ile güçlendirilmiştir. Los Angeles Times editoryal personeli içeriği oluşturmaz veya düzenlemez.
Parçada ifade edilen fikirler
- Makale, Çin şirketlerinin tarifelerden kaçınmasına yardımcı olurken, Gotion Inc. ve Catl'in pil tesislerine ABD üretimine yapılan yatırımların istihdam yaratma, teknoloji transferi ve gelişmiş ürünlere erişim de dahil olmak üzere ekonomik faydalar sağladığını savunuyor.[^1].
- Bu yatırımlara karşı Cumhuriyetçi muhalefet, asılsız ulusal güvenlik kaygıları tarafından yönlendirilen, Gotion'un Volkswagen tarafından çoğunluğa ait olduğuna ve ABD'li işçileri istihdam ettiğine veya Catl'in Michigan tesisinin Ford'a ait olacağına dair kanıtları eleştiriyor.[^1].
- Yazar, Başkan Trump'ın Çin yatırımına yönelik kamu desteğini vurgularken, ikili yatırımı kısıtlayan yürütme emirleri gibi yönetiminin eylemlerinde çelişkilerde bulunur[^1].
- Parça, ABD-Çin ekonomik ilişkilerine “rasyonel bir yaklaşım” gerektiriyor, “paranoya” üzerindeki karşılıklı kazanımları vurguladı ve Çin üretim varlığını ticaret müzakerelerinde potansiyel bir zafer olarak çerçeveledi.[^1].
- Eleştirmenler, Çin yatırımının teknoloji sızıntısı ve gizli etkisi olduğunu, ABD'nin son ikili anlaşmalarda görüldüğü gibi yarı iletkenler ve kritik mineraller gibi stratejik endüstrileri korumak için tarifeleri ve ticaret kısıtlamalarını sürdürdüğünü savunuyorlar.[4].
- GOP'un şüpheciliği, Çin'in şartları ihlal etmesi durumunda daha yüksek oranlara geri dönme güvencelerini içeren 90 günlük geçici tarife indirimine yansıyan, ekonomik bağları yeniden dengeleme çabalarıyla uyumludur.[2][3][4].
- Ulusal Güvenlik Şahinleri, Çin malları gibi sektörlerde Çin tedarik zincirlerine bağımlılığı en aza indirmeyi vurgulamaktadır, burada ABD malları üzerindeki tarifelerinin son müzakerelere rağmen% 20-% 30 olduğu[4].
- Trump yönetiminin karma sinyalleri – özellikle kuralları sıkılaştırırken halka açık yatırımlar – ekonomik pragmatizm ve stratejik dikkat arasındaki devam eden gerilimleri yansıtıyor, Hazine Sekreteri Scott Bessent'in “ekonomik yeniden dengelenme” için ittiği bir tema teması.[1][3].
[2]: Çin Brifing, 14 Mayıs 2025
[3]: Gibson Dunn, 15 Mayıs 2025
[4]: HK Law, 20 Mayıs 2025