Tesla sürücüleri Elon Musk tarafından utandıklarını söylüyor

AMate

Global Mod
Global Mod
Şubat ayı sonlarında, Culver City sakini David Andreone, Facebook ve Instagram'da Black Model 3 Tesla'nın bir fotoğrafını yayınladı ve 35.000 dolara satışa sundu. Mesajlar düzinelerce yorum almasına rağmen, hiçbir alıcı ortaya çıkmadı.

59 yaşındaki Andreone, arabayı sürmeyi sevdiğini, ancak markanın kurucu ortağı ve genel müdür Elon Musk ile ilişkisinin çok fazla katlanamayacaktan sonra satma kararı aldığını söyledi.

Elektrikli araçları popülerleştiren eksantrik bir vizyoner olarak kabul edilen Musk, Ocak ayından bu yana, hükümet verimliliği departmanının lideri olarak Trump yönetiminde önemli bir pozisyonda bulundu.

Bir zamanlar iklim değişikliği aktivizminin bir şampiyonu olan Musk, federal hükümeti küçültme ve çevre korumalarını geri alma çabaları da dahil olmak üzere Başkan Trump'ın gündemini temsil ediyor.

Andreone, “Hayatımda hiç siyasi nedenlerle bir araba satın almadım veya kiralamadım” dedi. “Şimdi siyasi nedenlerle birinden kurtulmak istediğimi hissediyorum. Yaptığı şeye biraz şok oldum ve dehşete düştüm. ”

Andreone aracını satarken, sayısız diğer Tesla sürücüleri arabaların ne anlama geldiğini ve marka ile bağlantılı olmak istedikleri takdirde güreşiyor. Bazıları Musk ile olan ilişkisi tarafından utanıyor veya utanıyorlar ve bazıları, Musk'ın yeni halka açık rolünü üstlenmeden önce insanlara arabayı satın aldıklarını bildiren tampon çıkartmalarına tokat attı.



Bateman, Tesla'nın arka penceresine “Elon'un deli olduğunu bilmeden satın aldım” diyen bir tampon çıkartması koydu.

(Gina Ferazzi / Los Angeles Times)



Musk ve Tesla hala elektrikli araç pazarına hakim olmasına rağmen, Musk'un muhafazakar siyasetine karşı tepki, özellikle liberal eğilimli Kaliforniya'da Tesla'nın daldırma hisse senedi fiyatına ve düşen yeniden satış değerlerine katkıda bulunabileceğini söyledi.

Tesla hisse senedi geçen ay% 26 düştü ve Musk'un en yüksek profilli işine yeterince zaman harcamadığı bazı yatırımcılar arasındaki endişeleri yansıtarak bugüne kadar% 35 düştü.

Protestolar, işinde zaten bir yavaşlama ile karşı karşıya olan Tesla için çok önemli bir zamanda geliyor.

Şirket, Ocak ayında bildirdiğine göre, araç satışlarının geçen yıl şirketin tarihinde ilk kez düştüğünü bildirdi. Teslimatlar 1.79 milyona düştü ve 2023'te 1.81 milyon araçtan% 1,1 düşüşü temsil ediyor, bu da analistlerin elektrikli araçlar için giderek daha rekabetçi bir pazarda yeni model eksikliğine atfettiği bir düşüş.

Kâr, dördüncü çeyrekte (bir kerelik ürünler hariç)% 3 artışla 77 sentin altında, analistlerin tahmin ettiği bir pay.

Austin, Teksas'ta bulunmasına rağmen, Tesla, Fremont'ta büyük bir üretim tesisi ile Kaliforniya ile önemli bağları koruyor.

Bir Tesla temsilcisi yorum taleplerine yanıt vermedi.

Tesla'nın destekçileri arasındaki popülaritesini artırmak için Trump halka açık olarak satın alındı Bu haftanın başlarında Beyaz Saray çimlerinde yeni bir kırmızı model. Uzmanlara göre, siyasi yelpazenin sağ tarafında bazı hayranları kesinlikle Tesla'yı kazanacak olan Musk'a sadakat gösterdi, ancak başkalarını yabancılaştıracağından emin. Onay, Çarşamba günü% 8 artan Tesla hisselerini 248,09 dolara kapatarak artırdı.



Başkan Trump, Salı günü Beyaz Saray'ın güney çimlerinde yeni kırmızı Tesla Model S'den çıkıyor. Satın alma, Musk'a bir sadakat gösterisiydi.

(Associated Press)



“Soru şu ki, Musk kaybettiğinden daha fazla insan mı kazanıyor?” Diye sordu Iseecars.com analisti Karl Brauer. Yetkili, kullanılmış Teslas için yeniden satış fiyatlarının, araçlara karşı büyük ölçüde düşen talep olduğunu gösterebileceğini söyledi.

Şubat ayında Tesla, Brauer tarafından sağlanan verilere göre, her yıl en çok yeniden satış değerini kaybeden markaların listesini tamamladı, bunu Maserati ve Chrysler izledi. Kullanılmış bir Tesla Model S ve Model Y'nin fiyatı, Şubat 2024'ten Şubat 2025'e kadar yaklaşık% 16 oranında düştü. Kullanılmış bir Model 3'ün fiyatı aynı dönemde% 13.5 düştü.

“Fiyat arz ve talebin bir yansımasıdır,” dedi Brauer. “Yani kimse artık onları satın almak istemiyor ya da büyük bir akın var ya da her ikisi de olabilir.”

Yatırımcı endişelerinin ortasında, Trump muhalifleri Musk ve otomobil şirketine karşı örgütleniyor ve protestolar düzenliyor Ülke genelinde İnsanları Teslas'tan kurtulmaya ve Musk'u kınamaya teşvik etmek. Diğerleri hayal kırıklığını ortaya çıkardı Vandalize etme veya yok etme Elektrikli araçlar ve şarj istasyonları.

San Francisco'da, şehir etrafında yayınlanan broşürler Elon Musk'un bir fotoğrafı var. Nazi selamını yapmak ve okuyuculara “Swasticar'ınızı satmalarını” tavsiye edin.

Musk, selamın Nazi dönemi bir jest olduğu ve Liberal haber medyasını eylemlerini yanlış anladığı için suçlamalarını reddetti.

Bir araç markasına karşı siyasi aktivizm yaygın olmasa da, Brauer daha önce olduğunu söyledi. 2000'lerin ortalarında, iklim değişikliğinin farkındalığı arttıkça, birçoğu büyük protesto etmeye başladı Gazlı Araçlar Onlara yumurta atarak hummers gibi.

Musk, uzay aracı üreticisi SpaceX, internet servis sağlayıcısı Starlink ve Neurotechnology Company Nealink gibi elektrikli araçlar dışında başka girişimlere sahiptir. Ancak muhafazakar imajı en çok Teslas'a bağlıdır ve otomobiller kişisel markasından ayrılmaz hale geldi.

Tesla hisse senedinde satın alma notu olan Wedbush Securities analisti Dan Ives, “Musk, Doge ve Trump sorumluluklarını Tesla'nın genel müdürü olmakla dengelemek için daha iyi bir iş yapmak zorunda kalacak” dedi. “Bir marka ile eş anlamlı olduğunuzda, dikkatli bir denge ve neredeyse bir devrilme noktasına ulaştı.”

Ives, Tesla sahiplerinin% 5'inden daha azının Musk'un siyasi eylemleri nedeniyle başka bir Tesla satın almaktan caydırılacağını tahmin etti. Ancak kötü itibarın şirketin kârlılığına zarar verebileceğini söyledi.

Ives, “Kitlesel bir pazar aracı sattığınızda ve böyle bir siyasi bağlantı kurduğunuzda, bunun bir dezavantajı var” dedi.

Zaten Musk, Tesla sürücüsü Dan Bateman, 75 de dahil olmak üzere bir zamanlar hitap ettiği birçok müşteri ile iyilik kaybetti.

Tesla'yı beş yıl boyunca süren emekli bir elmas bar sakini olan Bateman, artık otomobilin tasvir ettiği görüntüden memnun olmadığını söyledi. Politik olarak merkez sol olarak tanımladığını ve gaz arabalarını yoldan çıkarmaya yardımcı olacak elektrikli bir araç istediğini söyledi.

Bateman, “Orijinal ifadem, iklim değişikliğine son vermek için küçük rolümü yapmamdı” dedi. “Elon olmadan yolda elektrikli arabalar olmazdı ve görünüşe göre sırtını çevirmiş gibi görünüyor. İhanete uğradığımı hissediyorum. ”



Musk'u ve siyasetini onaylamadıklarını göstermek isteyen Tesla sürücüleri için çevrimiçi olarak bir dizi tampon çıkartması mevcuttur.

(Peter Morgan / Associated Press)



Bateman, Tesla'sını satmayı planlamıyor, ancak “Elon'un deli olduğunu bilmeden bunu aldım” yazan bir tampon çıkartması yaptı.

Birçok Benzer tampon çıkartmaları onaylamamalarını göstermek isteyen Tesla sürücüleri için çevrimiçi olarak mevcuttur. “Bu benim son Tesla'm” diyor.

Bateman, Musk'un eylemlerinden dolayı hayal kırıklığına uğradığını söyledi, ancak arabasının yeniden satış değeri satmak için çok fazla düştü. Yaklaşık 90.000 dolara satın aldığını söyledi ve şimdi 13.000 dolar değerinde olduğunu tahmin ediyor.

“Hurdalamayı göze alamıyorum,” dedi. “Sadece onun tarafından çok hayal kırıklığına uğradığımı hissediyorum.”

Ulaştırma Teknolojisi Şirketi Telemetri Insights'tan Sam Abuelsamid, Tesla'nın yıllardır elektrikli araçlar arasında en önemli seçenek olduğunu ve bir zamanlar tek ana seçenek olduğunu söyledi. Yetkili, iklim değişikliği yönü konusunda tutkulu olan erken evlat edinenlerin markaya çekildiğini söyledi.

Abuelsamid, “EV satın alan insanlar politik olarak biraz daha sol eğilimli” dedi. “Genellikle iklim değişikliğinin bir sorun olduğuna ve bu konuda bir şeyler yapmamız gerektiğine inanmaya daha meyillidirler.”

Bateman gibi, birçok Tesla sürücüsü Musk'un ilk etapta onları araçlara çeken görevi gözden kaçırdığını düşünüyor.



Bateman, Musk'un eylemlerinden dolayı hayal kırıklığına uğradığını söyledi, ancak arabasının yeniden satış değeri satmak için çok fazla düştü. Yaklaşık 90.000 dolara satın aldığını söyledi ve şimdi 13.000 dolar değerinde olduğunu tahmin ediyor.

(Gina Ferazzi / Los Angeles Times)



Abuelsamid, “Musk'un kişisel politikasının gerçek renklerini ve kişisel tutumlarını gösterdiğini gördükleri için, bunun dolarlarıyla desteklemek istedikleri biri olmadığına karar verdiler” dedi.

Musk'un kamu personeli, sadece Doge ve Trump yönetimine karşı çıkanlar için değil, tüm Tesla sürücüleri için sorun yaratıyor. Misilleme korkusuyla adlandırılmamasını isteyen bir siber truck sürücüsü, birisinin yakın zamanda aracına tozla çizilmiş kaba bir mesaj bıraktığını söyledi.

44 yaşındaki Ventura County sakini, 2019'da ön siparişlerin kullanıma sunulmasından sadece günler sonra siber paketi emretti. Geçen Eylül ayında aldı ve 130.000 dolarlık satın alma işlemi yapmak için hiçbir zaman siyasi motivasyonları olmadığını söyledi.

Cybertruck sürücüsü, “Musk istediği şeyi ve ne düşündüğünü yapacak ve onu bunun için yargılamıyorum” dedi. “Ama tüketicilerin büyük bir kısmını yabancılaştırıyor ve potansiyel olarak mevcut müşterilere karşı tepki veriyor.”

Kamyonunun uzun süre park ettiği zaman hasar görmesi konusunda endişeleniyor, ancak onu sürmek için utanmıyor.

“Siyasi bir sembol olarak satın almadım” dedi. “Kamyonda siyasi şeyler ya da bunun gibi bir şey var gibi değil. Öyleyse neden utanç duymalıyım? “