Seul – ABD Enerji Bakanlığı'nın Güney Kore'yi “hassas bir ülke” olarak belirlediğine dair bir vahiy – ulusal güvenlik veya nükleer nükleer silahların önlenmesini tehdit ettiği düşünülen bir etiket – Güney Koreli yetkilileri cevaplar için karıştırdı.
Milletvekilleri tarafından 11 Mart'ta bir parlamento oturumu sırasında sorgulanan Dışişleri Bakanı Cho Tae-Yul, Güney Kore hükümetinin önlemin farkında olmadığını ve ancak yerel medyanın bir gün önce haberleri kırdıktan sonra “gayri resmi kanallar” aracılığıyla öğrendiğini söyledi.
Enerji Bakanlığı'nın karşı istihbarat birimi tarafından sürdürülen hassas ülke listesi, Hindistan ve Rusya gibi nükleer devletlerin yanı sıra Kuzey Kore veya İran gibi terörizmin sponsoru olarak kabul edilen ülkeleri içermektedir.
Güney Kore'nin bu ayki görüşü kapsamındaki araştırma kurumlarını açıkladığı Güney Kore'nin listeye eklenmesi, Güney Kore'nin Hankyoreh gazetesine göre 15 Nisan'a kadar tamamlanacak.
Güney Kore Başkanı Yoon Suk Yeol, sağ sağ ve karısı Kim Keon-hee, ulusal bayrakları salladı.
(Ahn Young-joon / Associated Press)
Cumartesi günü The Times'a yaptığı açıklamada, Enerji Bakanlığı sözcüsü, Ocak ayında giden Biden yönetimi tarafından değişikliğin yapıldığını doğruladı, ancak nedenini açıklamadı.
Sözcü, “İçerme, Amerika Birleşik Devletleri ile olumsuz bir ilişki olduğunu göstermez.
Sözcü, “SCL'ye dahil edilmesi ayrıca Amerikalılar veya ABD Enerji Bakanlığı (DOE) personelinin, tıpkı bu yabancı vatandaşların DOE sitelerini ziyaret etmesini engellemediği gibi, listelenen ülkelerle ziyaret etmesini veya iş yapmasını yasaklamıyor” dedi. “Tespit bilimsel veya teknik işbirliğini yasaklamıyor.”
Pazartesi günü Cho, yerel gazetecilere verdiği demeçte, yetkililerin hareketin bir Enerji Bakanlığı Araştırma Laboratuarı'nda “güvenlik ile ilgili bir sorun” tarafından tetiklendiğine inandığını söyledi. Kongre'ye gönderilen Ekim 2023 – Mart 2024'ü kapsayan bir denetim raporunda, Enerji Bakanlığı, “tescilli nükleer reaktör tasarım yazılımı” ile Güney Kore'ye bir uçak kurmaya çalıştığı için bir yükleniciye ateş ettiğini açıkladı.
Yine de, ABD hükümetinin Çin veya Kuzey Kore gibi ülkelerle aynı şirkete büyük nükleer olmayan bir müttefiki koyma hareketi, birçoğu bunu ABD-Güney Kore ittifakına bir darbe olarak yorumladı.
Demokrat Parti sözcüsü Kim Sung-hoi, “ABD-Güney Kore ittifakının 70 yılında benzeri görülmemiş bir şey oldu” dedi.
Soliferasyon dışı uzmanlar, kararı Güney Kore'deki büyüyen koroyun kendi nükleer silahı için savaşmasına bağladı.
Güney Kore, 1970'lerden bu yana nükleer nükleer tahliye edilemeyen antlaşmaya imza verici olmasına rağmen, bu kavram, Başkan Trump'ın ilk döneminden bu yana, Trump'ın, bakımları için yeterince ödeme yapmamakla suçladığı Güney Kore'den birlikleri çekebileceğini ima ettiği zaman önemli bir çekiş kazandı.
“Neden birini savunuyoruz ve çok zengin bir ülkeden bahsediyoruz. Trump, geçen yıl Time Magazine ile yaptığı röportajda dedi.
ABD artık güvenilir bir askeri destek sağlayıcısı olarak görülmediğinde, buradaki yüksek rütbeli yetkililer, Güney Kore'nin geçen yıl sıkıyönetim ilanından itibaren ve Seoul Mayor Oh Se-hoon'u muhafazakar cumhurbaşkanı Yoon Suk Yeol ile kendi nükleer yeteneklerini geliştirme olasılığını açıkça ortaya koydu.
Trump yönetiminin Ukrayna'ya askeri yardımını askıya almasından kısa bir süre sonra, eski Dışişleri Bakanı Yoon Young-Kwan, bu ay bir gazete sütununda “Artık güvenliğimiz için ABD'ye güvenemeyeceğimiz bir zaman gelebilir” diye yazdı. “Ve böyle bir senaryoya hazırlanmak için, Kuzey Kore'yi kendi başımıza içerebilmemiz için potansiyel nükleer yetenekler de dahil olmak üzere kendi askeri gücümüzü güçlendirmemiz gerekiyor.”
Güney Kore'nin resmiyetin önlenmesine yönelik resmi taahhütlerine rağmen, bu yorumlar ABD yetkilileri tarafından Güney Koreli yetkililerin düşünebileceğinden çok daha ciddiye alındığını söyledi.
Güney Kore Ordusu, kendi kendine tahrikli obüsler Kuzey Kore sınırına yakın Paju'da pozisyon alırlar. Başkan Trump'ın ilk döneminde ABD'nin birlikleri bakımları için yeterince ödememekle suçladığı Güney Kore'den çekebileceğini ima etti.
(Ahn Young-joon / Associated Press)
“Bu alışılmadık, ama aynı zamanda, dünyada, halkın nükleer silahlar alma konusundaki tartışmalarının şu anda Kore Cumhuriyeti'nde olduğu kadar yüksek olduğu nükleer silahları olmayan başka bir ülke yok” dedi.
2015 yılında, Güney Kore ile gözden geçirilmiş 123 anlaşma için Güney Kore ile müzakerelere öncülük eden ülke adamı – ABD hükümetinin sivil nükleer enerjide teknik işbirliği ve yardım arayan ülkelerin gerektirdiği bir anlaşma – ABD yetkililerinin hala Güney Kore'nin 1970'lerde gizli bir nükleer silah programı yürüttüğü ve burada gerekli bir nükleer çekişme sürecine devam ettiği gerçeğinin bilincinde olduğunu belirtti. Nükleer silah inşa etmek için önemli basamak taş.
“Bugün hala ilgili bir tarih” dedi.
Kısmen ABD'nin onlarca yıl öncesine dayanan önemli teknolojik yardım nedeniyle, Güney Kore dünyanın en sofistike sivil nükleer programlarından birine sahiptir ve 26 reaktör ülkenin elektriğinin yaklaşık% 30'unu sağlar.
Güney Kore'nin küçük kara kütlesinde harcanan yakıt depolamanın zorluğuna atıfta bulunan Güney Koreli yetkililer, 2015'teki 123 anlaşmanın ertelendiğine karar vererek, Japonya'nın yaptığı gibi kendi harcanan yakıtı yeniden işleme hakkını uzun zamandır tartıştı.
Ancak Güney Kore'nin son ataması, bu hedefteki kapının kapandığı anlamına gelebilir.
Countryman, “Nükleer silahlarla ilgili tüm gevşek siyasi konuşmaların ABD'nin böyle bir izin vermesini daha az olası hale getirdiğine inanıyorum” dedi.
Güney Kore'de birçoğu, atanın nükleer enerji, yapay zeka ve kuantum bilgi işlem de dahil olmak üzere ABD ile teknolojik işbirliğini hamstring edeceğinden korkuyor.
Dankook Üniversitesi'nden bir nükleer bilim adamı olan Moon Joo-Hyun, “Araştırma atmosferi üzerinde, özellikle ABD'yi ziyaret etmeye veya Enerji Bakanlığı'nın hassas veya riskli olarak gördüğü projelere katılmaya çalışan Güney Koreli araştırmacılar için daha katı tarama ile bir soğuk alacak.” Dedi.
Etkilenen araştırma alanları arasında, hükümetler tarafından geleneksel nükleer reaktörlere daha uygun maliyetli ve daha güvenli bir alternatif olarak selamlanan küçük modüler reaktörler ve daha büyük bir proliferasyon riski oluşturdukları endişelerinin yanı sıra.
Nükleer reaktörleri ihraç eden birkaç ülkeden biri olan Moon Seing Güney Kore gibi nükleer uzmanlar, Güney Kore'nin amiral gemisi ihracat reaktörünün bir ABD tasarımına dayanarak inşa edilmesi temelinde kendisini Enerji Kontrolleri Departmanına tabi bulabilir.
2009 yılında Birleşik Arap Emirlikleri'ne dört reaktör sağlamak için 20 milyar dolarlık bir anlaşmanın ardından Güney Kore, reaktörlerini, kendi uranyumunu-nükleer bombalar yapmak için başka bir yol olan başka bir yol olan ABD ile 123 anlaşma imzalamayı reddetti.
Geçen yıl, Çek Cumhuriyeti Güney Kore'nin Kore Hydro & Nükleer Enerjisini kendi büyük nükleer enerji projesi için tercih edilen teklif veren olarak adlandırdıktan sonra, ABD merkezli nükleer enerji şirketi Westinghouse, Kore Hydro'ya karşı fikri mülkiyet ihlallerini iddia eden bir dava açtı. İki şirket bu yıl bir anlaşmaya vardı.
“Çek teklifinin ABD'yi rahatsız ettiği gibi görünen birçok yönü vardı ve aslında Güney Kore'nin küresel nükleer enerji piyasasında büyüyen payının bu korkusunun Güney Kore'yi listeleme kararında rol oynamış olabileceğini düşünüyorum” dedi.
Hwang, “Güney Kore'nin patentler gibi bu ihracat anlaşmaları sırasında ABD meslektaşlarının işbirliğine ihtiyaç duyduğu alanlar var” dedi.
Milletvekilleri tarafından 11 Mart'ta bir parlamento oturumu sırasında sorgulanan Dışişleri Bakanı Cho Tae-Yul, Güney Kore hükümetinin önlemin farkında olmadığını ve ancak yerel medyanın bir gün önce haberleri kırdıktan sonra “gayri resmi kanallar” aracılığıyla öğrendiğini söyledi.
Enerji Bakanlığı'nın karşı istihbarat birimi tarafından sürdürülen hassas ülke listesi, Hindistan ve Rusya gibi nükleer devletlerin yanı sıra Kuzey Kore veya İran gibi terörizmin sponsoru olarak kabul edilen ülkeleri içermektedir.
Güney Kore'nin bu ayki görüşü kapsamındaki araştırma kurumlarını açıkladığı Güney Kore'nin listeye eklenmesi, Güney Kore'nin Hankyoreh gazetesine göre 15 Nisan'a kadar tamamlanacak.
Güney Kore Başkanı Yoon Suk Yeol, sağ sağ ve karısı Kim Keon-hee, ulusal bayrakları salladı.
(Ahn Young-joon / Associated Press)
Cumartesi günü The Times'a yaptığı açıklamada, Enerji Bakanlığı sözcüsü, Ocak ayında giden Biden yönetimi tarafından değişikliğin yapıldığını doğruladı, ancak nedenini açıklamadı.
Sözcü, “İçerme, Amerika Birleşik Devletleri ile olumsuz bir ilişki olduğunu göstermez.
Sözcü, “SCL'ye dahil edilmesi ayrıca Amerikalılar veya ABD Enerji Bakanlığı (DOE) personelinin, tıpkı bu yabancı vatandaşların DOE sitelerini ziyaret etmesini engellemediği gibi, listelenen ülkelerle ziyaret etmesini veya iş yapmasını yasaklamıyor” dedi. “Tespit bilimsel veya teknik işbirliğini yasaklamıyor.”
Pazartesi günü Cho, yerel gazetecilere verdiği demeçte, yetkililerin hareketin bir Enerji Bakanlığı Araştırma Laboratuarı'nda “güvenlik ile ilgili bir sorun” tarafından tetiklendiğine inandığını söyledi. Kongre'ye gönderilen Ekim 2023 – Mart 2024'ü kapsayan bir denetim raporunda, Enerji Bakanlığı, “tescilli nükleer reaktör tasarım yazılımı” ile Güney Kore'ye bir uçak kurmaya çalıştığı için bir yükleniciye ateş ettiğini açıkladı.
Yine de, ABD hükümetinin Çin veya Kuzey Kore gibi ülkelerle aynı şirkete büyük nükleer olmayan bir müttefiki koyma hareketi, birçoğu bunu ABD-Güney Kore ittifakına bir darbe olarak yorumladı.
Demokrat Parti sözcüsü Kim Sung-hoi, “ABD-Güney Kore ittifakının 70 yılında benzeri görülmemiş bir şey oldu” dedi.
Soliferasyon dışı uzmanlar, kararı Güney Kore'deki büyüyen koroyun kendi nükleer silahı için savaşmasına bağladı.
Güney Kore, 1970'lerden bu yana nükleer nükleer tahliye edilemeyen antlaşmaya imza verici olmasına rağmen, bu kavram, Başkan Trump'ın ilk döneminden bu yana, Trump'ın, bakımları için yeterince ödeme yapmamakla suçladığı Güney Kore'den birlikleri çekebileceğini ima ettiği zaman önemli bir çekiş kazandı.
“Neden birini savunuyoruz ve çok zengin bir ülkeden bahsediyoruz. Trump, geçen yıl Time Magazine ile yaptığı röportajda dedi.
ABD artık güvenilir bir askeri destek sağlayıcısı olarak görülmediğinde, buradaki yüksek rütbeli yetkililer, Güney Kore'nin geçen yıl sıkıyönetim ilanından itibaren ve Seoul Mayor Oh Se-hoon'u muhafazakar cumhurbaşkanı Yoon Suk Yeol ile kendi nükleer yeteneklerini geliştirme olasılığını açıkça ortaya koydu.
Trump yönetiminin Ukrayna'ya askeri yardımını askıya almasından kısa bir süre sonra, eski Dışişleri Bakanı Yoon Young-Kwan, bu ay bir gazete sütununda “Artık güvenliğimiz için ABD'ye güvenemeyeceğimiz bir zaman gelebilir” diye yazdı. “Ve böyle bir senaryoya hazırlanmak için, Kuzey Kore'yi kendi başımıza içerebilmemiz için potansiyel nükleer yetenekler de dahil olmak üzere kendi askeri gücümüzü güçlendirmemiz gerekiyor.”
Güney Kore'nin resmiyetin önlenmesine yönelik resmi taahhütlerine rağmen, bu yorumlar ABD yetkilileri tarafından Güney Koreli yetkililerin düşünebileceğinden çok daha ciddiye alındığını söyledi.
Güney Kore Ordusu, kendi kendine tahrikli obüsler Kuzey Kore sınırına yakın Paju'da pozisyon alırlar. Başkan Trump'ın ilk döneminde ABD'nin birlikleri bakımları için yeterince ödememekle suçladığı Güney Kore'den çekebileceğini ima etti.
(Ahn Young-joon / Associated Press)
“Bu alışılmadık, ama aynı zamanda, dünyada, halkın nükleer silahlar alma konusundaki tartışmalarının şu anda Kore Cumhuriyeti'nde olduğu kadar yüksek olduğu nükleer silahları olmayan başka bir ülke yok” dedi.
2015 yılında, Güney Kore ile gözden geçirilmiş 123 anlaşma için Güney Kore ile müzakerelere öncülük eden ülke adamı – ABD hükümetinin sivil nükleer enerjide teknik işbirliği ve yardım arayan ülkelerin gerektirdiği bir anlaşma – ABD yetkililerinin hala Güney Kore'nin 1970'lerde gizli bir nükleer silah programı yürüttüğü ve burada gerekli bir nükleer çekişme sürecine devam ettiği gerçeğinin bilincinde olduğunu belirtti. Nükleer silah inşa etmek için önemli basamak taş.
“Bugün hala ilgili bir tarih” dedi.
Kısmen ABD'nin onlarca yıl öncesine dayanan önemli teknolojik yardım nedeniyle, Güney Kore dünyanın en sofistike sivil nükleer programlarından birine sahiptir ve 26 reaktör ülkenin elektriğinin yaklaşık% 30'unu sağlar.
Güney Kore'nin küçük kara kütlesinde harcanan yakıt depolamanın zorluğuna atıfta bulunan Güney Koreli yetkililer, 2015'teki 123 anlaşmanın ertelendiğine karar vererek, Japonya'nın yaptığı gibi kendi harcanan yakıtı yeniden işleme hakkını uzun zamandır tartıştı.
Ancak Güney Kore'nin son ataması, bu hedefteki kapının kapandığı anlamına gelebilir.
Countryman, “Nükleer silahlarla ilgili tüm gevşek siyasi konuşmaların ABD'nin böyle bir izin vermesini daha az olası hale getirdiğine inanıyorum” dedi.
Güney Kore'de birçoğu, atanın nükleer enerji, yapay zeka ve kuantum bilgi işlem de dahil olmak üzere ABD ile teknolojik işbirliğini hamstring edeceğinden korkuyor.
Dankook Üniversitesi'nden bir nükleer bilim adamı olan Moon Joo-Hyun, “Araştırma atmosferi üzerinde, özellikle ABD'yi ziyaret etmeye veya Enerji Bakanlığı'nın hassas veya riskli olarak gördüğü projelere katılmaya çalışan Güney Koreli araştırmacılar için daha katı tarama ile bir soğuk alacak.” Dedi.
Etkilenen araştırma alanları arasında, hükümetler tarafından geleneksel nükleer reaktörlere daha uygun maliyetli ve daha güvenli bir alternatif olarak selamlanan küçük modüler reaktörler ve daha büyük bir proliferasyon riski oluşturdukları endişelerinin yanı sıra.
Nükleer reaktörleri ihraç eden birkaç ülkeden biri olan Moon Seing Güney Kore gibi nükleer uzmanlar, Güney Kore'nin amiral gemisi ihracat reaktörünün bir ABD tasarımına dayanarak inşa edilmesi temelinde kendisini Enerji Kontrolleri Departmanına tabi bulabilir.
2009 yılında Birleşik Arap Emirlikleri'ne dört reaktör sağlamak için 20 milyar dolarlık bir anlaşmanın ardından Güney Kore, reaktörlerini, kendi uranyumunu-nükleer bombalar yapmak için başka bir yol olan başka bir yol olan ABD ile 123 anlaşma imzalamayı reddetti.
Geçen yıl, Çek Cumhuriyeti Güney Kore'nin Kore Hydro & Nükleer Enerjisini kendi büyük nükleer enerji projesi için tercih edilen teklif veren olarak adlandırdıktan sonra, ABD merkezli nükleer enerji şirketi Westinghouse, Kore Hydro'ya karşı fikri mülkiyet ihlallerini iddia eden bir dava açtı. İki şirket bu yıl bir anlaşmaya vardı.
“Çek teklifinin ABD'yi rahatsız ettiği gibi görünen birçok yönü vardı ve aslında Güney Kore'nin küresel nükleer enerji piyasasında büyüyen payının bu korkusunun Güney Kore'yi listeleme kararında rol oynamış olabileceğini düşünüyorum” dedi.
Hwang, “Güney Kore'nin patentler gibi bu ihracat anlaşmaları sırasında ABD meslektaşlarının işbirliğine ihtiyaç duyduğu alanlar var” dedi.