Trump'ın Oto Tarifeleri Reignite, GM'nin Güney Kore'deki geleceği ile ilgili endişeleri

AMate

Global Mod
Global Mod
Seul – Güney Kore'de, Trump yönetiminin ithal otomobiller üzerindeki% 25 tarifesi, yerel otomobil üreticileri Hyundai ve Kia Scrambling'i ülkenin en değerli ihracatlarından birini korumak için gönderdi. Ama geçen yıl gönderilen General Motors 418.782 birim Buradaki fabrikalarından Amerikalı tüketicilere – veya toplam satışlarının% 88,5'i – çok daha büyük bir çıkmazla karşı karşıya kalabilir.

Buradaki iç pazarın% 90'ını kontrol eden Hyundai ve Kia'nın aksine, Detroit merkezli otomobil üreticisi Chevrolet Trax veya Chevrolet Trailblazer gibi bütçe SUV'ları neredeyse sadece ABD pazarı için üretiyor. Trax, 2023'ten beri Güney Kore'nin en çok ihraç ettiği otomobili.

Bu iş modeli, üç fabrika işleten ve ülkede yaklaşık 11.000 işçi çalıştıran GM'yi, Trump'ın otomobil tarifelerine benzersiz bir şekilde maruz bırakarak, yerel otomobil endüstrisinde şirketin sonuçta paketleyebileceği ve ayrılabileceği uzun süredir devam eden endişeleri yeniden ortaya koydu.

Geçen ayın tarifelerine kadar, ABD ve Güney Kore arasında satılan otomobiller ikili bir serbest ticaret anlaşması kapsamında vergilendirilmedi. Bu, Güney Kore'nin geçen yıl ABD'ye en büyük üçüncü en büyük otomobil ihracatçısı olmasına yardımcı oldu. 34,7 milyar dolar – Toplam otomobil ihracatının yaklaşık yarısı. Buna karşılık, Güney Kore ABD'den sadece 2.1 milyar dolarlık araba aldı

Bu ayın başlarında GM yöneticileri, tarifelerin şirkete bu yıl 5 milyar dolara mal olacağını ve şirketin isabetini dengelemek için ABD tesislerinde üretimi artıracağını da sözlerine ekledi. Meksika ve Kanada'daki ek fabrikalarla, GM şu anda ABD'de sattığı otomobillerin yaklaşık yarısını ithal ediyor

Daeduk Üniversitesi otomotiv mühendisliği profesörü Lee Ho-Guen, “ABD tarifeleri yerinde kalırsa, GM'nin artık Güney Kore'de kalmak için herhangi bir nedeni olmayacak” dedi.

“Tarifeler ABD'ye gönderilen arabalardaki etiket fiyatına 10.000 dolara kadar ekleyebilirken, GM Güney Kore'de yılda 50.000 birimden daha az satıyor. Stratejilerini ayarlamaları için çok az yer var.”

GM Kore'nin sendika sendikasında bir yetkili Kim Woong-Heon, sendikanın şirketin potansiyel çıkışının mevcut söylentilerine dikkatle yaklaştığını, ancak şirketin uzun vadeli taahhüdüyle ilgili daha geniş endişelerin devam ettiğini de sözlerine ekledi.

“Burada ürettiğimiz otomobiller GM'nin fiyat aralığının en düşük ucundadır, bu nedenle işçilik maliyetleri üretimi hemen ABD'ye kaydırmayı imkansız hale getirecektir” dedi.

“Ama GM'nin 2018'de fabrikalarından birini kapatması konusunda acı verici anılarımız var, bu yüzden bu söylentiler her yüzeyken gerginleşiyoruz.”



GM Chevrolet Otomobiller, Güney Kore'deki Incheon Limanı'na park edilmiş ihracat oturması için.

(Getty Images aracılığıyla Seongjoon Cho / Bloomberg)



GM'nin ülkedeki beklentileri ilk kez sorgulanmadı. Şirket ilk olarak 2002 yılında Güney Kore'de, iflas eden Daewoo Motor Co.'yu devlet destekli bir anlaşmada satın alarak, bazılarının “GM'nin Daewoo'yu neredeyse hiçbir şey için Daewoo'dan çıkarması” olarak eleştirdiği bir anlaşmada kurdu.

Hyundai'nin beğenileriyle rekabet etmek için mücadele eden GM, 2009 yılında iflas edene kadar kendisini Avrupa ve Asya pazarları için bir üretim tabanı olarak konumlandırdı.

Takip eden küresel yeniden yapılandırma çabalarının ortasında, Güney Kore operasyonlarını kapatacağı endişeleri hükümeti bir kez daha müdahale etmesine yol açtı. Sonunda GM, en az 10 yıl daha açık kalması koşuluyla ülkenin kalkınma bankasından 750 milyon dolar finansman aldıktan sonra kaldı.

Ancak 2018'de şirket, fabrikasını yaklaşık 1.800 işçi istihdam eden Gunsan Şehri'nde kapattı ve araştırma ve geliştirme birimini üretim tabanından çıkardı – birçoğunun şirketin stratejik olarak bir ayağını kapıdan çıkardığını gördüğü bir hareket.

Şubat ayında, Başkan Trump'ın% 25 tarifelerini açıklamasından kısa bir süre sonra Yabancı arabalarGM'nin finans müdürü Paul Jacobson, şirketin bir kez daha benzer şekilde zorlu kararlarla karşılaşabileceğini ima etti:

“Kalıcı olurlarsa, o zaman bitkileri nereye tahsis edersiniz ve bitkileri mi hareket ettiriyorsunuz.”

Son haftalarda, GM Kore yöneticileri, şirketin Güney Kore operasyonlarının etkileneceği söylentilerini değerlendirmeye çalıştılar.

GM Kore'nin satış başkan yardımcısı Gustavo Colossi geçen ay yapılan bir basın toplantısında, “Şirketin Kore'den çıkışıyla ilgili söylentilere cevap vermek istemiyoruz” dedi. “Kore'deki satış stratejilerimizle ilerlemeyi ve önümüzdeki haftalar ve aylarda yeni modeller başlatmaya devam etmeyi ve piyasaya yeni GM teklifleri sunmayı planlıyoruz.”

Sendika, şirketin iki bitmiş otomobil tesisinin tam kapasitede çalıştığını ve son zamanlarda ülkenin batı kıyısındaki bir şehir olan Incheon'daki fabrikaya tahsis edilen 21.000 adet eklendiğini söylüyor – işin şimdilik her zamanki gibi devam edeceği bir işaret.

Ancak GM'nin 10 yıllık garantisi 2027'de sona erecek şekilde, sendika yetkilisi Kim, şirketin bunun ötesindeki taahhüdünü kanıtlayan tedbir taleplerinin cevaplanmamış olduğunu söyledi.

Bunlar arasında GM'nin Güney Kore fabrikalarındaki elektrikli ve plug-in hibrid araçlarını üretmenin yanı sıra Güney Kore ve diğer Asya pazarlarında satışa sunulan ürünlerinin daha geniş bir yelpazesini sunmaktadır.

Kim, “Şirket operasyonlarını burada sürdürmeyi planlıyorsa, iş modelini ABD'ye ithalat etmeye bağlı değil, daha sürdürülebilir hale getirmesi gerekiyor,” dedi.

“Bu yılki ücret ve toplu pazarlık müzakerelerinde temel talebimiz olacak.”

GM'nin ülkedeki acil beklentileri, geçen ay 8 Temmuz'a kadar bir anlaşma yapmak amacıyla başlayan ABD ve Güney Koreli yetkililer arasında devam eden tarife görüşmelerine bağlı olacak.

Güney Kore Ticaret Bakanı Ahn Duk-Geun, otomobillerin “ABD-güney Kore ticaret ilişkisinin en önemli parçası” olduğunu vurgulasa da, çok az sayıda Seul'un, geçen hafta bir İngiltere'ye verilen anlaşmayı inceleyebileceğini bekliyor. % 10 oran Her yıl ABD'ye gönderilen ilk 100.000 araçta.

Geçen yıl ABD ile 66 milyar dolarlık bir ticaret fazlası yayınlayan Güney Kore'nin aksine, İngiltere ABD'den sattığından daha fazlasını satın alıyor. Ve ABD'ye sattığı otomobillerin çoğu, Trump'ın “milyonlarca araba” yapan “canavar otomobil şirketlerinden” farklılaştığı Rolls-Royce gibi lüks araçlar.

Otomotiv profesörü Lee, “Önümüzdeki iki yıl sonra bir noktada, GM'nin sadece araştırma ve geliştirme birimlerini burada bırakıp tutacağına ya da en azından üretimlerini önemli ölçüde azaltacağına inanıyorum” dedi.

GM'nin iki bitmiş otomobil bitkisinin daha küçüküne ev sahipliği yapan Güneydoğu Limanı Changwon'da, yerel yetkililer erken korku olarak tanımladıkları şeye hava vermek konusunda isteksiz oldular.

Ancak, müşterileri GM işçilerini ve ailelerini de içeren 62 yaşındaki bir emlakçı olan Woo Choon-Ae, endişelenemez.

Şirketin çıkışının, birçok kırsal alan gibi, zaten nüfus düşüşünden kaynaklanan gerginlik altında olan şehre yıkıcı olacağını söylüyor.

GM bölgede 2.800 işçi istihdam etmektedir, ancak tedarikçilerinde binlerce iş daha oluşturmaktadır. Trax'ı üreten Changwon Fabrikası, geçen yıl şehrin toplam ihracatının yaklaşık% 15'ini temsil ediyordu.

“İnsanlar GM için çalışıyor çünkü emeklilik yaşına kadar istikrarlı bir istihdam sunuyor. Eğer burada fabrikayı kapatırlarsa, bu işçiler konut piyasasına kritik bir darbe olacak diğer şehirlerde iş bulmak için ayrılacaklar” dedi.

“Evler, insanlar Güney Kore'de nasıl tasarruf ettiler. Ama insanların tasarrufları aniden yarıya inerse, yemek yemek gibi şeylere kim para harcayacak?”