Tayland'ın 'Beyaz Lotus'taki başrolü karşılığını almak üzere

AMate

Global Mod
Global Mod
KOH SAMUI, Tayland — HBO dizisi “The White Lotus”un yaratıcısı Mike White, dizinin üçüncü sezonunu çekmek için Tayland'da mükemmel bir yer arıyordu. Yolculuğu onu Koh Samui adasına ve yemyeşil dağlara, parıldayan okyanusa ve gecelik 9.000 dolarlık villalara bakan Four Seasons Resort'un açık hava lobisine götürmüştü.

Otelin genel müdürü Jasjit Singh Assi sunumuna hazırdı. Ancak White'ı ikna etmek fazla zaman almadı.



“The White Lotus”un üçüncü sezonunun büyük bir kısmı, bölümün gelecek yıl yayınlanmasından sonra rezervasyonların artmasını bekleyen 43 dönümlük lüks bir sahil tesisi olan Four Seasons Resort Koh Samui'de çekildi.

(Four Seasons Resort Koh Samui)



Assi, “Bir süre sessiz kaldı” diye hatırladı. “Sonra 'Tamam, işte bu' diyor. Sanki ona aşık olmuş gibiydi.”

Neredeyse iki yıl sonra, tüm ülke gelecek yıl yeni sezonun yayınlanmasıyla bunun meyvelerini toplamaya hazırlanıyor.

White Lotus adlı kurgusal bir tatil yerinde geçen cinayet-gizem dram filmi, zengin turistleri ve onlara hizmet veren yerel işçileri hicivli bir şekilde tasvir etmesiyle beğeni topladı. Dizinin hayranları set konumlarını ararken gerçek hayattaki seyahat patlamasını da tetiklediği biliniyor; bu olaya “Beyaz Lotus Etkisi” adı verildi.

Başrolde yer alan rol, Batılı film yapımlarından ve turistlerden daha fazla para kazanma konusunda daha geniş hedefleri olan Tayland için taklit edilebilir bir reklamdır. Geçen ay Başbakan Paetongtarn Shinawatra Los Angeles'ta Hollywood yöneticileriyle bir araya geldi ve yabancı film yapımcılarına yönelik nakit indirimlerini artırma planını duyurdu.

Milletvekillerinin onayını bekleyen plan, maksimum indirimi %20'den %30'a çıkaracak ve toplam nakit geri ödemesinde üst sınır olmayacak.



Mike White, “The White Lotus”un yazar-yönetmeni Hawaii'de çekilmiş.

(Jason Yokobosky)



Bangkok merkezli bir prodüksiyon hizmetleri şirketi olan Indochina Productions'ın geliştirme başkanı Cod Satrusayang, “Bu muhteşem” dedi. “Bu bizi kelimenin tam anlamıyla Asya'da birinci sıraya koyuyor ve dünyanın geri kalanıyla oldukça rekabetçi hale getiriyor.”

Hollywood'un artan prodüksiyon maliyetleri, yayınlardaki yavaşlama ve geçen yılki grevlerin baskısı altında olduğu bir dönemde, diğer birçok ülke daha ucuz hizmetlere ve hükümet tarafından finanse edilen mali teşviklere başvurdu.

Satrusayang, “İnsanlar prodüksiyon için yurt dışına taşındıklarında, Los Angeles'taki kadar iyi bir filmi çok daha ucuza çekebileceklerini fark ettiler” dedi.

Kanada, Avustralya ve İngiltere teşvik sunma konusunda başı çekiyor. Ancak gelişmekte olan ülkeler de bu oyuna dahil oluyor; Endonezya, Ürdün ve Fas gibi ülkeler hibeler, vergi indirimleri ve yerel harcamalara nakit iadesi sağlıyor.

Tayland'ın indirim programı 2017'de başladı. Turizm ve Spor Bakanlığı'na bağlı Tayland Film Ofisi müdürü Udom Matsayawanigul, yabancı yapımları cezbetmeye yönelik rekabetin sertleşmesi nedeniyle Tayland'ın buna ayak uydurmak için tekliflerini yumuşatmak zorunda kaldığını söyledi.



Yolcular Mart ayında Bangkok'taki Chao Phraya Nehri üzerinde turist teknesine biniyor.

(Lauren DeCicca / Getty Images)



Ülkenin, birkaç yıl önce kısmen projenin maliyetlerinden milyonları azaltmak için indirimleri kullanarak “Beyaz Lotus”u Japonya'da çekilmekten kurtardığı bildirildi.

Geçtiğimiz yıl Japonya, uluslararası yapımlar için uygun harcamaların yarısına kadarını finanse etmek için kendi teşvik programını başlattı (en üst limit 6,8 milyon dolar). Hindistan geçen yıl geri ödemesini %30'dan %40'a çıkardı ve limiti 300.000 dolardan 3,5 milyon dolara çıkardı.

Tayland Film Ofisi, yabancı film yatırımının her dolarının ekonomik faaliyette 2,80 dolar yarattığını tahmin ediyor. Hükümet, bu ilginin gelecek yıl rekor düzeyde 40 milyon turist çekme hedefine ulaşmasına yardımcı olacağını umuyor.

Riskler var.

Tayland'daki bir adam kaçırma olayını konu alan 2023 yapımı Çin aksiyon filminin, Çin'den gelen turizmin azalmasına katkıda bulunduğu düşünülüyor. Yakın zamanda Tayland'da çekilen bir Apple reklamı, ülkeyi haksız bir şekilde köhne ve modası geçmiş olarak tasvir ettiği yönünde eleştirilere maruz kaldı. Apple özür diledi ve konuyu sosyal medyadan kaldırdı.

Leonardo DiCaprio'nun başrolde olduğu “The Beach” filminin 2000 yılında gösterime girmesinden sonra günde 8.000 kadar turist, filmin çekildiği Koh Phi Phi'nin küçük adalarına hacca gitti. Maya Körfezi'ni teknelerle doldurdular, deniz yaşamını uzaklaştırdılar ve mercan resiflerini yok ettiler.



Tayland'daki Maya Körfezi, 2000 yılında Leonardo DiCaprio'nun başrolde olduğu “The Beach” filminin gösterime girmesinden sonra öylesine ziyaretçi akınına uğradı ki, mercan resiflerine ve deniz yaşamına toparlanma şansı vermek için belirli aralıklarla turistlere kapanmak zorunda kaldı.

(Sakchai Lalit / Associated Press)



2018 yılında hükümet Maya Körfezi'ndeki ana plajı restorasyon nedeniyle kapattı. Ocak 2022'de mercan alanlarında yüzme ve demirleme yasakları ve bakım nedeniyle periyodik kapatmalarla yeniden açıldı.

Matsayawanigul, “'Plaj' Tayland için bir dersti” dedi. “Milli Parklar Dairesi bu konuya dikkat çekiyor.”

“Beyaz Lotus” gezginlere ilham veren tek gösteri değil.

Lüks seyahat acenteleri ağı Virtuoso'nun küresel halkla ilişkilerden sorumlu başkan yardımcısı Misty Belles, “Emily in Paris”in Fransa'da, “Bridgerton”un İngiltere'de ve “Squid Game”in Güney Kore'de turizmi artırdığını söyledi.

Ancak hiçbir şey Mike White'ın yarattığı etkiyle karşılaştırılamaz. Lüks tur operatörü Black Tomato'ya göre, Maui'de çekilen ilk sezonun ardından Amerikalıların Hawaii'deki rezervasyonları %25 arttı. Sicilya için rezervasyonlar, Taormina kasabasında geçen 2. Sezonun ardından, seyahatlerin COVID-19 pandemik karantinasından sonra hızla geri gelmesiyle üç katına çıktı.

Belles, “Konum neredeyse başlı başına bir karakter haline geliyor” dedi.

Tayland'ın, Bangkok ve Phuket'teki sahneleri de içeren 3. Sezon beklentisiyle rezervasyonlarda halihazırda bir artış gördüğünü söyledi.

Genel müdür Assi, yaklaşık 70.000 Thais'ye ev sahipliği yapan Koh Samui adasında Four Seasons'ın, salgının zirvesinden bu yana yaşanan patlamanın ortasında rekor yüksek doluluk oranlarının tadını çıkardığını söyledi. Gelecek yılın daha da büyük olmasını beklediğini söyledi.

“Herkes Koh Samui'yi varış noktası olarak bilmiyor” dedi. “Tesis artık küresel sahnede olacak ve bunda bir heyecan var. İnsanların gelmesini istiyoruz.”

Tayland'daki turizm gelirinin yaklaşık üçte ikisini yabancı ziyaretçiler oluştursa da, K-pop grubu Blackpink'in Taylandlı üyesi Lalisa “Lisa” Manobal'ın oyuncu kadrosuna alınması sayesinde “Beyaz Lotus” heyecanı yerli turistler arasında da artıyor. .

Lüks tesisin özel sonsuzluk havuzları, iki kişilik küvetleri ve 24 saat uşak hizmeti dışında bile beklenen turizm patlamasının hazırlıkları sürüyor.

Ratchaporn Poolsawadee, Turizm Assn. Başkanı. Koh Samui, Bangkok Airways'in adaya günlük uçuş sayısını 50'den 73'e çıkaracağını söyledi. Adanın ekonomisinin %90'ından fazlasını turizm oluşturduğundan, yerel yetkililer havaalanını, feribot ulaşımını, su işlerini genişletmek için hükümetten onay istiyor , elektrik ağı ve yollar.

“Daha fazla insanı getirmek istiyorlar, bu yüzden tedarik yönümüzü geliştirmemiz gerekiyor” dedi. “Gelecek yıl için de pek çok yerin tadilata başladığını görüyorum.”

Thai Tapas restoranının sahipleri Kanokkorn Lamlert ve Patrick Moukarzel, pandemiden sonra turizmin toparlanması nedeniyle geçen yıl lojistik sıkıntılar hissetmeye başladıklarını söyledi.



Kanokkorn Lamlert ve Patrick Moukarzel, ortada, Thai Tapas'ın sahipleri, “White Lotus” oyuncuları, soldan sağa: Francesca Corney, Aimee Lou Wood ve Walton Goggins. “Beyaz Lotus”un süper hayranları bu yıl aktörlerin sosyal medyada orada yemek yediğini gördükten sonra restoranlarını ziyaret etmeye başladı.

(Kanokkorn Lamlert)



Yerel deniz ürünleri pazarının biletleri tükenince levrek veya karides için 45 dakika yol kat etmek zorunda kaldılar. Otel ve yemek fiyatlarının arttığını ve yolların trafik sıkışıklığına daha yatkın hale geldiğini söylediler.

Ancak Moukarzel, Koh Samui'deki turizm patlamasının ekonomik getirisinin ülke çapında hissedileceğini öngördü.

“Buraya geldiğinizde asla sadece Samui'ye gelmezsiniz” dedi. “Bangkok da bundan faydalanacak. Bazı insanlar Chiang Mai'de bir hafta kalacak. Geri dönecekler ve 'Beyaz Nilüfer' sayesinde oraya gittik; gitmen lazım.'”

Restoran, oyuncu kadrosunun ve ekibin orada yemek yediğini sosyal medyada gördükten sonra gösterinin yaklaşık bir düzine hayranını şimdiden memnuniyetle karşıladı.

Restoran sahipleri, sezon prömiyeri sırasında, restoranlarının dışındaki sokakta çekilen bir sahneyi de içeren bir pazarlama kampanyası planladıklarını söyledi. Fikirlerden biri, lotus kökü, tavada kızartılmış mantar ve yavaş pişirilmiş sığır eti ile yapılan yeni bir Tayland yemeği sunmaktır.

Buna “Beyaz Lotus Sığır Kaburgası” adını verecekler.

Bangkok'taki özel muhabir Poypiti Amatatham bu rapora katkıda bulundu.