Pmc artık tüm kayıtları dijitalleştirmek için e-ofise gidiyor | Allahabad haberleri

AMate

Global Mod
Global Mod
Prayagraj: Gelecek yıl, yerel halkın fatura yatırma, gayrimenkulle ilgili belgeleri alma veya nagar nigam tarafından sağlanan olanaklarla ilgili şikayette bulunma ile ilgili işleri için Prayagraj Belediye Şirketi (PMC) ofisini fiziksel olarak ziyaret etmesi gerekmeyecek. Bu tesisler sadece bir tık uzağınızda PMC yetkililer e-ofise geçişle birlikte tüm arşivlerini dijitalleştiriyor.
Ayrıca PMC, çevrimiçi bir portal aracılığıyla sunulacak olanakları entegre edecek bir uygulama da geliştiriyor. Belediye Komiseri Chandra Mohan Garg, “Yerel halkın tüm tesislere sadece bir fare tıklamasıyla sahip olmasını istiyoruz, bunun için işin yüzde yüzde dijitalleşmesine doğru ilerliyoruz” dedi. Ayrıca şirkete ait her türlü gayrimenkul, arsa vb. bilgilere de bu uygulama üzerinden ulaşılabilecektir. Bu uygulama ayrıca, kullanıcının nominal bir miktar ödemesi gereken hizmetleri PMC’den almak için faturaları veya ücretleri ödemek için de kullanılabilir.
Uygulamayı geliştirmek altı ay daha sürecek olsa da, PMC bunun için Akıllı Şehir Projesi’nden toplam 17 Rs crore’yi onayladı. Ayrıca uygulama, çeşitli PMC olanaklarını izlemek için de kullanılacaktır. Bunun dışında bir departmanda temizlik sorunu varsa halk uygulama üzerinden şikayetini iletebiliyor. Şikayetçi, şirketin sorunun çözümü için attığı her adım hakkında cep telefonundan bir mesajla bilgilendirilir.
Bunun dışında kişiler bu uygulama üzerinden su deposu alma, konut vergisi, su vergisi ödeme vb. için rezervasyon ve ödeme yapabilirler. Düğün salonu rezervasyonu, çim rezervasyonu, yol biçme ve NOC arama gibi imkanlar da uygulama üzerinden kullanılabilir. Her dosya türünün durumunu bilmek için bir izleme işlevi de olacaktır. Belediye firmasına ait kapıdan kapıya çöp toplama araçlarının çalışmaları da uygulama üzerinden her an takip edilebiliyor.
Kullanıcılar ayrıca PMC’nin tesislerini de derecelendirebilir.
Uygulamayı oluşturma sorumluluğu, altı ila yedi ay içinde şirketin tüm belgelerini dijitalleştirecek ve her türlü tesisi uygulamaya bağlayacak olan Mumbai merkezli bir şirkete verildi. Uygulamaya dahil edilecek modüller arasında e-devlet, vatandaş hizmetleri, çevrimiçi yönetişim kurtarma, lisans ve kira yenileme, kira ve leasing yönetimi, finansal muhasebe, e-challan, ihlal, yol kesintileri için NOC almak için çevrimiçi onay vb.
Dijitalleştirme çalışması aynı zamanda İK, bordro ve emeklilik gibi departman hizmetlerini de kapsıyor, yasal sorunlar, denetim ve saklama vb. Mevcut doğum ve ölüm kütüğü, emlak vergisi yönetim sistemi, bilgi edinme hakkı (RTI), Ulusal Kentsel Geçim Misyonu (NULM), eNagarSeva web sitesi vb. ile entegrasyon gibi hizmetler de yapılacaktır.