Prayagraj’ın MNNIT şirketi hafif, aşındırıcı olmayan demiryolu vagonları geliştiriyor | Allahabad haberleri

AMate

Global Mod
Global Mod


PRAYAGRAJ: Hindistan Demiryolları bir ilk olarak, tuzu taşımak için cam elyaf takviyeli polimer (GFRP) malzemeli yük vagonları kullanacak. Ezber bozan olarak bilinen bu paslanmaya karşı dayanıklı ve hafif vagonlar, şehrin eğitim fakültesi üyelerinden oluşan bir ekip tarafından geliştirilecek. Motilal Nehru Ulusal Teknoloji Enstitüsü (MNNIT).
Bu vagonlar GFRP malzemeden üretildikleri için şu anda ülkede tuz taşımak için kullanılan çelik vagonlardan çok daha hafif olacak.
Proje, Enstitünün Makine Mühendisliği Bölümü üyesi Profesör Mukul Shukla tarafından yönetiliyor. Sırasıyla Uygulamalı Mekanik Bölümü’nden Doçent ve Yardımcı Doçent Ashutosh Upadhyay ve Ashutosh Mishra ona yardım edecekti.
Enstitünün bilim adamları bu projeyi Indian Demiryolları’nın İnovasyon ve Başlangıç Portalı aracılığıyla başlattı. Arabalar, BTech’ini 2000 yılında yapan bir MNNIT mezunu Abhinav Bhatnagar tarafından kurulan bir şirket olan Xyron Technology, Bhopal’ın desteğiyle geliştirilecekti.
Prof. Shukla, “Hindistan Demiryolları yenilik ve başlangıç portalı 15 sorundan bahsetti ve bunlara çözüm sağlamak için projeleri davet etti, ardından fiberglastan yapılmış arabaları geliştirmek için bir çözüm bulduk” dedi. Başlangıç portalı standardına göre, fonlamanın %50’si – 1,3 milyar Rs – Xyon Technology tarafından sağlanacak ve kalan %50 (1,3 milyar Rs) Hindistan Demiryolları tarafından yatırılacaktı.
Uzman ayrıca TOI’ye Xyron, Bhopal’da DRM, Merkez Demiryolu gözetiminde geliştirilen vagonların çelikten yapılan mevcut vagonlardan yaklaşık %10 daha hafif olacağını bildirdi. Daha hafif olduğu için bu vagonlarla çalışan trenler çok daha hızlı çalışabileceğinden demiryollarının taşıma kapasitesini artıracaktır.
Shukla, “Bu vagonlar yaklaşık yüzde 20 daha pahalı olsa da, ömrü yaklaşık 18-20 yıl olan mevcut vagonlara göre ömürleri 25-30 yıl uzayacak” dedi.
“Ancak vagonların öne çıkan özelliği IR’nin bahsettiği sorunun çözümü çünkü bu vagonlar vagon günlerine ve demiryolu raylarının paslanmasına son verecek. Aşındırmayan elyaftan yapılan arabalar raylarda paslanma yapmaz” dedi.
MNNIT Direktörü Prof. RS Verma şunları söyledi: “Son zamanlarda MNNIT, çeşitli kurumlardan bu tür birçok yenilikçi projeyi finanse etti. Yakın gelecekte, MNNIT’in ana odak noktası, dinamik fakültesi ve akıllı öğrencileri aracılığıyla ulusal düzeyde daha iyi sıralama için araştırma, danışmanlık ve inovasyon katkısını artırmaktır.”