Mobil kullanıcılar kimlik avcılarından kurtuluyor | Ahmedabad Haberleri

SinemT

Member
Mobil kullanıcılar kimlik avcılarından kurtuluyor | Ahmedabad HaberleriAHMEDABAD: Her şey planlandığı gibi giderse, cep telefonu kullanıcıları yakında kimlik avı ve siber dolandırıcılık suiistimallerinden biraz kurtulacak Mesajlaşmak. Hindistan Telekom Düzenleme Kurumu, tüm telekom hizmeti sağlayıcılarını (TSP’ler), kimliği doğrulanmamış başlıkları ve mesaj şablonlarını engelleyerek telefonla pazarlamacılardan ve siber suçlulardan gelen yetkisiz reklam mesajlarıyla mücadele etmeye yönlendirdi.
Trai, 16 Şubat’ta TSP’lerle bir araya geldi ve onlara Dağıtılmış Defter Teknolojisindeki tüm kayıtlı başlıkları ve mesaj şablonlarını güncelleme talimatı verdi (DLT) platformu.

Mobil kullanıcılar kimlik avcılarından kurtulacak


TSP’lere, kimliği doğrulanmamış başlıkları 30 gün içinde ve mesaj şablonlarını 60 gün içinde engellemeleri talimatı verildi.
Toplu promosyon veya işlem amaçlı SMS gönderen işletmelerin, gönderen kimlikleri ve SMS içerik şablonları dahil olmak üzere şirket ayrıntılarını sağlayarak telekom operatörleri tarafından işletilen DLT platformlarına kaydolması gerekir.
Trai, telefon pazarlamacıları ve siber dolandırıcıların istenmeyen içerik ve bağlantılar ekleyerek tanıtım mesajları ve dolandırıcılık için başlıkların ve SMS şablonlarının kötüye kullanıldığını gözlemlediğini söyledi.
SMS başlığı, mesajı kimin gönderdiğini belirleyen alfanümerik kısa koddur.
Zirve MishraDoT Gujarat’ın direktörü TOI’ye şunları söyledi: “Departman araştırmaları, erişim sağlayıcıların tanınmış şirketlerinkine benzer çok sayıda toplu SMS başlığı kaydettiğini ortaya çıkardı. Bu, alıcıları kandırmayı kolaylaştırıyor.”
Mishra ekliyor: “Güvenilmez telefon pazarlamacıları ve siber dolandırıcılar, dolandırıcı metin mesajları oluşturmak için hizmet sağlayıcılar tarafından onaylanan içerik şablonlarındaki birden çok değişken bölümü kötüye kullandı. TRAI şimdi TSP’lere içerik şablonlarında yalnızca iki değişkeni onaylama talimatı verdi.”
Trai’nin 11 maddelik talimatları, geçen ay kullanılmayan tüm başlıkların geçici olarak devre dışı bırakılmasını içeriyor.
Mishra, “İnsanlar, özellikle ödemeyle ilgili bağlantılar veya hatırlatıcılar içeriyorsa, bilinmeyen 10 haneli bir numaradan gelen herhangi bir müşteri hizmeti metnini sahte olarak kabul etmelidir.” Telcos ayrıca mesaj şablonlarındaki içerik değişkenlerinin istenmeyen içerik ekleme esnekliğine sahip olmamasını da sağlamalıdır. Trai, mesaj göndermeye dahil olan varlıkların belirlenebilmesi ve gerekirse takip edilebilmesi gerektiğini iddia etti.