Perşembe günü, Cardinal Robert F. Prevost, Roma Katolik Kilisesi'nin 267. Pontiff ve Leo Xiv adını alarak dünyaya tanıtıldı.
Katolik teologlar için, adın önemi belirgindi, yeni Papa kendini modern Katolik sosyal öğretimin temel figürlerinden birine bağladı, Papa Leo XIII, derin ekonomik değişim arasında yoksul ve işçi sınıfının haklarını savundu.
Leo XIII, 1878'den 1903'e kadar ABD'deki yaldızlı yaşı ve dünya çapında ikinci sanayi devrimi kapsayan Pontiff olarak görev yaptı. Bu, asgari ücretlerden önce işyeri güvenliğine dikkat veya zorunlu günlerde işgalat ve sömürü zamanıydı.
Katolik sosyal öğretim hakkında çok sayıda kitap yazan ve düzenleyen emekli bir Boston Koleji teoloji profesörü olan Peder Kenneth Himes, özellikle Avrupa'da, özellikle Avrupa'da işçilerin hayal kırıklığına uğradığını söyledi.
“Leo, Amerikalı piskoposlardan, işçi sendikalarına karşı çıkacak ve işçilerin hakları hakkında sorular soracaksa, bu da [American Catholics] Kilisenin hayal kırıklığına uğramış üyelerine, ”dedi Himes.
Uçmayı kapatmak için, 1891'de Leo XIII, Papalık Platformunu, bir sendika örgütlenmesi ve seminal ansiklical “Rerum Novarum” da işçilerin haklarını sunmak için kullandı.
İçinde, “yerli ve yoksul” dan kâr etmeye çalışan “varlıklı sahipleri ve tüm ustalar” kınadı. Yazısı, alt sınıflar, kapitalizm ve servet ve güç konsantrasyonunda birkaç kişinin elinde birbirini izleyen bir gün odak noktası başlattı.
Boston Koleji'ndeki Cizvit rahip ve teoloji profesörü SJ James F. Keenan, “Papa birbiri ardına, fakirlerin haklarını daha da ileriye taşımak için ansikal yaptı” dedi. “Her zaman kilisenin uzun bir sosyal geleneğine sahiptik … ama fakirlerin ve işçinin koşullarını ele almak için nasıl ihtiyaç duydukları geleneği başlatan Papa Leo XIII'e kadar değildi.”
Leo, sosyal adalet konusundaki ahlaki bir duruşla motive olurken, Himes, Katolik Kilisesi'nin sosyal akımlara uyum sağlamasını sağlamayı amaçlayan “pastoral” olduğunu söyledi.
Himes, “Leo, kilisenin işçi sınıfı kilisesi değil, elitlerin bir kilisesi haline geleceğinden endişe ediyordu” dedi ve Kilise aristokratlar ve monarşlarla kaplama olarak görüldüğünde Fransız Devrimi'nin tekrarlanmasından kaçınmak istedi.
“Hiçbir şey öğrenmediğimizle karşılaşsaydı,” dedi Himes, “Leo kilisenin iyileşmeyeceğinden korkuyordu.”
Birkaç papa, Leo XIII'in yazılarına açıkça saygı gösterdi.
1931'de Papa Pius Xi, Rerum Novarum'un işgücü üzerine genişletilmiş öğretilerle ve “işçinin insan onurunun nasıl tanınması gerektiğini” anan ansiklik “Quadragesimo Anno” veya “40. yıldönümü” yayınladı.
Papa VI. Mevzuat, kadınların “bir kişi olarak bağımsızlığını ve kültürel, ekonomik, sosyal ve politik yaşama katılma haklarını” tanıması gerektiğini yazdı.
1991'de Papa II. John Paul, “tüketicilik” gibi güçlerin neden olduğu dünya çapında ekonomik, kültürel ve ruhsal yoksulluk ile birlikte gelişmekte olan ülkelerde yıkıcı yoksulluk hakkında yazarak “Centezimus Annus” veya “100. yıldönümü” yayınladı.
Keenan'a göre, “Leo” seçimi, önceki Papa'nın “Francis” seçimini tamamlar ve tamamlar. 2013 yılında seçildiğinde, eski Kardinal Jorge Mario Bergoglio, yoksullara olan bağlılığıyla tanınan Assisi St. Francis'i onurlandırdığını söyledi.
Keenan, “Francis, fakirlerle ilgilenen, onlara bakan, onlar için para topladı, ziyaret etti ve görevlendirdi” dedi.
Ve böylece, yeni Papa Francis'in mirası üzerine inşa etme arzusunu gösteriyordu.
Keenan, “Ne olduğunu seçti – bir savunucu – ve sadece fakirlerle birlikte olmak istemeyen, aynı zamanda onları savunan biri” diye ekledi.
Perşembe günü ilk adresinde, Vatikan Şehrindeki Aziz Peter Meydanı'na bakan bir balkonda duran Papa Leo Xiv, derhal selefini onurlandırdı, köprü kurma ve “her zaman barış arayan, her zaman hayırseverlik arayan, her zaman özellikle acı çekenlere yakın olmayı arayan bir kilise”.
Yeni Papa'nın geçmişini bir varlık olarak gören Keenan, “Tamamen kolektif olan bir devam etme yolundan bahsetti” dedi.
Peru'da Piskopos olarak hizmet vermenin yanı sıra, Chicago doğumlu Prevost, Augustinian dini düzenini yürütmek için rahipleri tarafından seçildi. 2023'te Francis, onu dünyadaki piskopos seçimini denetleyen ve piskoposların performansını izleyen piskoposlar için dikadili valisi atadı.
Keenan, “Yeni Papa'nın bu idari yeteneği çok önemlidir – ve insanların aradığı sıraların bir kısmını getirir ve Papa Francis'in mirasını kaldırmaz, ancak onu daha hissedilir hale getirir,” dedi Keenan.
Katolik teologlar için, adın önemi belirgindi, yeni Papa kendini modern Katolik sosyal öğretimin temel figürlerinden birine bağladı, Papa Leo XIII, derin ekonomik değişim arasında yoksul ve işçi sınıfının haklarını savundu.
Leo XIII, 1878'den 1903'e kadar ABD'deki yaldızlı yaşı ve dünya çapında ikinci sanayi devrimi kapsayan Pontiff olarak görev yaptı. Bu, asgari ücretlerden önce işyeri güvenliğine dikkat veya zorunlu günlerde işgalat ve sömürü zamanıydı.
Katolik sosyal öğretim hakkında çok sayıda kitap yazan ve düzenleyen emekli bir Boston Koleji teoloji profesörü olan Peder Kenneth Himes, özellikle Avrupa'da, özellikle Avrupa'da işçilerin hayal kırıklığına uğradığını söyledi.
“Leo, Amerikalı piskoposlardan, işçi sendikalarına karşı çıkacak ve işçilerin hakları hakkında sorular soracaksa, bu da [American Catholics] Kilisenin hayal kırıklığına uğramış üyelerine, ”dedi Himes.
Uçmayı kapatmak için, 1891'de Leo XIII, Papalık Platformunu, bir sendika örgütlenmesi ve seminal ansiklical “Rerum Novarum” da işçilerin haklarını sunmak için kullandı.
İçinde, “yerli ve yoksul” dan kâr etmeye çalışan “varlıklı sahipleri ve tüm ustalar” kınadı. Yazısı, alt sınıflar, kapitalizm ve servet ve güç konsantrasyonunda birkaç kişinin elinde birbirini izleyen bir gün odak noktası başlattı.
Boston Koleji'ndeki Cizvit rahip ve teoloji profesörü SJ James F. Keenan, “Papa birbiri ardına, fakirlerin haklarını daha da ileriye taşımak için ansikal yaptı” dedi. “Her zaman kilisenin uzun bir sosyal geleneğine sahiptik … ama fakirlerin ve işçinin koşullarını ele almak için nasıl ihtiyaç duydukları geleneği başlatan Papa Leo XIII'e kadar değildi.”
Leo, sosyal adalet konusundaki ahlaki bir duruşla motive olurken, Himes, Katolik Kilisesi'nin sosyal akımlara uyum sağlamasını sağlamayı amaçlayan “pastoral” olduğunu söyledi.
Himes, “Leo, kilisenin işçi sınıfı kilisesi değil, elitlerin bir kilisesi haline geleceğinden endişe ediyordu” dedi ve Kilise aristokratlar ve monarşlarla kaplama olarak görüldüğünde Fransız Devrimi'nin tekrarlanmasından kaçınmak istedi.
“Hiçbir şey öğrenmediğimizle karşılaşsaydı,” dedi Himes, “Leo kilisenin iyileşmeyeceğinden korkuyordu.”
Birkaç papa, Leo XIII'in yazılarına açıkça saygı gösterdi.
1931'de Papa Pius Xi, Rerum Novarum'un işgücü üzerine genişletilmiş öğretilerle ve “işçinin insan onurunun nasıl tanınması gerektiğini” anan ansiklik “Quadragesimo Anno” veya “40. yıldönümü” yayınladı.
Papa VI. Mevzuat, kadınların “bir kişi olarak bağımsızlığını ve kültürel, ekonomik, sosyal ve politik yaşama katılma haklarını” tanıması gerektiğini yazdı.
1991'de Papa II. John Paul, “tüketicilik” gibi güçlerin neden olduğu dünya çapında ekonomik, kültürel ve ruhsal yoksulluk ile birlikte gelişmekte olan ülkelerde yıkıcı yoksulluk hakkında yazarak “Centezimus Annus” veya “100. yıldönümü” yayınladı.
Keenan'a göre, “Leo” seçimi, önceki Papa'nın “Francis” seçimini tamamlar ve tamamlar. 2013 yılında seçildiğinde, eski Kardinal Jorge Mario Bergoglio, yoksullara olan bağlılığıyla tanınan Assisi St. Francis'i onurlandırdığını söyledi.
Keenan, “Francis, fakirlerle ilgilenen, onlara bakan, onlar için para topladı, ziyaret etti ve görevlendirdi” dedi.
Ve böylece, yeni Papa Francis'in mirası üzerine inşa etme arzusunu gösteriyordu.
Keenan, “Ne olduğunu seçti – bir savunucu – ve sadece fakirlerle birlikte olmak istemeyen, aynı zamanda onları savunan biri” diye ekledi.
Perşembe günü ilk adresinde, Vatikan Şehrindeki Aziz Peter Meydanı'na bakan bir balkonda duran Papa Leo Xiv, derhal selefini onurlandırdı, köprü kurma ve “her zaman barış arayan, her zaman hayırseverlik arayan, her zaman özellikle acı çekenlere yakın olmayı arayan bir kilise”.
Yeni Papa'nın geçmişini bir varlık olarak gören Keenan, “Tamamen kolektif olan bir devam etme yolundan bahsetti” dedi.
Peru'da Piskopos olarak hizmet vermenin yanı sıra, Chicago doğumlu Prevost, Augustinian dini düzenini yürütmek için rahipleri tarafından seçildi. 2023'te Francis, onu dünyadaki piskopos seçimini denetleyen ve piskoposların performansını izleyen piskoposlar için dikadili valisi atadı.
Keenan, “Yeni Papa'nın bu idari yeteneği çok önemlidir – ve insanların aradığı sıraların bir kısmını getirir ve Papa Francis'in mirasını kaldırmaz, ancak onu daha hissedilir hale getirir,” dedi Keenan.