Washington – Başkan Trump, ikinci dönemine federal yetkilileri kovarak, çeşitlilik politikalarını sona erdirerek ve bu ülkedeki göçmenleri yasadışı olarak sınır dışı ederek hükümeti yeniden şekillendirme gücüne baskı yapmaya başladı.
Şiddetli eleştirilere rağmen, bu cephelerde başarılı olması muhtemeldir, çünkü anayasa ve yasalar genellikle bu yetkileri cumhurbaşkanının eline koyar.
“Anayasamız uyarınca, yürütme gücü – hepsi – bir cumhurbaşkanına verilir,” dedi Baş Adalet John G. Roberts Jr. 2020'de. söz konusu.
Mahkemenin muhafazakar çoğunluğu da üniversitelerde ırksal çeşitlilik politikalarını düşürdü ve tekrar tekrar cumhurbaşkanının göçmenlik yasalarını uygulama yetkisine sahip olduğunu söyledi.
Bununla birlikte, bazı bölgelerde Trump, cumhurbaşkanının Anayasa'da belirlenen otoritesinin çok ötesine geçen yetkiler iddia ediyor gibi görünüyor.
Yürütme emri ile 1868 tarihli 14. Değişikliği yeniden yazabileceğini ve vatandaş olmayan ebeveynlerin Amerika Birleşik Devletleri'nde doğan bazı çocuklara vatandaşlığı reddedebileceğini söyledi.
Ve bu hafta, Beyaz Saray, Kongre tarafından “başkanlık öncelikleri” ile uyumlu olup olmadığını görmek için onaylanan federal harcamaları geçici olarak dondurma gücünü talep etti.
Anayasa Kongreye sıklıkla “çantanın gücü” olarak adlandırılan şeyi verir. Cumhurbaşkanı karşı olduğu bir bütçe ve veto harcama faturaları önerebilirken, sonunda Kongre ne kadar harcandığına ve ne için karar verir.
Mevcut harcama önlemleri Cumhuriyet kontrolündeki Temsilciler Meclisi'nden geldi. Buna rağmen, Trump'ın Yönetim ve Bütçe Ofisi iki sayfalık notunda, “Marksist eşitlik, transseksüellik ve Green New Deal sosyal mühendisliğini ilerletmek” için federal parayı kullanmayı önlemek için harcamaları duraklatması gerektiğini söyledi.
Bu yeni iddialara rağmen, harcamalar konusundaki çatışmalar yeni değil.
Başkanlar genellikle Bütçe konularında Kongre ile aynı fikirde değildi ve anlaşmazlık, Başkan Nixon'un Kongre Demokratları tarafından desteklenen sosyal programlara para harcamayı reddettiği 1970'lerin başında alevlendi.
Buna karşılık Kongre, anlaşmazlıkları çözmek için 1974 tarihli Tutulma Kontrol Yasası'nı kabul etti. Başkanın, bazı harcamaları geçici olarak “ertelemeye” veya tamamen Kongre onaylaması durumunda bunu “iptal etmeye” çalışabileceğini söylüyor. Bu tutma veya duraklama 45 gün sürebilir.
Bu yasa uyarınca, Trump yönetimi Kongre'den bazı harcama eşyalarını yeniden gözden geçirmesini isteyebilir. Ancak Kongre reddederse, yasa paranın ödenmesi gerektiğini söylüyor.
Ancak Trump, su tutma Yasası'nın anayasaya aykırı olduğu konusunda ısrar etti ve ona meydan okumaya kararlı. Kampanya web sitesi, yasanın kısıtlamalarının cumhurbaşkanının “derin devleti ezme” yetkilerini ihlal ettiğini söyledi.
Dahası, “Önde gelen anayasal akademisyenler, su tutmanın cumhurbaşkanının doğal bir gücü olduğu konusunda hemfikirdir.” Dedi.
Başkan George W. Bush ve Anayasa Hukuk Merkezi müdürü tarafından atanan eski bir Federal Temyiz Mahkemesi Hakimi Stanford Hukuk Profesörü Michael M. McConnell, bu iddiada bulunduğunu iddia ediyor.
McConnell, “Cumhurbaşkanının su tutma kontrolü yasasını ihlal etme anayasal otoritesine sahip olduğunu düşünen tek bir akademisyen bilmiyorum” dedi.
Seattle'daki bir federal yargıç, Trump'ın doğum hakkı vatandaşlığını sona erdiren düzenini geçici olarak engelledi ve bunu “açıkça anayasaya aykırı” olarak nitelendirdi.
Salı günü, Washington DC'deki bir federal hakim, yönetimin federal harcamalarla ilgili “duraklamasını” geçici olarak engelledi.
Trump'ın avukatları Trump'ın emirlerini engelleyen hakimlere meydan okumak için acil durum temyiz başvurusunda bulunursa, bu anlaşmazlıklar yakında Yüksek Mahkemeye ulaşabilir.
Cumhuriyetçi atanan ve güçlü yürütme gücüne inanan altı muhafazakar adaletle mahkemeye gidecekler.
Geçen yıl, Adaletler birçok hukuk uzmanı, eski bir başkan Beyaz Saray'dayken “resmi eylemler” için yargılanamayacağına karar verdiklerinde şaşırttı.
Roberts, Trump ve bize yazdı Başkan, “Ayrılmış güçlerin anayasal yapımız uyarınca” Başkan Mahkemede cezalandırılmayabilir.
Şimdi, Mahkeme, cumhurbaşkanının yetkilerinin ofisinin temel görevlerinin çok ötesine geçip geçmediğine karar verebilir.
Şiddetli eleştirilere rağmen, bu cephelerde başarılı olması muhtemeldir, çünkü anayasa ve yasalar genellikle bu yetkileri cumhurbaşkanının eline koyar.
“Anayasamız uyarınca, yürütme gücü – hepsi – bir cumhurbaşkanına verilir,” dedi Baş Adalet John G. Roberts Jr. 2020'de. söz konusu.
Mahkemenin muhafazakar çoğunluğu da üniversitelerde ırksal çeşitlilik politikalarını düşürdü ve tekrar tekrar cumhurbaşkanının göçmenlik yasalarını uygulama yetkisine sahip olduğunu söyledi.
Bununla birlikte, bazı bölgelerde Trump, cumhurbaşkanının Anayasa'da belirlenen otoritesinin çok ötesine geçen yetkiler iddia ediyor gibi görünüyor.
Yürütme emri ile 1868 tarihli 14. Değişikliği yeniden yazabileceğini ve vatandaş olmayan ebeveynlerin Amerika Birleşik Devletleri'nde doğan bazı çocuklara vatandaşlığı reddedebileceğini söyledi.
Ve bu hafta, Beyaz Saray, Kongre tarafından “başkanlık öncelikleri” ile uyumlu olup olmadığını görmek için onaylanan federal harcamaları geçici olarak dondurma gücünü talep etti.
Anayasa Kongreye sıklıkla “çantanın gücü” olarak adlandırılan şeyi verir. Cumhurbaşkanı karşı olduğu bir bütçe ve veto harcama faturaları önerebilirken, sonunda Kongre ne kadar harcandığına ve ne için karar verir.
Mevcut harcama önlemleri Cumhuriyet kontrolündeki Temsilciler Meclisi'nden geldi. Buna rağmen, Trump'ın Yönetim ve Bütçe Ofisi iki sayfalık notunda, “Marksist eşitlik, transseksüellik ve Green New Deal sosyal mühendisliğini ilerletmek” için federal parayı kullanmayı önlemek için harcamaları duraklatması gerektiğini söyledi.
Bu yeni iddialara rağmen, harcamalar konusundaki çatışmalar yeni değil.
Başkanlar genellikle Bütçe konularında Kongre ile aynı fikirde değildi ve anlaşmazlık, Başkan Nixon'un Kongre Demokratları tarafından desteklenen sosyal programlara para harcamayı reddettiği 1970'lerin başında alevlendi.
Buna karşılık Kongre, anlaşmazlıkları çözmek için 1974 tarihli Tutulma Kontrol Yasası'nı kabul etti. Başkanın, bazı harcamaları geçici olarak “ertelemeye” veya tamamen Kongre onaylaması durumunda bunu “iptal etmeye” çalışabileceğini söylüyor. Bu tutma veya duraklama 45 gün sürebilir.
Bu yasa uyarınca, Trump yönetimi Kongre'den bazı harcama eşyalarını yeniden gözden geçirmesini isteyebilir. Ancak Kongre reddederse, yasa paranın ödenmesi gerektiğini söylüyor.
Ancak Trump, su tutma Yasası'nın anayasaya aykırı olduğu konusunda ısrar etti ve ona meydan okumaya kararlı. Kampanya web sitesi, yasanın kısıtlamalarının cumhurbaşkanının “derin devleti ezme” yetkilerini ihlal ettiğini söyledi.
Dahası, “Önde gelen anayasal akademisyenler, su tutmanın cumhurbaşkanının doğal bir gücü olduğu konusunda hemfikirdir.” Dedi.
Başkan George W. Bush ve Anayasa Hukuk Merkezi müdürü tarafından atanan eski bir Federal Temyiz Mahkemesi Hakimi Stanford Hukuk Profesörü Michael M. McConnell, bu iddiada bulunduğunu iddia ediyor.
McConnell, “Cumhurbaşkanının su tutma kontrolü yasasını ihlal etme anayasal otoritesine sahip olduğunu düşünen tek bir akademisyen bilmiyorum” dedi.
Seattle'daki bir federal yargıç, Trump'ın doğum hakkı vatandaşlığını sona erdiren düzenini geçici olarak engelledi ve bunu “açıkça anayasaya aykırı” olarak nitelendirdi.
Salı günü, Washington DC'deki bir federal hakim, yönetimin federal harcamalarla ilgili “duraklamasını” geçici olarak engelledi.
Trump'ın avukatları Trump'ın emirlerini engelleyen hakimlere meydan okumak için acil durum temyiz başvurusunda bulunursa, bu anlaşmazlıklar yakında Yüksek Mahkemeye ulaşabilir.
Cumhuriyetçi atanan ve güçlü yürütme gücüne inanan altı muhafazakar adaletle mahkemeye gidecekler.
Geçen yıl, Adaletler birçok hukuk uzmanı, eski bir başkan Beyaz Saray'dayken “resmi eylemler” için yargılanamayacağına karar verdiklerinde şaşırttı.
Roberts, Trump ve bize yazdı Başkan, “Ayrılmış güçlerin anayasal yapımız uyarınca” Başkan Mahkemede cezalandırılmayabilir.
Şimdi, Mahkeme, cumhurbaşkanının yetkilerinin ofisinin temel görevlerinin çok ötesine geçip geçmediğine karar verebilir.