Yetkililer, Kaliforniya'daki büyük köprülerin felaket bir çöküş riskini belirlemek için problara ihtiyacı var.

AMate

Global Mod
Global Mod
Bir yıl sonra Baltimore'daki Francis Scott Key Köprüsü'nün çöküşübağımsız bir devlet kurumu, Kaliforniya'daki yedi köprünün sahiplerini – ikonik Golden Gate Köprüsü de dahil olmak üzere – felaket bir çökme riskini acilen değerlendirmeye çağırdı.

18 Mart'ta raporUlusal Ulaşım Güvenliği Kurulu, Amerika Birleşik Devletleri genelinde toplam 68 köprü, son gemi trafiğine dayanan bir güvenlik açığı değerlendirmesi yapmadığı için tespit etti. Köprüler, “bir gemi çarpışmasından bilinmeyen bir çöküş riski” olduğunu söyledi.

Baltimore Köprüsü çöküşüyle ilgili devam eden soruşturmanın bir parçası olan rapor, okyanusa giden gemiler tarafından sık sık gezilebilir su yolları üzerinde inşa edilen köprü sahiplerinin-“Köprülerinin bir damar çarpışmasından kaynaklanan felaket riskinden ve köprülerin savunma riskini azaltmak için potansiyel ihtiyaçtan habersiz olduklarını” söyledi.

Kaliforniya köprü sahiplerinden bazıları Times'a Baltimore Köprüsü çökmesinden sonra değerlendirmelerin devam ettiğini söyledi.

Golden Gate Köprüsü, Otoyol ve Ulaştırma Bölgesi yaptığı açıklamada, “federal köprü denetimi ve değerlendirme gereksinimleri de dahil olmak üzere tüm eyalet ve federal düzenlemelere tam uyum içinde olduğunu” ve ikonik köprünün “batı kıyısındaki herhangi bir köprünün en sağlam gemi çarpışma koruma sistemlerinden biri” olduğunu söyledi.

Yine de bölge, köprünün Güney Kulesi çamurluk sisteminin gemi çarpışmaları için yapısal kapasitesinin bir değerlendirmesini yapmak için bu yılın başlarında bir danışman tuttuğunu belirtti.

Bölge, “Çalışmanın sonuçları Federal Karayolu İdaresi'ne sunulacak” dedi.

Caltrans tarafından sahip olunan ve işletilen bölgedeki tüm ücretli gelirleri yöneten Bay Area Toll Authority'nin sözcüsü John Goodwin, ajansının geçen Temmuz ayında Caltrans ve diğer gruplarla çalışmaya başladığını söyledi.

Goodwin, “Bence tüm köprülerin kırılganlığını değerlendirmemiz akıllı” dedi. “Çökme riski çok küçük, ama sıfır değil. Orada yanlış bir güvenlik duygusu yok …”

Potansiyel olarak savunmasız olarak tanımlanan yedi Kaliforniya köprüsünün çoğu Körfez Bölgesi'ndedir: Richmond-San Rafael Köprüsü, Carquinez Köprüsü, Benicia-Martinez Köprüsü, Antakya Köprüsü, San Mateo-Hayward Köprüsü ve Golden Gate Köprüsü. Güney Kaliforniya'daki tek kişi San Diego'daki Coronado Köprüsü.

Coronado Köprüsü'nün sahibi olan Caltrans, ajansın raporun önerilerini incelediğini söyledi.

Caltrans sözcüsü CBS bağlı KFMB-TV'ye yaptığı açıklamada, “Devlete ait tüm köprüler, sıkı yapısal güvenliği sağlamak için düzenli olarak denetleniyor ve en yüksek ulusal standartlara sismik olarak güçlendirildi.” Dedi. “Caltrans, Ulusal Ulaşım Güvenlik Kurulu'nun önerilerini gözden geçiriyor ve inceleme tamamlandıktan sonra talebine yanıt verecek.”

NTSB, Yedi Kaliforniya köprü sahiplerini Amerikan Assn tarafından kurulan rehberliğe dayanan bir risk değerlendirmesi yapmaya çağırdı. 30 yıldan fazla bir süre önce devlet karayolu ve ulaşım yetkilileri veya Aashto.

Köprü sahipleri bir köprünün yüksek risk seviyesine sahip olduğunu belirlerse, ajans kısa ve uzun vadeli güvenlik stratejilerini tanımlayan bir “kapsamlı risk azaltma planı” geliştirmelerini ve uygulamalarını önerdi.

Uzmanlar The Times'a geçen yıl California Bridges'in hatalı bir kargo gemisi ile bir kazada devrilme riski altında olduğunu söyledi, çünkü destek sütunları büyük depremlere dayanacak şekilde güçlendirildi.

Yine de, San Diego Eyalet Üniversitesi'nde yapısal mühendislik profesörü olan Robert Dowell, Baltimore çöküşünün, gemileri köprülerden tamamen uzak tutan köprüler üzerinde büyük çamurluklar ve 'yunuslar', 'hayati destek piers'i tamamen temiz tutarak köprü iskelelerini büyük konteyner gemilerinden korumanın ne kadar hayati olduğunu gösterdiğini söyledi.

Dowell, “Bu çok büyük konteyner gemileriyle etki kuvveti çok büyük” dedi. “Maryland'deki köprüye çarpan büyük konteyner gemisine bakarsanız, geminin üstü alttan çıkmıştı, bu yüzden etrafında bir çamurluk olsa bile, geminin üst kısmı sütunu kısmen yukarı etkileyebilir.”

Aashto'nun yönergelerini tanıttığından bu yana geçen 30 yıl içinde Goodwin, Körfez Bölgesi'ne ve dışa çıkan gemi trafiğinin arttığını ve çok daha büyük gemilerin sularını incelediğini söyledi.

Körfez Bölgesi'ndeki en yoğun köprü-San Francisco-Oakland Körfezi Köprüsü-NTSB raporunda tanımlanmadı. Goodwin, köprünün zaten değerlendirildiği için dışarıda bırakıldığını ve köprünün çamurluk sistemini değiştirmek ve yükseltmek için Temmuz ayından sonra bir süre başlayacak 100 milyon dolarlık bir proje ayarlandığını söyledi.

Goodwin, Bay Köprüsü'nün yükseltilmesinin 2007 ve 2013'te gemiler tarafından vurulduktan sonra bölgesel bir öncelik olduğunu söyledi. Her iki durumda da, çamurluklar enerjiyi emdi ve saptırdı, ancak 2007 çarpışması, bir petrol tankeri ile, çamurluklara ve gemiye zarar verdi ve 53.000 galondan fazla petrol dökülmesine neden oldu.

Goodwin, yeni nesil Bay Bridge çamurluklarının kauçuk ile inşa edileceğini, böylece bir gemi grevinden enerjiyi daha iyi emebileceklerini ve köprü ve gemileri koruyabildiklerini söyledi.

Buna rağmen Dowell, Baltimore Köprüsü çöküşünden önce değerlendirilen tüm köprülerin, Körfez Köprüsü bile yeniden değerlendirilmesi gerektiğini söyledi.

“Her birine bakılmalı” dedi. “Değerlendirme bir yıldan fazla bir süre önce yapılırsa, geri dönüp başka bir göz atardım, çünkü köprü Maryland'de çöktüğünden beri geçen yıl yapılan çok fazla iş vardı.”



Kargo gemisi Dali, 26 Mart 2024'te Baltimore'da Francis Scott Key Köprüsü'ne çarptı. (Maryland Ulusal Muhafız AP, Dosya üzerinden)

(Credited / Associated Press)



26 Mart 2024'te 948 metrelik bir kargo gemisi, Baltimore'un limanından ayrılırken güç kaybetti ve Francis Scott Key Köprüsü'nün bir destek iskelesine çarptıyapıyı neredeyse anında parçalamak. 25 saniye içinde, tüm köprü Patapsco Nehri'ne daldı.

Bir inşaat ekibinin altı üyesi öldürüldü.

NTSB, AASHTO tarafından kurulan yönergelere göre, Baltimore Köprüsü'nün kritik veya temel köprüler için kabul edilebilir risk eşiğinin neredeyse 30 katı olduğunu buldu.

Golden Gate Köprüsü 1937 yılında inşa edilirken, risk altında olabilecek diğer Kaliforniya köprüleri 1950'lerde 1950'lerden 1970'lere kadar inşa edildi – Aashto rehberliği 1991'de NTSB'nin Florida'daki Sunshine Skyway köprüsü çöküşü hakkındaki araştırmasına yanıt olarak yeni köprüler için yayınlanmadan çok önce.

Mart raporunda NTSB, Federal Karayolu İdaresi'ni ABD Sahil Güvenlik ve ABD Ordusu Mühendisler Birliği ile potansiyel olarak savunmasız köprü sahiplerinin çökme riskini değerlendirmesine ve azaltmasına yardımcı olmak için disiplinlerarası bir ekip kurmaya çağırdı.

Federal Karayolu İdaresi ve AASHTO, köprü sahiplerine, 1991 yönergeleri yayınlanmadan önce tasarlanmışsa, bir köprünün bir gemi çarpışmasından felaket başarısızlığı riskini değerlendirmelerini isteyemez.

Mevcut köprülerin bir güvenlik açığı değerlendirmesi yapması gerekmese de, NTSB bir haber bülteni Aashto'nun 1991'de – ve yine 2009'da – tüm köprü sahiplerinin, katastrofik çökme risklerini değerlendirmek için mevcut köprüler üzerinde böyle bir değerlendirme yapmasını önerdi.

NTSB, son gemi trafiğine dayalı olarak böyle bir değerlendirme gerçekleştirmiş olsaydı, devlet kurumunun kabul edilebilir riskin üzerinde olduğunu ve köprünün çökme riskini düşürmek ve ölümleri önlemek için adımlar atabileceğinin farkında olacağını belirtti.

Dowell, eski köprülerin değerlendirilmesinin – ve gerekirse yükseltmenin zorunlu olması gerektiğini söyledi.

“Bence ayrıntılı bir değerlendirme yapmaları gerektiğini düşünüyorum,” dedi Dowell. “Ve değerlendirme, düzenlenen prosedürleri izleyerek, Yükseltmelerin yapılması veya yapılması gerekiyor, o zaman bence bunu yapmaları gerektiğini düşünüyorum. ”