Uzmanlar, kesintisiz haberlerden makaraya değil, başa çıkmanın yollarını paylaşıyor

AMate

Global Mod
Global Mod
Uzun zamandır insanların dijital medyanın günlük yaşamlarında olumsuz etkilerini işlemelerine yardımcı olan bir medya psikoloğu olan Don Grant, son zamanlarda herkesten duyuyor.

2025'in ilk haftaları – Başkan Trump'ın gündemi hakkında kesintisiz haberler, Los Angeles'taki yıkıcı orman yangınları ve sonsuz bir dizi başka şeyle – çok şey oldu.

“Alamazlar. Bunalmışlar. Sadece pes ediyorlar ”dedi. “Stresliler ve uyuyamıyorlar ve felaketle geleceği düşünüyorlar.”

Michigan Üniversitesi'nde haber medyası ve insanların duyguları arasındaki etkileşimi inceleyen iletişim ve medya yardımcı doçenti olan Ariel Hasell, bunun günümüz medya ortamında giderek daha yaygın bir duygu olduğunu söyledi.

Hasell, “İnsanlar bilgilendirme ve neler olduğunu ve birçok insanın bilgilendirilmeyi hissettiği sivil görevi ve dijital ortamlarda bilgilendirilen ücretin alabileceğini bilme arzusuyla mücadele ediyorlar” dedi.

Her ikisi de, insanların bu şekilde hissetmelerinin şaşırtıcı olmadığını, özellikle de onları daha derinlere çekmek ve kaydırmaya devam etmek için korkuları ve endişeleri üzerinde oynamak için tasarlanmış sosyal medya platformları aracılığıyla haber aldıkları göz önüne alındığında.

Ancak, sürekli bilgi seli ile başa çıkmanın – makara değil – yolları da var.

Grant, haber tüketicilerinin, özellikle sosyal medyayı kaydırarak cihazlarda zamanlarını sınırlandırarak başlaması gerektiğini söyledi.

“Bunu gün boyu yapma. 'Günde birkaç kez, günün başında ve günün başında ve günün sonunda olan her şeyi kontrol edeceğim' deyin ”dedi. “Üzerine bir zamanlayıcı koy.”

İnsanlar ayrıca kendileri için sağlıklı olmayan platformları keserek ve daha güvenilir haber kaynaklarına dönerek “Yağ'ı kesmelidir”; “Gerçek hayattaki diğer insanlarla”, özellikle yemek zamanları için “ekran yok” kurallarını benimseyin; ve istemedikleri zaman onlara bilgi gönderen otomatik uyarılardan çıkın.

“Pizzayı istemiyorsanız, pizza dağıtımına insanlara teslim etmeyi bırakmasını söyleyin” dedi.

Ebeveynler, çocuklarının önünde tükettikleri medya türü ve miktarı konusunda da uyanık olması gerektiğini söyledi – bazı müşterilerinin yangınlar sırasında fark ettiği gibi, kendi takıntılı güncelleme tüketimi çocuklarına yol açtığında, yanlarında izliyor, korkmak.

“Beyinleri az gelişmiş ve aşırı pozisyonludur,” dedi Grant, “bu yüzden ebeveynler de çok dikkatli olmalı.”

Hasell, haber yorgunluğunun “haberden kaçınmaya ve ayrılmaya ve hatta yenilgiye yol açabileceğini-hiçbir şeyin düzeltilemeyeceği fikri, neden rahatsız edebileceğini” söyledi.

Güvenlik bilgileri – yangınlar ve tahliye dahil – açık bir istisna olmak, “tam olarak kırıldığında olan her şeyi bilmeniz gerekmez” dedi. “Haberlerden geçici molalar almak veya özellikle sosyal medyada siyasi içerik tükettiğiniz zamanı sınırlamak, daha fazla refah sağlayabilir.”

Endişeye eğilimli insanlar, toplumlarında nasıl harekete geçeceklerini, komşularına nasıl yardımcı olacaklarını veya kendileri için önemli olan yerel sorunlara hitap edecekleri – Hasell'in “faydacı veya eyleme geçirilebilir bilgiler” olarak adlandırılan haber makalelerini okumaya odaklanmalıdır.

İnsanlar ayrıca sonsuz, kaygı odaklı kaydırma yapmak yerine güvenilir haber kaynaklarına güvenmelidir, çünkü bu kaynaklar konulara genel bir bakış sağlayabilir ve onları “her bir insanın söylediklerine bakmak” için kurtarabilir.

Hem Grant hem de Hasell, haber tüketicilerinin, bir sosyal medya platformu gibi çevrimiçi bir “ücretsiz” hizmet kullandıklarında, aslında zamanlarıyla ve “dikkat” ile ödeme yaptıklarını, en değerli çevrimiçi olanlardan biri olduklarını unutmaması gerektiğini söyledi. Orada emtialar ve biri insanların daha yakından korunmaları gerektiğini söylediler.

“Ücretsiz ise,” dedi Grant, “Sen ürün sizsiniz.”