SIT raporuna göre Morbi köprüsü faciasının ardındaki aşınmış teller ve kaynaklı destekler | Ahmedabad Haberleri

SinemT

Member
SIT raporuna göre Morbi köprüsü faciasının ardındaki aşınmış teller ve kaynaklı destekler | Ahmedabad HaberleriMORBI: Gujarat hükümeti tarafından atanan Özel Soruşturma Ekibi (SIT), Morbi’de geçen yıl 135 kişinin trajik ölümüne yol açan asma köprü çökmesiyle ilgili bir ön soruşturmayı tamamladı. Soruşturma, bir kablonun tellerinin neredeyse yarısında aşırı korozyon ve eski desteklerin yenilerine kaynaklanması da dahil olmak üzere olaydan birkaç büyük kusurun sorumlu olduğunu ortaya çıkardı.
Aralık 2022’de, beş üyeli SIT bir ‘Ön Rapor’ sundu. Morbi Köprüsü Bu bulguları içeren Olay’.

Eyaletin Kentsel Gelişim Departmanı geçtiğimiz günlerde Morbi Belediyesi ile paylaştığı ve Ekim’de Ajanta Manufacturing Limited’in (Oreva Group) üzerine çöken Machchu Nehri üzerindeki İngiliz döneminden kalma asma köprünün işletilmesi ve bakımının sorumluluğunun kendisine ait olduğunu belirten raporu paylaştı.

CCTV: Morbi köprüsünün çökmesi kameraya yansıdı


CCTV: Morbi köprüsünün çökmesi kameraya yansıdı


SIT’in soruşturması, köprünün bakımı, restorasyonu ve işletilmesinde birçok eksikliği ortaya çıkardı.
IAS memuru Rajkumar Beniwal, IPS memuru Subhash Trivedi, devlet karayolları ve bina departmanı sekreteri ve baş mühendisi ve bir yapısal mühendislik profesörü SIT’in üyeleriydi.
SIT, köprünün 1887’de Machchhu Nehri üzerine eski yöneticiler tarafından inşa edilen iki ana kablosundan bir kablonun korozyon sorunları olduğunu ve kabloların neredeyse yarısının, hatta Ekim ayında kablo kırılmadan önce “kırılmış olabileceğini” kaydetti. 30 akşam.
SIT’e göre, ana kablo nehrin memba tarafında kırılarak faciaya yol açtı. Her kablo, her biri yedi çelik telden oluşan yedi telden oluşuyordu. SIT raporuna göre, bu kabloyu oluşturmak için toplam 49 tel yedi şeritte bir araya getirildi.
SİT raporunda, “(Bu kablonun) 49 telinden 22’sinin paslanmış olduğu gözlemlendi, bu da bu tellerin olaydan önce kopmuş olabileceğini gösteriyor. Kalan 27 tel yakın zamanda koptu.”
SIT ayrıca yenileme çalışmaları sırasında “eski çaprazların (kabloyu platform güvertesine bağlayan çelik çubuklar) yeni çaprazlara kaynaklandığını tespit etti. Bu, çaprazların davranışını değiştirdi. Bu tür köprülerde, tek çubuklu çaprazlar kullanılmalıdır. yükü taşımak için kullanılır”.
Özellikle Genel İdare’nin onayı olmaksızın Morbi Belediyesi, köprünün bakım ve işletme ihalesini Mart 2022’de ve 26 Mart’ta köprüyü tadilat nedeniyle kapatan Oreva Group’a (Ajanta Manufacturing Limited) vermişti. Ekim, herhangi bir ön onay veya denetim olmaksızın açılmıştır.
SİT’e göre, köprünün taşıma kapasitesinden “çok daha fazla” olan, çökme anında köprüde yaklaşık 300 kişi vardı.
Ancak köprünün gerçek kapasitesinin laboratuvar raporları ile teyit edileceği belirtildi. Soruşturma raporu ayrıca, tek tek ahşap kalasların alüminyum güverte ile değiştirilmesinin de çökmede rol oynadığına işaret etti.
“Namlu yapısı, esnek ahşap kalaslar yerine sert alüminyum panellerden oluşuyordu. Bireysel ahşap kalaslar olsaydı (tadilattan önce oradaydı), zayiat oranı daha düşük olabilirdi. Üstelik yük testi veya inşaat testi yapılmadı. önceden.” köprüyü açıyoruz” diye ekledi.
SIT, alüminyum petek panellerin aralarında herhangi bir boşluk kalmayacak şekilde yapıştırıldığını ve tabliyenin kendi düzleminde deforme olması için daha az esnek hale geldiğini belirterek, alüminyum kullanımının köprünün toplam ağırlığını da artırmış olabileceğini sözlerine ekledi.
Morbi polisi, IPC bölümleri 304 (cinayete varmayan kasten adam öldürme), 308 (suçlu adam öldürmeye teşebbüs), 336 (insan hayatını tehlikeye atan eylem), 337 (yaralanmaya neden olan) uyarınca Oreva Group’tan MD Jaysukh Patel de dahil olmak üzere on şüpheliyi tutukladı. düşüncesizce veya ihmalkar bir hareketle bir kişiye) ve 338’in altında (düşüncesiz veya ihmalkar hareket ederek ağır zarara neden olmak).
(PTI girişi ile)